Skocz do zawartości

[E90] Błędne wskazanie poziomu naładowania akumulatora


Theoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Kilka tygodni temu zaczęły się w moim E90 dziwne problemy, których pierwszym syndromem był resetujący się zegar oraz dzienny przebieg kilometrów na komputerze pokładowym. Po ponownym ustawieniu godziny problem powracał, przy kolejnym odpaleniu auta, choć nie miało to miejsca zawsze (najczęściej po kilku godzinnym postoju).

 

Kolejnym syndromem, który pojawił się kilka dni później był żółty symbol akumulatora, wskazujący jednoznacznie na problemy z baterią oraz, czego wcześniej nie zauważyłem, niewłączający się jak zwykle start-stop.

 

Biorąc pod uwagę wszystkie te syndromy diagnoza była dość oczywista - akumulator... Zmierzyłem jednak napięcie i wszystko w porządku: 12V na wyłączonym silniku ok 14V na włączonym. Auto odpala bez problemu.

 

Postanowiłem dla świętego spokoju sprawdzić auto u mojego mechanika, który stwierdził, że akumulator jest w świetnej formie, jednak elektronika wskazuje jego błędny poziom naładowania, tj ok. 30-40%. Przy takim odczycie automatycznie przestaje działać system start-stop i tłumaczy to w jakiś sposób problem z zegarami.

 

Jako najprostszy środek zapobiegawczy mechanik zaproponował mi wgranie informacji o wymianie akumulatora na nowy i sprawdzenie jak elektronika na to zareaguje.

 

Wskazanie poziomu naładowania w dniu aktualizacji wynosiło ponad 50%, dzień później ponad 70%, więc szczęśliwy założyłem, że problem jest rozwiązany.

 

Minął ponad tydzień... start-stop przestał znów działać, co zapewne wróży znów ten sam problem.

 

Nie mam dużego kłopotu w jeżdżeniu bez start-stop;) ani nawet bez aktualnej godziny, ale jest to zdecydowanie irytujące.

 

Ktoś ma jakieś pomysły w czym może tkwić problem?

Mechanik proponował mi update softu (mówił o sterowniku silnika, lub pełnej aktualizacji), ale intuicja mówi mi, że jest to zabieg zdecydowanie nadmiarowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz start stop powinienes mieć AKU AGM, to co mówisz to jest rejestracja baterii a może potrzebujesz przekodowania na inny akumulator, masz zwykły a zakodowany AGM albo na odwrót, wtedy jest szansa że nie będzie ładował. Tak głośno myślę.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem jak Ty. Zaczęło się od tego, że przestały działać światłą powitalne, potem resetowała się godzina. Start&Stop i tak nie używamy.

 

Szczerze mówiąc nic z tym nie robiłem bo przestało resetować godzinę. Akumulator na pewno jest AGM i jeszcze Ori. Więc o błędzie przy kodowaniu nie ma mowy.

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz start stop powinienes mieć AKU AGM, to co mówisz to jest rejestracja baterii a może potrzebujesz przekodowania na inny akumulator, masz zwykły a zakodowany AGM albo na odwrót, wtedy jest szansa że nie będzie ładował. Tak głośno myślę.

 

Mam z całą pewnością AGM. Elektronik w serwisie to potwierdził i na pewno informacja o wymianie akumulatora dotyczyła również tego typu baterii.

Poobserwuję auto przez najbliższe tygodnie, na razie nie działa jedynie Start&Stop, ale jeśli dojdzie do tego godzina i wyświetlająca się kontrolka akumulatora, potwierdzi to, że to ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odgrzebuję temat, bo problem po niecałym roku wrócił.

 

Krótkie podsumowanie tego co dotychczas:

 

1. W marcu elektronik zaaplikował procedurę "rejestracji nowego akumulatora". Tak jak pisałem wcześniej poziom naładowania wzrósł początkowo z 50% do 70%, problem pojawił się znów tylko na chwilę po okołu tygodniu po tej procedurze. Od tamtego czasu miałem spokój. Zero objawów, wszystkie systemy(zegar, start&stop) działały bez zarzutu. Do teraz..

 

2. Objawy dziś: brak grzania tylnej szyby, resetujący się zegar i pojawiająca się kontrolka akumulatora po ok. minuty, gdy auto jest bez zapłonu, co po kolejnej minucie prowadzi do wyłączenia auta.

 

 

Zanim pojadę do elektronika, który powie mi to samo co rok temu i zgarnie kasę chciałbym popróbować z podstawową diagnozą baterii na własną rękę. Tutaj moje pytania do forumowiczów:

a) Jaki soft potrzebuję do zmierzenia poziomu naładowania akumulatora?

b) Jaki soft potrzebuję do ewentualnego powtórzenia procedury rejestracji nowej baterii?

 

Przypuszczam że w obu przypadkach odpowiedzią będzie INPA, jednak chciałbym ściągnąć dobrą wersję więc proszę o poradę. Czy DIS będzie mi również potrzebny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej iste np rheingolda 3.41

Po drugie jak doi Ci tak aku to może masz jakieś zwarcie albo za mało jeździsz (krótkie odcinki)

2. Objawy dziś: brak grzania tylnej szyby, resetujący się zegar i pojawiająca się kontrolka akumulatora po ok. minuty, gdy auto jest bez zapłonu, co po kolejnej minucie prowadzi do wyłączenia auta.

Ewidentny słaby akumulator na zapłonie BMW wciąga "wiadro" prądu niestety.

Nic ci nie da rejstracja starej baterii na nowo.

A jak ładowanie powinieneś mieć 14,5 V około

A jeszcze powiedz mi jak kupowałeś nowe aku rok temu to kupiłeś większy niż miałeś czy mniejszy możesz model podać ? Na pewno jest AGM ?

Jak zmieniasz pojemność to trzeba wkodować tą zmianę do sterownika inaczej będzie ci nie doładowywać np. To co innego niż rejestracja nowej baterii

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.