Skocz do zawartości

316i nierówne wolne obroty po remoncie/przestała odpalać


witektzr50

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dosłownie już nie wiem co podadzić najpierw silnik wogole chodził na 3 cylindry wiec zrobiłem głowice (wałek, popychacze, dźwigienki i planowanie) No i zaczął prawie poprawnie pracowć

Ostatnio wymieniłem nawet silniczek krokowy sondę lambda i wisko bo huczało (przepływke wymieniłem przed remontem bo myślałem że to jej wina) i poprwa jest zauważalna silnik ładnie odpala i sztywno trzyma 800 obrotów

Ale za to jest problem z pracą silnika na wolnych obrotach, silnik pracuje jakby na 3 cylindry(drgania zauważalne ale nie na tyle aby przeszkadzały czy coś).

Problem jest o tyle dziwny, że wystarczy dodać trochę gazu i wszystko jest ok dosłownie 1200-1300 rpm i wszystko gra(ma moc i ładnie dochodzi do 6.5 k rpm i odcina :) ).

Proszę poradźcie co może być przyczyną, bo nie byłby to jakiś duży problem gdyby nie to że podczas dłuższego postoju z odpalonymi silnikiem (na gazie) i dodaniem gazu, gaz strzela w dolot(zauważalne tylko w mieście w korku czy na światłach, w trasie podczas normalnej czy ostrzejszej jazdy jest wszystko ok).

Edytowane przez witektzr50
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps zauważyłem pod maską 2 niepokojące rzeczy

Jeden wężyk jest odłączony i zatkany śrubką :duh:

A przy przewodzie od przepływomierza jest wystająca i nie podłączona nigdzie wtyczka

 

Zaraz jak ogarnę jak to się robi to wstawię fotki o co dokładnie chodzi

Myślicie że to może być przyczyną ?

Edytowane przez witektzr50
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O chyba już umiem :)

Tu jest ten przewód proszę powiedzcie od czego jest i gdzie ma iść

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/537/3T7K2X.jpg

Ten co trzymam w ręce i co idzie do przepustnicy

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/538/ly0rMt.jpg

 

A tu kabel tak jak pisałem wchodzi w kabel od przepływomierza

Od czego jest I gdzie powinienem wpiąć tą wtyczkę

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/661/LXBYSn.jpg

A jeśli to coś pomoże to na tej srebrnej tasmie jest napisane filtr a z drugiej strony ADE albo ADO albo coś podobnego bo jest trochę nieczytelne

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/913/85r0oG.jpg

 

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/540/dDyqGC.jpg

 

Proszę poradźcie coś bo już po prostu nie mam pomysłów co mu może dolegać a wygląda to na jakąś pierdołe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up

Podłączyłem tą rurkę i żadnej poprawy :(

Ale patrzyłem co mu dolega i wychodzi że dalej nie pali jeden cylinder (na wolnych)

Wymieniłem świece dzisiaj i też żadnej poprawy ale jak wykręciłem stare świece to jedna miała inny kolor (ta z tego nie pracującego cylindra )

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/911/MZ9ev8.jpg

 

 

 

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Update

Szukając powodów nierównej pracy wymieniłem uszczelki w kolektorze dolotowym (wszystko było ok ale ktoś miał taki problem i pomogło ) już teraz na pewno nie łapie lewego powietrza a problem dalej pozostał :( ale jeździłem tak kilka dni i nic się nie działo. Aż do dzisiaj pojechałem do sklepu zgasiłem silnik wyszedłem po ok 20 minutach i wróciłem autobusem :evil: silnik nie odpalił

Jest tu ktoś kto ogarnia to m40? Bo teraz to już na prawdę nie mam pojęcia o co mu chodzi

I czy to nieodpalanie może mieć jakiś związek z poprzednim problemem?

 

A i gaz wymontowalem bo i tak nie działał na nim- strzelał (znaczy tylko zwezke w dolocie ta którą gaz leci i klapę antystrzałową)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.