Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam następujący problem z mocą.

 

1. Zaczynam przyśpieszać od 1700-1800 obrotów. Pedał w podłogę, samochód zaczyna się zbierać i przy ok 2200-2300 ma strzał mocy i idzie do końca jak burza.

2. Jadę przy 2000 obrotów, obojętnie jaki bieg, pedał w podłogę, myśli, myśli 1-2 sekundy i zaczyna przyspieszać i przy ok 2200-2300 ma strzał mocy i idzie do konca jak burza.

3. Jadę od 2300-2500 pedał w podłogę natychmiastowa reakcja i idzie do konca jak burza.

Dodam tylko, że by ciśnięciu jej potrafi zadymić - nie chmura ale widzę w odbiciach świateł samochodów za mną.

 

Sprawdzałem w INPA. przy 2 przypadku w momencie naciśnięcia pedału gazu komputer żąda natychmiast ok 900 jednostek natomiast uzyskiwane jest za mało i później jak zaczyna ciągnąć zadane z uzyskanym jest równe.

 

Co jest zrobione- turbina nowa, była wyciągana do do regulowania bo za późno wstawała. EGR ograniczony w DISie. Zaworek wymieniony z 20 tys temu na pierburg z allegro(filterki czyste), przewody podciśnieniowe nowe. Jedynie co zauważyłem, że po wyłączeniu silnika jak odskoczy żaluzja chłodnicy zaworek zaczyna buczeć przez jakiś czas.

 

Gdzie szukać przyczyny? Może to problem z ciśnieniem - pompa vaccum/zbiorniczek podciśnienia przed zaworkiem turbiny?

 

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, wczoraj odpiąłem przepływkę. Samochód nie posiada wspomnianej wcześniej przypadłości. W każdym zakresie obrotów reaguje natychmiast na gaz.

Czy to oznacza przepływkę do wymiany?? Po ponownym podpięciu i skasowaniu błędów INPĄ problem braku mocy przy 2 tys. obrotów powrócił.

 

Przepływka oryginalna z 2002 r. bosch o numerze 468. Czy wystarczy jak kupię sam wkład Pierburga i przełożę w starą obudowę Boscha? Czy trzeba będzie adaptować? Czy lepiej kupić całą oryginalną Boscha?

 

 

 

Druga sprawa to zbiorniczek podciśnieniowy przed elektrozaworem trubiny - czy powinien działać w jedną stronę bo teraz jak dmucham z każdej strony jest przelot. Czy tak ma być?

Opublikowano

Mam tak samo jak Ty...

Z tym, że turbina u mnie nie ruszana od nowości. Zaworek sterowania turbiną wymieniony[może troszkę to pomogło]... EGR wyczyszczony, zaworek od niego nie ruszany...

Zauważyłem też, że gdy miarowo dodaję gazu [delikatnie z wyczuciem] auto idzie lepiej jak dam mu gaz do dechy powiedzmy od tych 2 tys. obrotów...

z przepływomierzem jeszcze nie kombinowałem ale w wolnej chwili postaram się zweryfikować jak jedzie z odpiętą wtyczką...

 

Może Ktoś jeszcze się wypowie w tym temacie :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.