Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zdechł mi elektrozawór od sterowania EGR, raz działa raz nie w sumie cały czas jest otwarty, auto się muli od dołu, odczepiłem wężyk od elektrozaworu do EGR-a i tak narazie jeżdzę i teraz pytanie:

 

1.Czy EGR bierze udział w wypalaniu DPF ?

2. Czy jak go tak odpiełem silnik generuję więcej sadzy (czy dymi) bo np. komputer myśli że ma spaliny w cylindrze a jest czyste powietrze i inaczej się to spala?

3. CZy mogę tak jeździć z odpiętym wężykiem mając DPF ?

no i ostatnie

4. EGR a DPF co jest lepiej do filtra jak auto jeździ na czystym powietrzu (czytaj wykodować EGR z ECU) czy jak EGR jest sprawny ?

 

Pozdrawiam

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

1. nie

2.nie, jak już to mniej sadzy

2. tak

4. raczej czystym

 

Egr jest tylko po to abyś miał minimalnie mniejsze spalanie (którego nie zauważysz, są to raczej diesiąte części litra), szybciej się silnik rozgrzewał (ale bez przesady z tym szybszym), żeby UE sie podniecała, że jest "czyściej"

 

A i główną zaletąwywalenia egr jest to, że silnik oddycha czystym powietrzem a nie bagnem które już kiedyś spalił. Dzięki czemu do silnika trafia więcej tlenu, przydaje się to przy różnych modyfikacjach jak np chip tuning czy inne tego typu, ale to już temat troche głębszy i mówie ogólnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.