Skocz do zawartości

Gaśnie na zimnym silniku oraz brak przyśpieszenia na zimnym.


Alex Bmw325i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie . Mój samochód to Bmw e46 318 benzyna+lpg Co może być powodem gaszenia się silnika w czasie jazdy oraz brak mocy w przyśpieszaniu?? ( na zimnym silniku) na ciepłym jest nie co lepiej.

Dodam też, ze jak go odpalam przez pierwsze 20s z silnika oraz wydechu wydobywa się dziwny odgłos, potem jest już ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki silnik dopisz, n42 czy m43tu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam.

Jestem nowy.

Mam problem z bmw e46 318i 2.0 benzyna/lpg 2003

Mianowicie dostałem samochód w rozliczeniu i chciałbym go delikatnie dopieścić jednak mechanicy rozkładają ręce, problem polega na tym że samochód odpala bez problemu, trzyma obroty równo na mniej wiecej 700 na benzynie jak i na gazie. Jest po wymianie olejów, filtrów w tym także również paliwa jak i gazu. Wymianie płynu chłodzącego odpowietrzonym ukłądem. Wymieniony został również napinacz rozrządu. oraz uszczeleki pod odbudowa filtra oleju i chłodniczki.

Wszystko niby ok nie pobiera oleju, płynu chłodzącego. A jednak niema mocy. zachowuje sie jak by posiadał turbinę, zbiera sie mniej wiecej od 2,5 tys , nie szarpie.

Podłanczany był pod komputer niby okey lecz pokazuje błędy czujnika stukowego spalania 2x . Przepływomierz niby sprawny na rozgrzanym silniku na biegu jałowym wskazuje 9,88 kg/h po dodaniu gazu wskazuje wartości które okiem mechanika sa ok.. sonda lambda tez sprawna wyniki 0,98/102 jak dobrze pamiętam. Po odpięciu przepływki samochód lekko żuci ale wraca na obroty niema różnicy w jezdzie. Co do tego czujnika spalania stukowego mechanicy mówią że nic nie da wymiana.

Cisnienie na cylindrach granica 14 B . Emisja spalin oprócz podwyższonego hc 789 ok co wskazuje niby na zbyt bogata mieszankę tak mówią a jednak chcieli by wszystko rozbierać i wymieniać pomożecie. Co moge powiedzieć jeszcze silnik jest mokry ale prawdopodobnie ta przez te uszczelki pod obudowa i chłodniczką oleju.

NIewiem co dalej robić. Łańcucha rozrządu nie słychać. Nic nie puka nie stuka. Dość wysokie spalanie w granicach 12 litrów benzyny gazu koło 14 lekka noga.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wklej te błędy czujników spalania stukowego odczytane w inpa, wtedy może się sprawa wyjaśnić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27e2 knock sens 1

27e3 knock sens 2

czujnik stukowy



To nie jest z programu inpa byłem u diagnosty który niby specjalizuje się w diagnostyce więc niewiem czy te błędy są poprawne ale myślę że tak bo chyba za darmo od tak ich nie wymyślił a pod program inpa nie mam możliwości w moim mieście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chodzi o opis błędu w ramce, tam są dodatkowe informacje. Jak będzie problem z zasilaniem to wiadomo, że padł czujnik albo jest problem z wtyczką/wiązka, w przypadku wartości poza zakresem dopuszczalnym trzeba szukać tego przyczyny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze dzisiaj po pracy podjadę pod komputer ponownie i niech sprawdza dokładnie pracę tych czujników oraz niech da opis błędów dokładniejszy... Jeszcze chciałbym dodać że świece również były wymieniane a poprzednie okiem mechanika były idealne że dobrze samochód pali ale ostatecznie też je wymienilismy.. Jak z nim wczoraj jeszcze rozmawiałem to przypomniał mi że po lekkim dodaniu gazu słychać delikatny świst z okolicy silnika i chciałby jeszcze odme sprawdzić ale czy jest sens kiedy po odkreceniu korka lub wyjęciu bagnetu samochód szaleje na obrotach tzn wznosi się od 0.7 do 2.5 i tak w kółko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie używa programu inpa to nie poda żadnych szczegółów. Świst sugeruje nieszczelność dolotu, niech szuka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik spróbuje przez inpe ale w następnym tygodniu :(((


Mam jakiś kabelek obd eroscan 2011 łaczy się przez np autodoctor a w programie inpa wywala mi cały czas ifh 003 a instalowałem według instrukcji na win 8 bateria sie swieci a zapłon nie heh muszę czekać do następnego tygodnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem co to za program, ale inpa ma swój interfejs.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sory... Już niemam siły na ten samochód..... Odczyty z inpy..

Analogwerte

Lambda kat 1

V-0.84 V 0.86

Int bank1 0.86

Add - 2.72

Mul bank 1 /1.19

Int 0.09

Odwrotnosć 2

V 0.00 V 0.71

Int i reszta na 0.00

Błąd wyskakuje spalania stukowego tylko.... Po usunięciu powraca..później wrzucę opis błędu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wklej te błędy w inpa (screen) i nagraj (programem do tego) pracę sond na wolnych obrotach po rozgrzaniu 20 sekund, dodaj gazu i znowu 20 sekund. Sprawdź wtyczkę/wiązkę czujników spalania stukowego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź dokładnie miałeś rację.... Przewód od czujnika był odlonczony..... Dopatrzylem się tego dopiero po zdjęciu podstawy filtra.. Skasowalem bład i go niema jednak nadal to niezmienilo pracy silnika. Cały czas zachowuje się jak by łapal gdzieś lewe powietrze coś pod tą przepustnica syczy. Na benzynie pedał po wciśnięciu zachowuje się lepiej jednak na gazie ciągle coś chodź byłem u gazownika który ustawiam wszystko tak jak jest na benzynie i nadal samochód zachowuje się jak muł.. Ruszyć bez ponad 2000 na obrotomierzu to cud. Dobrze w sobotę ponownie podczepie go pod ten program i zrobię zdjęcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie po zdjęciu filtra powietrza wraz z tymi odejściami do przepustnica zobaczyłem że klapka w przepustnicy jest delikatnie otwarta... Silnik wyłonczony czy to prawidłowe może przepustnica jest uszkodzona.. Mechanik mi coś mówił że ta przepustnica musi być cały czas otwarta bo to komputer steruje dawkawkami itp niewiem czy to prawda jedna spytać się niezaboli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ma być lekko uchylona. Jak syczy to jest nieszczelność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale jak to sprawdzić trzeba dolot zwalić czy kupić jakiś preparat niewiem odma zapchana niemam pojęcia a niemam zamiaru jeździć po tych wymieniaczach już... Nawet kazali mi cewke kupić kupiłem i zamieniać i zobaczyć pownie źle trafili hehe za chwilę będą chcieli ponownie rozrząd sprawdzać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wtłaczaj dym, można nawet papierosem tylko trzeba do tego dobrego palacza :lol: jak nie to wytwornica dymu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam po długiej przerwie ze względu na charakter pracy za granica bunia była pod opieką mojej narzeczonej.

Wracając do sprawy z tym że samochód dławi sie przy ruszaniu oraz tego że brakuje mu mocy...

W ostatnim czasie został wymieniony reduktor gazu....instalacja lpg wyregulowana wymieniony czujnik dolotu ssacego..

Praca silnika można powiedzieć że poprawiła sie delikatnie bez podłonczonego przepływomierza z tym że nadal silnik jest strasznie ospały ...

podaje logi które mechanik na moja prośbe mi zrobił ale w innym programie niz inpa..

bmw przy dynamicznej jezdzie zaczęła wywalać check czy na pb i lpg bez róznicy jest to błąd składu mieszanki cylinder 1 drugi...błąd oznaczenie 272a i 27b8

to sa jakieś pomiary podczas rozgrzanego silnika do 90 stopni na postoju:

CZUJNIKI STUKOWE CYL

1-3.28V

2-3.90V

3-4.21V

4-2.73

KĄT ZAPŁONU 5 STOPNI

CZAS WTRYSKU 6.50

NAPIĘCIE AKU 14.25

ADAPTACJA SONDY LAMBDA CYLINDER

1-WŁONCZONY

2-WYŁONCZONY

PŁYN CHŁODZĄCY WYJSCIE Z CHŁODNICY 44 STOPNIE'

TEMPERATURA POWIETRZA ZASYSANEGO 41 STOPNI

OTWARCIE PRZEPUSTNICY BIEG JAŁOWY 2% WZRASTA WRAZ Z DODANIEM GAZU..

SYGNAŁ OBCIAŻENIA 10%

PRZEPŁYWOMIERZ POSTÓJ 10KG/H

SONDA LAMBDA SKŁAD MIESZANKI CYLINDER

1-1.00

2-00

1-2.25

2-0.0

ZMIENNY SKOK ZAWORU PRZYSTOSOWANY 0M

STATUS ZMIENNEGO MECHANIZMU ROZRZADU ZAWOROWEGO -WOLNY TRYB DOJAZDOWY

ADAPTACJA WAŁKA ROZRZADU

WAŁ KORBOWY ZAWÓR WLOTOWY

1-119.7 STOPNI cR

2-58.0 STOPNI CR

VANOS PO STRONIE DOLOTU POŁOŻENIE AKTUALNE

120.0 STOPNI CR

PO STRONIE WYDECHU

120.0 STOPNI CR

TE WARTOSCI VANOSA MINIMALNIE SPADAJĄ PO DODANIU GAZU....

CYLINDER

1-0.01

2-0.00

3.0.08

4-0.01

WARTOŚCI POWYŻSZE ZERUJA PRZY DODANIU GAZU..


MOŻE KTOŚ MI PODPOWIE..O CO CHODZI CO JEST ZJE....

JESZCZE JEDNO DOLOT ITP WRAZ NA MIEJSCE LEWEGO POWIETRZA DOKŁADNIE SPRAWDZONY NIEMA NIGDZIE !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To co wkleiłeś to podchodzi pod spam :roll: logi? Ręce opadają..niech mechanik jak takie coś podaje niech wydaje wyroki skoro jest to istotne :duh: śmieszny to jest ten temat (swoją drogą powinien być zamknięty za tytuł niezgodny z regulaminem) a przyczyną błędów (nie widząc istotnych parametrów oraz opisów błędów) jest lewe powietrze. Tak dla porządku temperatura pracy tego silnika to 105-108 stopni i wtedy robi się diagnostykę, ale nie spisuje wartości, które się zmieniają podczas pracy i z tego wyciąga się wnioski :duh:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło napisać to w jednym zdaniu... Tak poprostu napisałem to w oparciu tego co mi poprostu on powiedział i posprawdzał.. Wysuwam wniosek że poprostu zmienię mechanika a w temacie opisałem swoją usterkę w nadziei że osoba która ma jednak pojęcie napisze mi swoją opinię.. Posiadam kabel diagnostyczny oraz inpe ale jest ona dlamnie dokońca nie jasna. Jeśli piszesz temat do zamknięcia proszę bardzo ale są również zdania odpowiedzi które mógłby by mnie poprawić. A wychodzi na to że chciałeś coś udowodnić sobie nierozumiem pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czego spodziewałeś się po takim tekście?

Jednak nikt nie odpisze hehe

Przeprosin? :roll: bądźmy poważni..to forum a nie 10 mechaników czeka aby napisać odpowiedź o każdej porze dnia i nocy, jak ktoś ma pojęcie, wie jak pomóc to wtedy pisze, po drugie nie każdy jest tu codziennie, ale to raczej logiczne powinno być.

Skoro masz inpa to rozgrzej silnik i pokaż korekty paliwowe oraz pracę sond, zostaw poszczególne zakładki po 20 sekund, nagraj to oczywiście programem aby było to czytelne, błędy (f4) też pokaż. Popatrz na inne tematy i wyciągnij wnioski co jest nie tak z Twoim tytułem, nie trzeba nawet tego robić wystarczy rzucić okiem na podwieszony temat jak tytułować wątki - ma być oznaczenie modelu, tak aby było wiadomo czego dotyczy, w tym przypadku "318i n42".

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to błąd.

272A-CDKFRAU-ADAPTION MULTIPLIKATIV BEREICH1

FEHLERHAUFIGKEIT:1

LOGISTIKZAHLER:113


1. UNWELTSATZ 10640 KM 2: 197270KM 3:227980 KM

MOTORDREHZAHL (NMOT)3960.00/MIN 3960.00/MIN 3960.00/MIN

RELATIVE LUFTFUELLUNG (RL)167.25 % 168.75% 171.75 %

ANSAUGLUFTTEMPERATUR (TANS)6.75 GRAND C 6.75 GRAND C -6.00 GRAND C

TANKFUELLSTAND (TFST) 36.00 I M 36.00L 35.00L



BŁĄD 2

272C ADAPTION ADDITIV PRO ZEIT

FEHLERHAUFIGIGKEIT 0

LOGISTIKZAHLER 0


UNWETSATZ

KILOMETRSTAND 2950 KM /36850 KM

MOTORDREHZAHL (NMOT) 3960.00/MIN/10200.00MIN

RELATIVE LUFTFUELLUNG (RL) 171.75%/191.25%

TANKFUELLSTAND (TFST) 20.00L/255.00;

REGELFAKTOR BANK1 (FR_U) 0.12 -/1.99-

WSZYSTKIE TE WARTOŚCI POWTARZAJĄ SIĘ PODWÓJNIE WIĘC PISZE JEDEN OBOK DRUGIEGO

SYSTEM ZU FETT ADDITIV PRO ZEIT ZU KLEIN

TESTBEDINGINGEN ERFUELLT

FEHLER MOMENTAN VORHANDEN,ABER NOCH NICHT GESPEICHER (ENTPRELLPHASE)

FEHLER UVERDE DAS AUFLEUCHTENEINER WARNLAMPE VERURSACHEN

FEHLER CODE 05 27 2A E1 10 01 71 04 28 63 DF 49 24 4D 0F 63 E1 32 67 59 0E 63 E5 38


TŁUMACZYŁEM TO ALE I TAK TEGO WSZYSTKIEGO NIEROZUMIEM WIĘC JEŚLI ZNAJDZIE SIE KTOS KTO POTRAFI ODCZYTAC DOKŁĄDNIE TEN BŁĄD PROSZE O OPINIE

JAK NAJSZYBCIEJ POSTARAM SIE DAC WARTOŚCI ANALOGOWE BEZ PRAC SOND INPA WYWALA BŁĄD,,,




2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.