Skocz do zawartości

BMW 320I - zawieszenie, geometria, stuki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemako

Kurczę nie wiem od czego zacząć.

Ostatnio miałem sporo napraw w samochodzie. A pomimo tego jest jeszcze kilka problemów.

Zacznę od tego co zostało zmienione.

 

- przednie wahacze - na lemforder'a - bardzo duży luz na łączniku

- tyle sprężyny Eibach sportline - jedna miała ukruszoną końcówkę

- opony na letnie Continental Premium Contact 5

- tylna tuleja od mocowania dyfra

- tylne tuleje (pływające?) od mocowania tylnych wahaczy te w progach

 

Po całej operacji Panowie wzięli się za ustawienie zbieżności, od razu mówię nie było mnie przy tym. Usłyszałem, że nie udało się ustawić wszystkiego "na zielono" bo zawieszenie jest obniżone i brakowało regulacji. Nie udało się ustawić kąta PK oraz WSZ na przodzie.

 

Usłyszałem, że samochód będzie prowadził się dobrze, ale opony mogą się szybciej zdzierać. I że na takim zawieszeniu nic więcej nie zrobią.

 

I teraz tak, pływanie samochodu w zakrętach i na prostej drodze ustało do zera. Jest naprawdę fajnie. Zakręty pokonuje się bardzo pewnie. No może kierownica chodzi ciężej. Problem pojawia się podczas jazdy po dołach oraz koleinach a także przy jeździe przy minimalnej pochyłej drodze. Mianowicie kierownicę należy naprawdę mocno trzymać. Przy wjeździe np na tarkę na autostradzie kierownica potrafi wychylać się na pare centymetrów w różne strony, analogiczna sytuacja jest przy wjeżdżaniu na nierówności oraz koleiny. Przy jeździe po pochyłej drodze naprawdę mocno trzeba skręcać kierownicę żeby jechać prosto.

 

Dodam, że sama kierownica po puszczeniu zachowuje się okej o ile jadę po doskonale prostym odcinku bez pochyłości.

 

Objawy bardzo podobne do moich - aczkolwiek u mnie jest to słabsze -

 

Druga sprawa to pukanie przy ruszaniu/wrzucaniu biegu. Najbardziej odczuwalne przy cofaniu oraz ruszaniu. Tuleja mocowaniu dyfra miała wyeliminować problem, jednak tego nie zrobiła, pukanie dalej jest może mniejsze. Podczas naprawy został wymieniony także olej w dyfrze i podobno było w nim trochę opiłków, co sugeruje zużycie dyfra. Dalsze stuki panowie kładą na plecy zużytego dyfra, podobno reszta elementów przeniesienia napędu jest w bardzo dobrym stanie.

 

 

Przepraszam za tak długi wywód, ale nie potrafiłem tego ująć w lepszych słowach. Dodam ze poprzednią moją awarię w bmw - skaczące obroty spowodowane zepsutą odmą i sparciałymi wężami zdiagnozowali i usunęli bardzo sprawnie. Warsztat zajmuje się głownie BMW - jestem z Warszawy. Jestem w kropce. Ktoś jakieś pomysły?

Opublikowano
Miałem identyczną sytuacje z "rzucaniem kierownicy" po zmianie opon, jeździłem w zimie na r15 wszystko było dobrze po czym przyszło lato, założyłem alu r16 i na każdej nierówności rzucało mi kierownicą... Po jakiś dwóch tygoniach od zmiany opon mialem pewien incydent na osiedlu gdzie poprzebijali mi opony i 15 innym osobom, gumy poszly do wyrzucenia, zakupiłem "nowe używki" założyłem je oczywiscie na te same alu i nagle ustało rzucanie kierownicą, zostalo tylko to że przy wiekszych predkościach bardziej czuć drganie kierownicy niż na zimówkach r15 ale to chyba juz lepsze od tego jak rzucało kierownicą przy wjechaniu w jakąkolwiek nierówność..
Opublikowano
A widzisz, ja swojego problemu nie laczylem z oponami bo sa nowe, stawialem raczej na zla geometrie. Ale to tez jest jakis pomysl zeby to sprawdzic. Czekam jeszcze az ktos inny sie wypowie na temat geometrii i stukania bo chcialbym wreszcie uporac sie ze wszystkimi bolaczkami auta.
Opublikowano
U mnie coś z przodu puka z lewej strony i nikt nie może namierzyć co to może być. Gumy stabilizatora wymienione, łączniki stabilizatora wymienione, nowe amortyzatory, nowe poduszki, nowe sprężyny, coś puka na małych dolkach najczęściej gdy skręcam m lewo prawa strona puka .
Opublikowano
U mnie tuleja wahacza, na szarpakach wszystko pięknie ale podczas sprawdzania amorka w końcowej fazie delikatne pukniecia. Na dniach wymieniam.
Opublikowano

U mnie nie dało rady wymienić samych tulei, trzeba było całe wahacze - a i koszt spory... trudno teraz lepiej się jeździ.

 

Tylko ciągle są pytania, ale widzę ze nikt się nie męczy z podobnymi problemami. Tak samo jak z obniżonym zawieszeniem :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.