Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Xenon, grzanie dupy, multifunkcyjna kierownica trójramienna, kubełkowe skórzane fotele, a do tego korby z tyłu... Skąd ja to znam :P Sam mam mocno podobny w środku model z tą różnicą, że Ty masz kubełkowe fotele (rzadko spotykany model z tym rodzajem tapicerki) i tą ładniejszą kierownicę (ja mam taką zwyklejszą, 4-ramienną).

 

Z ciekawości zapytam jak tam wtryskiwacze? W dobrej kondycji? Nie dymi na czarno przy bucie/wyższych obrotach? Koło pasowe, paski, rolki w jakim stanie?

Opublikowano
Jedyne istotne dymienie jakie było to było na biało i spowodowane zapchanym, zaklejonym szlamem filtrem odmy, który należy przy pierwszej okazji wymienić na plastikowy separator oleju. Po wymianie spokój. Przy normalnej jeździe nie ma mowy o dymieniu. Jedynie kiedy to się zdarza to po jakiejś jeździe w korku przez długi czas lub po długotrwałym zamulaniu w podobnych warunkach wtedy przy próbie nagłego rozpędzenia auta np na autostradzie zadymi przez kilka sekund i przestaje na dobre. No ale to normalna reakcja auta bez DPFu :) Nie jestem w stanie stwierdzić czy wtryskiwacze były wymienione / regenerowane przez poprzednika. Nie posiadam w papierach żadnej faktury informującej o takiej naprawie. Sądząc po ogólnym stanie reszty części możliwe, że nie. Np dwumas wytrzymał 290-parę tys. km. Ale kiedyś padną to jest pewne :D Nie ma w tym nic dziwnego. Koła pasowe i rolki sprawdzane ostatnio i zero luzów czy innych niedomagań. Jak wybije drugie tyle na liczniku to być może będą powody do zmartwień, na razie jest bardzo miło i przyjemnie :)
Opublikowano
Podobają mi się te Twoje fotele ;) Widać, że auto jeździło bardziej trasy niż moje, bo nie są zniszczone. Ja mam trochę niższy przebieg (264k), ale boczki zarówno kierowcy jak i pasażera od strony drzwi mam już dość widocznie wytarte. Właściciele musieli sporo częściej wsiadać i wysiadać.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

y3moCjMmU0a8Vp8bR2vd_ejG6usgJirzl2JCf1vllLQJ5ILXzH7i5dBtSC5E4WUtbFWBf2jqKrefNqHtKWMwbRdsWRKVW5ptptXn9B-LIsA0oosiFaPnKbQ1N6BSQ9sg50khIYfLXhGUGcZBxNEEVb9mjlBwJsVVHpnCHng6cBWkcg?width=1024&height=576&cropmode=none

 

Przyszła wiosna wiec pora na serwis i czyszczenie po zimie :) 322 tys. przebiegu czyli po 12 tys wymiana oleju i filtrów - lepiej wcześniej niż później. Filtry paliwa i powietrza zmieniam co drugą wymianę oleju ponieważ roczny przebieg wynosi około 30kkm więc wypadają dwie wymiany oleju na rok.

 

y3mxbjXDe5Hcn0x_yBOF-r-jtfa1gp8KWl1x0BLsAxf_-ziCaAa1z34cv-B04UbqILSOwvMtDsmGGwfO6zFTFXfoCepQVCPVPvPS054CQBY0t6QQoZNblqBpeTkkksEu-ypv_6XuENb0iYPm935QuJazgEr4WV93Jzx7q-I1WQH2V0?width=1024&height=576&cropmode=none

 

Przy tej okazji ze względu na pojawiające się wibracje tapicerki podczas jazdy np w korku gdy chwilami auto toczyło się wysprzęglone i delikatne wibracje na kierownicy na postoju zleciłem mechanikowi diagnostykę poduszek silnika ponieważ wcześniej auto było idealnie ciche. Mechanik stwierdził zużycie poduszek silnika i sugerował by zakupić na wymianę oryginały. Krótki research cenowy poskutkował szokiem :lol: Po dalszej analizie okazało się, że BMW życzy sobie dwukrotnej ceny w istocie za poduszki Corteco umieszczone w pudełku BMW (Lemforder też pakuje Corteco). Kupiłem Corteco, oszczędziłem połowę ceny "oryginału".

Dygresja - gdyby BMW za produkt sygnowany ich marką oraz opatrzony gwarancją jakości żądało o 30-40% więcej to nawet bym się nie zastanawiał tylko kupił oryginał. Ale 2x ceny zamiennika, który w zasadzie jest tym samym to przesada.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W marcu zaczęła się symfonia skrzypiącej tapicerki, plastików oraz wibracji wyczuwalnych pod siedzeniem kierowcy oraz na kierownicy. Co ciekawe skrzypienie najgłośniejsze było w tylnej części wnętrza. Wniosek stąd był taki, że przyszedł kres na poduszki silnika. Zdaje się, że już wcześniej pisałem o tym, że gdy zacząłem porównywać ceny ori vs. zamiennik oraz czytać co tak naprawdę znajduję się w pudełkach różnych producentów zdecydowałem się, że wybiorę poduszki Corteco ponieważ z ustaleń wynikało, że to te same poduszki co oryginał oraz również dokładnie te same co Lemforder a do tego są znacznie tańsze. Jeżdżę już na nich ponad miesiąc i wszystko jest ok, a silnik pracuje naprawdę aksamitnie. Dla potomnych zamieszczę porównanie wyglądu poduszek oryginalnych oraz Corteco - jak się okazało i czego należało się spodziewać - znajdują się na nich te same znaki Freudenberg! Więc po co przepłacać :)

 

Oryginały:

 

y3mct-rPzs5JF_GdfiTuGZEObOm_Mh2RpVYiXwhCGhxCPnJx75dGtZTk8lPxz3SOk2USCq6VoTs6rKvQArahS1lBx9eq31OHjecjmvvZJ_15raxVwgxx-kqEJ6dmlslgVzZNX42WXjteD8ELO8Sd6ZhMEPWlmuQfGijbNnwx-VZ5M0?width=4608&height=2592&cropmode=none

 

y3mfrbrHs0tvxkfXVoop5zKkJeub-wAomd1Lwk8qWYo8soI2uesRvY2qnvaH9OccbixO7Fa_nUcg3kaboxPXBGPnnfu2KRQMAVQj8p_9uigFT04ETO28AbGycwOwG1wYcJiD3RiS7w217Y9Xzl26PJh6EDpOm6gy1QCSmciXLrhxBU?width=4608&height=2592&cropmode=none

 

y3mpZRSY6KN081XIJYUka54UZSw1P12HrmRzYAkz4yDfNiK0PN7dNExVl5ZF_HvxwDvXfRUBE001ZtxuphXKxi_j4mUZ4duIe6o07it3u36Uwqdjnw3nL24TDzVuCCn7bTvjVGBsksEC_aXGtw3pJ4LvBtK0UZm7nZ93WZC6q3o3xM?width=4608&height=2592&cropmode=none

 

y3mdbM1pG2YTfndS25CWugbI7UCw-v4l8yQQTwg-rkGaiD7dRyOnMFfif1A-3_PXAUKmCIH0pBPe8A7k0DusmrqyQ8d_Ven1f36ICd0eA2h_Hr70TrrgcFqzUOJhbsO6K_xk7k0H6OlxNJU7fiVaPtROzpaVijJPiaYac9lilemeEs?width=4608&height=2592&cropmode=none

 

Zamienniki CORTECO:

 

y3mem-btioHbHZDUd5KRtKLyF5VCwnZOm1o82z_OhVfEIcLROBFjwwNPD1coz6Do9-pbC7sbV-5xLbBZbQ1agPfuR4pnOHEwRw925RB8xVIuHRQlpD4d7W7CHiMNq_AvzQeLkWsV-s_NA69xbQzgj_uhUAcDSW78BYz0-mgntnk7Bk?width=540&height=960&cropmode=none

 

y3mzYLbj8V8ftSKYFor1RCBjTH5AB1eMwF8MajELhaTM8LzXOla86waZGtSvLXLS5BDAmVlEcPn3LHtBEPBTMqrYsWAunJ6L1r231NKOweWGCzGgfCM5_E4x1z1RKbL8NAIwpFZF9PvC7ifqyOjqBuClp_H7uKhG2LDMoQEqqYuIWg?width=540&height=960&cropmode=none

 

y3m-HHHB8Ekp7SXgb2Zqo9MfceXdnfz1L92ABknBoFImshh8UtufEIVq4QhqJ-Sd4ITjd5xIPMpAV4hNDlhFZjJpRg8QNfi849MgY3aefgmoPRTepRRrM7q-f6ZQnmuF0eJbge_gBt8j4OQHDg2Kmb-1lieV5sZv4r6CyAXO2pVL14?width=960&height=540&cropmode=none

 

y3medTdviOEJyobwJIhjNZ2Dfqq40beRtTwHRjEnvXD_36a3XZqvhFgNSuWcy86xK19EVlIAZ9Iew--vbdstlfgRyCvf7ISKjxzQmOTzPvQbLtWirzKc6lWisOMogSLEcYCyzfQAYg8rXZIe6oguCF4TeSWCo4O4lplNkli8ogeEmM?width=960&height=540&cropmode=none

 

y3mo2d0SZJhQnp1CoN8qXsZ3CN7-BTMF4RZoBDivkdu-ylHhyVbqAN8jY8CoyRBe176OfgzHrN6_OZGVLP6gxn_HgAJsy_xxRoQfD5UmC8mDLhVbe6xrJg9vSyEX0J5yoDT7byooW2JK7_px7nL6gpnNTGf_3PRbusyD3emgMVHjY4?width=960&height=540&cropmode=none

Opublikowano

Bardzo fajne autko.

Duży + za podejście. Bardzo chetnie oglądam się za "klasyczna" e46 bez zadnych mpakietów i nawet na malych felgach a za to dobrze umytą i elegancko błyszcząca. Za to teoche mnie odpychają zglebione e46tki na mpakietach i ledwo mieszczących sie felgach.

Powodzonka

Kuba

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Dawno nie miałem czasu tutaj zajrzeć ponieważ właściciel autka dorobił się w międzyczasie tytułu inżyniera ;)

Auto aktualnie ma ponad 340 tys przebiegu, w ostatnim roku (2016 jeszcze) zaskoczyła mnie jedynie jedna awaria - tzw "jeż" odmówił posłuszeństwa, a precyzując rezystor nawiewu. Symptomy standardowe - najpierw można było zauważyć ciche falowanie obrotów wentylacji przy niskich obrotach a po czasie nawiew przestał działać w ogóle. Z racji chwilowego jak sądzę braku dedykowanej części do e46 w zaufanych sklepach internetowych, w których zwykle się zaopatruję zdecydowałem się na dobranie zgodnej wg katalogów części od X5 i serii 5. Owszem, część działa poprawnie jednak wymagała zeszlifowania kilku plastikowych wypustek ponieważ przeszkadzały one w zamontowaniu czujnika w otworze na niego przeznaczonym.

 

y4mbxnz7PBaf2ClpkpBzY_RIYLAamqOeicZ0uHSTPw90faZ1Li4MEqxC5zBg3NTxmvhWnb7KrbG1fqQ2xNGjKfbzCV8NjdvEVqFzUbiDjBkKWe9AO-DKCUuqamq3nixn3FX6LlsYM2wmf3MppWTZAfD9f4ty_raqzsTlvHsrjoz8HB53L5fPNQZF0HSqlEpshN_SXGBmJcxnEwjouSUTJ5TNQ?width=371&height=660&cropmode=none

 

Po lewej oryginał a po prawej zamiennik, różnica wydaje się duża jednak rozmiarem różnią się jedynie "kolce" natomiast sam moduł jest taki sam:

 

y4mvWTbvW7pTzMXkBjNE7LfcGzYqIQSsVIfzEx2bkE0K0coq1VWVjBtxi4duPliW8NWpS08T8pszp1m4JypvogVRkeqZRXrktlb5jdiXnfY3G6zTNl3oq4A1oeR90vTRSsP64MCJN51saXg-GFqpf5KRqUExBCAEmz36IxcfHp9Jlsm0lDzriynDYcqARxITwSCD8Mo8RiplDbQq5uvEUIrIg?width=1024&height=576&cropmode=none

 

Poza ta przygodą autko nie wykazywało w 2016r. żadnych niedomagań. Doczekało się natomiast w końcu wymiany gałki zmiany biegów - jednak na oryginał ze skóry (cena bolała :/ ) . Niestety gałka poddała się znacznie wcześniej niż jakikolwiek inny element wnętrza... Reszta raczej nie wydaje się przejmować przebiegiem i wiekiem ;) Ideałem byłaby wymiana na bardzo trwała drewnianą gałkę w kolorze czarnym jednak ceny takich gałek są zaporowe.

 

y4mURdodYLZhPVGTjHHSiVbtZV5YkvWarf-q39yYNLYnvH1Qwiup3apx6upG1RNg7Mhwyiq6nHgnMxMMmY50EmoQk4hYGhTmihw3laSJMVw5WUqKwsLFNxmwc35UaLEvsRXitW2BqLBmQ_DI1HJo6S5IuoPihKHSqbcuQcwvgVNuw62jbHWxSb30oFIk1S22MseXnOvtnLngPScyOw0e7hP6Q?width=1024&height=576&cropmode=none

 

y4mOlUs3Dj-tyqLWg0rxMPEYbQpNRKcBeLVaS50Rvtyxy8W8H1nIDPtuAgIMGaLWlpcUHICfrmBYZS8OAksMhHa7_e8qXvfRpBkCp8fZ2y3Fsf_Q2RofwK0bn6ZIkJ6cuZ-dXu9vnJ34HdPGicYYXOqsj-5x9gf4MytXaMXp3WfddPcs3MJs5HbGSqORh_moGsD-_CMOqNIrL3--VqvQmfA1Q?width=1024&height=576&cropmode=none

 

W sierpniu autko przeszło również testy wtryskiwaczy, na razie jest odziwo wszystko w normie. Ale biorąc pod uwagę przebieg trzeba mieć ten temat na uwadze - ciekaw jestem ile wytrzymają bo zdaje się, że nie były wymieniane albo przynajmniej ja nie mam takiej informacji w dokumentacji samochodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.