Skocz do zawartości

S704A - M Podwozie sportowe - wymiana sprężyn - to już czas?


grabarzg

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy,

 

moje Bunia przechodzi obecnie bardzo duży serwis. Obecnie jestem na etapie zawieszenia. Jako alternatywę amorów OE BMW wybrałem Sachs 311 410.

 

Teraz kwestia sprężyn... W jaki sposób zweryfikować czy one także wymagają wymiany? Amortyzatory już ewidentnie nie domagały.

 

Kolejne sprawa, rozmawiałem ostatnio z Panem Maciejem z czescidobmw (którego de facto serdecznie polecam! genialna obsługa!) i zasugerował, że jeżeli zmieniać sprężyny to tylko OE BMW z racji M zawieszenia.

 

Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie? Czy polecacie coś innego?

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączę się do tematu

 

Maćka również polecam z częściami ale niestety tym razem musiałem kupić gdzie indziej bo autko rozebrałem i musiałem szybko kupić i złożyć.

 

Zacznę od tego że sprężyny z tyłu mam z oznaczeniem Ac Schnitzer R/O 33 53 90 130. Amorki oryginalne seryjne zwykłe były w fatalnym stanie, lewy wylany a prawy ledwo co pracował. Ale auto stało równo i nie było różnic w przestrzeni nad kołem z żadnej strony.

Kupiłem nowe amorki Monroe Reflex do zawieszenia M-technik E2069, nowe odboje też do M, oraz nowe dolne mocowania przy wahaczu. Efekt jest taki że prawe koło tam gdzie amorek był jeszcze w miarę sprawny auto się trochę podniosło a z lewej strony tam gdzie amorek był wylany siedzi niżej tak jak przed wymianą. Dodam że przodu nie robiłem, sprężyny też są Ac Schniter i nadkola są na wysokości jak prawe tylne koło. Więc czemu prawy tył jest niżej? Sprężyna się ugięła bo amorek był wylany? Pęknięte na pewno nie są.

Podjadę do diagnosty. Ale chciałem też tu zapytać bo może ktoś miał podobnie.

 

 

Edit:

Zrobiłem 50km i wszystko się wyrównało :)

Tył jest teraz trochę wyżej jak przed wymianą amorków ale i tak trochę niżej jak przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

 

koledzy mam pytanie gdyz szczeliła mi przednia sprężyna w bmw e91 330xi z zawieszeniem m-technik

oryginał kosztuje ok. 600zł za sztuke

dlatego zastanawiam sie nad kompletem olbach pro kit

czy nie bedzie żadnych problemów typu samopoziomowanie świateł itd ?

czy się na nich równie dobrze jeżdzi jak na oem bmw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.