Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dla wszystkich cierpliwych...

 

Pierwszym seryjnym samochodem hybrydowym plug-in BMW spoza serii „i” jest auto typu Sports Activity Vehicle. Permanentny napęd na cztery koła w połączeniu z technologią BMW EfficientDynamics.

 

Przy łącznej systemowej mocy maksymalnej zespołu napędowego wynoszącej 230 kW/313 KM (wygenerowanej przez 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo i synchroniczny silnik elektryczny), BMW X5 xDrive40e zadowala się średnim zużyciem benzyny na poziomie 3,4-3,3 l/100 km oraz łącznym zużyciem energii elektrycznej 15,4-15,3 kWh/100 km. Emisja CO2 zamyka się w granicach 78-77 g/km.

 

*Dane uzyskane zgodnie z cyklem testowym UE dla pojazdów hybrydowych plug-in, mogą się różnić w zależności od zastosowanego ogumienia.

 

Wykorzystanie technologii BMW eDrive dla wyjątkowej wydajności, a także czysto elektrycznego napędu bezemisyjnego w razie chęci lub potrzeby, stworzyło zupełnie nową formę doznań z jazdy w samochodzie typu Sports Activity Vehicle. Jednocześnie BMW X5 xDrive40e czerpie korzyści z technologii i wiedzy powstałych dzięki pojawieniu się samochodów BMW i. BMW i8 przetarło szlak dla samochodów zapewniających radość z jazdy przy napędzie hybrydowym plug-in – czym teraz można się cieszyć również w pierwszym wielkoseryjnym samochodzie BMW.

 

Bardzo obszerny artykuł, dane techniczne oraz galeria zdjęć do zobaczenia:

http://twojczas.pl/wiadomosci/Motoryzacja/2181/BMW-X5-xDrive40e

 

Tylko cena jakby nie Polska, ale miejmy nadzieję że to idzie w parze z jakością i niezawodnością.

Opublikowano

 

 

ciekawe i może realne, a nie katalogowe według norm, jest podane zużycie paliwa, ale tu od razu pojawia się pytanie o zwrot z tego hybrydowego dodatku, bo szalonej różnicy to IMO nie ma

 

Codzienne krótkie przejazdy przez miasto można z łatwością pokonywać bezemisyjnie, jako że przy dystansach miejskich do ok. 25 km zużycie paliwa jest zredukowane drastycznie. Potrafiąc się zadowolić w takich sytuacjach spalaniem między 0 a zaledwie 3,0 l benzyny na 100 km, BMW X5 xDrive40e ustanawia zupełnie nowe standardy wydajności w swoim segmencie. Natomiast na dłuższych trasach, kiedy konieczne jest uruchamianie obu silników, system napędowy w systematyczny sposób dostrojono dla potrzeb maksymalizacji wydajności. W efekcie zużycie paliwa i emisja CO2 utrzymywane są na poziomie o wiele niższym niż w podobnych modelach o podobnej mocy. Jeśli akumulator wysokoprądowy jest w pełni naładowany, dzienne przebiegi sięgające 50-60 km mogą więc być praktycznie pokonywane przy zużyciu paliwa na poziomie nie wyższym niż 6,5 l/100 km, w zależności od stylu jazdy. Co więcej, jeśli zbiornik paliwa jest napełniony do całkowitej pojemności 85 l, a wysokoprądowy akumulator naładowany, BMW X5 xDrive40e doskonale spełni rolę auta na długodystansowe wyprawy wakacyjne, utrzymując wciąż zużycie paliwa na poziomie poniżej 11,0 l/100 km. Tym samym hybrydowy system napędowy plug-in na pokładzie BMW X5 xDrive40e zapewnia ogromne oszczędności wydajności w codziennym użytkowaniu w porównaniu z konwencjonalnie napędzanymi modelami tego segmentu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.