Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jestem nowy na forum. To moj pierwszy temat. Posiadam BMW e39 touring 523i 1999 rok silnik M52TU. Przebieg 410 tys. autko jest swiezo po wymianie zawieszenia: orginalne amortyzatory przod i tyl, gumy stabilizatora przod, laczniki dwie sztuki przod, wachacze tyl, gumy stabilizatora tyl, laczniki dwie sztuki tyl przed wymiana bylem na sciezce diagnostycznej i to co stwierdzili ze do wymiany zrobilem odrazu, po wymianie bylem jeszcze raz i doszly poduszki 4 sztuki tylnej belki, podejrzewam ze cule nie zauwazyli za pierwszym razem, takze wymienilem odrazu na nastepny dzien i oczywiscie tez orginaly. znowu pojechalem na sciezke aby sie upewnic ze juz wszystko jest zrobione w zawieszeniu no i okazalo sie ze zawiecha jest juz w 100% sprawna, ale zauwazylem ze od jakiegos czasu, a zaznacze ze poduszki pod tylna belka sa wymienione na orginaly czuje delikatne szarpniecie. mianowicie gdy zmieniam bieg, najczesciej z 2 na 3 i z 3 na 4 przy spokojnej jezdzie chwile po zmianie biegu jakas sekunde jest wyczuwalne delikatne szarpniecie. odczuwam to tak mowiac prostym jezykiem ze jak zmienie bieg to po chwili jest takie delikatne szarpniecie jakbym jechal automatem ze bieg wskakuje, zastanawiam sie co to moze byc? sprzeglo wydaje mi sie ze jest dobre sprawdzilem to w taki sposob ze zaciognelem reczny namaksa wrzucilem jedynke i puszczalem pedal sprzegla i auto gaslo, wiec wydaje mi sie ze zachowanie prawidlowe bo przy konczacym sie sprzegle chyba auto by nie zgaslo, no i na kazdym biegu nawet na 5 biegu przy predkosci 50 kmh jak wcisne gaz do konca auto bez probleu szybko przyspiesza. ktos moze mi podowiedziec co to moze byc i jaki jest ewentualny koszt tego czegos? i odrazu zapytam sie o akumulator odziwo akumulator mam orginal od produkcji z naklejka bmw rok 1999 a juz zaczyna padac bo gdy auto jest wylaczone a sluchm radia na parkingu juz kilka razy zdazylo sie ze padl calkiem i odpalalem na start kable akumulator jest 80 ampero godzin tam wsadzony auto sprowadzone ze szwecji a wyczytylame ze katologowo powinien byc 72 ampero godzin, wiec jaki zakupic? z gory dziekuje za pomoc i przepraszam jesli czegos waznego nie napisalem, jesli tak bedzie odrazu uzupelnie co potrzeba, pozdrawiam forumowiczow!
Opublikowano
Ja bym zaczął od sprawdzenia wału ( krzyżak, przegub gumowy ). Spróbuj zmienić bieg z 2 na 3 najdelikatniej jak potrafisz i zobacz czy stukanie występuje. Poobserwuj silnik po odpaleniu ( jak wchodzi na obroty, jak z nich spada, jak reaguje na delikatne, stopniowe dodawanie gazu. Co do akumulatora to musisz sprawdzić ładowanie po odpaleniu, spadek napięcia podczas odpalania. Najlepiej pojedź gdzieś na stację, albo do firmy sprzedającej aku - tam powinni dysponować urządzeniem do próby obciążeniowej i wtedy wszystko będziesz wiedział. Co do pojemności to fakt - bodajże do pojemności 2.8 były 72 ah, chociaż ja mam w 2.5 95 ah i też na razie nie narzekam. Oczywiście jak dasz większy i będziesz robił krótkie trasy to zawsze będzie niedoładowany, ale dodatkowe ampero godziny mogą się w silne mrozy przydać.
Opublikowano
Aku juz sprawdzone kilka dni wczesniej, do wymiany. Wydaje ostatnie tchnienie. Kupie taki jaki byl 80 ampero. Oko, sprawdze w dzien tak jak poradziles z tym szarpaniem. Ale mowie jest to delikatne i chwile po zmianie biegu oraz raz na jakis czas. Narazie przez ost dwa tyg zrobilo mi sie tak 3 razy. A codzinnie robie minimum 70 km. Jest to bardzo podobne do automatu jak zmienia biegi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.