Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hejka, miesiac temu kupiłem BMW E46 330D 184km jest to moje pierwsze BMW i jest taki problem ze w ostatnim czasie jak dałem buta na 3 (silnik był rozgrzany) to biały/niebieski dym za mna a przy skręcie i zmianie biegu na 2 to nic nie było widać dopiero gdy wbiłem 5 i przejechalem ok 300m uspokoiło się, lecz dzisiaj znowu było to samo na 4 biegu 160 nic nie kopci a przy zakręcie w inna uliczkę chmara dymu ze nic nie widać w poniedziałek oddaje do mechanika, ale tak z ciekawości co to może być ?

 

Dziękuje, Pozdrawiam Mateusz :mrgreen:

Edytowane przez Szalinki
Opublikowano

Szalinki witaj!

Tak na początek to popraw tytuł wątku bo jest niezgodny z regulaminem i szkoda by było jak by admin go zamknął.

Odnośnie dymienia to najczęściej może być ;

1. Niespalona ropa : czarny dym

2. uczelniacze ; niebieski

3. pierścienie ; niebieski

4.Ojej z turbiny ; niebieski

5. z odmy do dolotu ; niebieski

6.Płyn chłodzenia ; biały

7. kombinacja kilku usterek

8. i wszystkie inne co nie wymieniłem

Nie wspominam o przegrzanej jednostce ale to by nie miał mocy

Jak to diagnozować ? trochę poczytaj

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Właśnie nie wiem co to może być temperatura 90c nie grzeje się ani nic z tych rzeczy, również wydaję mi się ze kopyto też ma fes, chociaż nie mogę tego ocenić bo nigdy nie jechałem w innej e46 3.0D oprócz mojej .. :/ Zobaczymy co powie mechanik, do tego czasu będę jeździł do 100/120 bo przy takich predkosciach nic się nie dzieje :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
F5 Turbina zregenerowana nic to nie dalo poza tym ze troszkę lepiej idzię, ale problem jest dalej wcoraj jade na 4 120 wbijam 5 a tu 6 tysiecy obrotów dopiero zdusiłem na 5 biegu z wymienionych przez kolegę wyzej zostało mi do sprawdzenia uszczelniacze i pierscienie to może być od tego ?
Opublikowano

Czy mamy rozumieć że same obroty podskoczyły na 6 tys ?

jade na 4 120 wbijam 5 a tu 6 tysiecy obrotów dopiero zdusiłem na 5 biegu

Jak same Ci rosną obroty i musisz je biegami zduszać to są objawy zapętlenia, to jest niebezpieczne i szukaj mechanika.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jade na 4 120 wbijam 5 a tu 6 tysiecy obrotów dopiero zdusiłem na 5 biegu ?

Brzmi jak "rozbieganie diesla". Lepiej poczytaj o tym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niesprawną turbiną, która puszcza olej do kolektora dolotowego i dalej do komory silnika, w którym się spala, aż się spali cały olej i zatrze silnik. W sumie pasowałoby do objawów dymka. Wpisz w youtube "rozbieganie diesla".
Opublikowano
w razie jakby Ci się obroty rozbiegały i auto mimo wyłączenia zapłonu nadal było na odcięciu to wbijasz piąty bieg, wciskasz na maksa hamulce i puszczasz sprzęgło szybko, żeby zdusić silnik. To tak "w razie w" bo już kilka razy na mieście widziałem rozbieganego diesla i nikt nie wiedział co zrobić :cool2:
Opublikowano
Wiem,wiem o tym pany tak własnie robiłem ostatnio własnie jade z 4 na 5 chce wbic a tu 6 tysiecy i luuuuuuuuuuuuuu to zwolnilem do 50 i 5 wbilem i gitara :D ale pany no co to może być ? jak turbinka nóweczka ? :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli miałeś to niebezpieczne zjawisko a to znaczy, że olej dostał się do komory spalania. Dobrze, że Ci się udało zdusić.

Może punkt 5:

5. z odmy do dolotu ; niebieski

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.