Skocz do zawartości

E91 wrażenia z jazdy


koziolekkamil

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie a ma ktoś porównanie w jeździe E46 vs E90 (zawias standard)

Nawet przy zwykłym zawieszeniu różnice w prowadzeniu miedzy różnymi egzemplarzami e90 są bardzo duże. Są różne układy kierownicze, różne rodzaje wspomagania (elektryczne, hydrauliczne ) były też zmiany konstrukcyjne w trakcie produkcji. Dodatkowo spory wpływ na jazdę ma też silnik (masa) a nawet wyposazenie (znów masa). Dodatkowo przy tak starych autach ogromne znaczenie ma stan zawieszenia. Wiekszosc ludzi olewa np. Konieczność wymiany amorków po ok 80 tysiącach km nie mówiąc o innych elementach. Kolejny element to opony, tu znowu jest ogromna różnica pomiędzy 18 cali a 16 i do tego jeszcze dochodzi rodzaj opon.

Możesz bez trudu znaleźć e46 które jezdzi o wiele lepiej od e90 jak i na odwrot. Kwestia danych egzemplarzy. Jeśli ktoś się przeziadl z dopieszczonego e46 na 18tkach do wymeczonego e90 na 16tkach to powie że jest dramat.

Ja widze ogromne różnice pomiędzy 16 a 17 cali w prowadzeniu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten znowu o tych amortyzatorach :mad2: .... nevermind

 

Ja przesiadłem się z E46 touring do E91 i mogę stwierdzić że jest spora różnica. Typoszereg E9X prowadzi się pewniej , ciszej i bardziej dynamicznie (blok motoru ten sam M47). Auto kupiłem na 16' kołach (nie rsc) było bardzo cicho na nierównościach ale dziwnie się wyginał na zakrętach przy większych prędkościach. Teraz jest 18' rsc - myślałem że będzie tragedia, ale o dziwo jest ok. Sztywno i pewnie pokonuje zakręty. Niestety jest trochę głośniej....

Edytowane przez mole
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to który model jest według was bardziej komfortowy? powiedzmy ze stan jest podobny koła też :)

Bmw z czasem w standardzie oferuje auta coraz bardziej komfortowe. Widać to nawet w ramach ewolucji modelu e90 (auta z końca produkcji są o wiele bardziej komfortowe niż z początku). Różnica jednak może być na minus względem e46 jeśli będziesz miał zalecane opony RFT, one znacznie pogarszają komfort. Natomiast moim zdaniem na zwykłych oponach bardziej komfortowo będzie w e90 a w f30 jeszcze bardziej. Bym nawet powiedział że w f30 z rft jest ciut wyższy komfort niż w e90 na zwykłych oponach. Jeśli się nie mylę profil opony w f30 jest wyższy. Pisząc o komforcie mam na myśli rzecz jasna samo wybieranie nierówności. A nie inne aspekty.

No i przypomnę, że podstawa to sprawne amortyzatory.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja dodam od siebie, ze:

 

poprzednio: E46 320d touring, opony zwykłe 16", sportowe dostosowanie podwozia

obecnie: e91 318d, opony RFL 17", sportowe dostosowanie podwozia

 

pomijając kwestie mocy, której w obecnej e91 jest mniej niż w e46 wrazenia z jazdy bezcenne i w jednej i w drugiej. nigdy złego słowa nie powiedziałem o właściwościach jezdnych e46 i nie powiem. auto prowadziło się prosto, pewnie, zachowanie na łukach super. po przesiadce na e91 jest jeszcze lepiej!!! myślałem, że nie można pewniej czuć sie w aucie a jednak- wrażenia z jazdy znów bezcenne...

 

podsumowując, według mnie, obydwa auta prowadzą się dobrze. nie ma mowy o agresywnym zachowaniu, niepewnych ruchach itp.

 

P.S. spełnieniem powyższego jest warunek- sprawne zawieszenie i dobre opony.

 

pozdr

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie opon

Jeszcze tydzień temu jeździłem na zimowych ROF ( moje pierwsze opony na takich kupiłem auto) komfort jazdy i poziom hałasu był nie do zaakceptowania. Na początku myślałem ze łożyska do wymiany. Wymieniłem wczoraj na letnie. Jest duzo lepiej ale... ciągle słyszę ze coś jest nie tak. Słychać szum itp. Podjechałem do wulkanizatora auto na podnośnik by sprawdzić czy słychać coś z łożysk. Okazuje się ze wszystko OK. Po oględzinach opon jeden wniosek. Wszystkie stare wyząbkowane - do wyrzucenia. Decyzja kupuję nowe opony i chciałby się poradzić możne ktoś ma jakieś z tych opon i możne podpowiedzieć co wybrać

 

1.Dunlop SP SportMaxx RT

2.Michelin Primacy HP 91H

3. UNIROYAL RAINSPORT 3 205/55R16 91Y rozmiar 205/55/16

 

To na czym mi najbardziej zależy to bezpieczeństwo, komfort, poziom hałasu. To ze opona szybko się zużyje już niekoniecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja miałem Goodyear Asymetric 2 i są rewelacja, teraz mam Dunlop Sport Maxx RT i jest bardzo dobrze ale Goodyear o citkę lepsze na tyle mi się kończą oponki więc wskoczą Goodyear :D :wink: Ja brałbym na twoim miejscu Goodyear :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedzi.

Jestem świeżo po zakupie auta i dzięki informacjom z forum poznaje ile mam rzeczy do zrobienia. Teraz padło na termostaty, klapki, świece.

Opony na jakie się zdecyduje to Dunlop SP SportMaxx RT.

 

kolego kupiłeś już oponki? zastanawiam się nad tymi:

 

http://www.promoopony.pl/opona-letnie-dunlop-sp_sport_maxx_rt-225_45r17-36061

 

jeśli możesz to napisz, czy już gdzieś poszukałeś w dobrej cenie i daj link

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A teraz fakty czyli dane z pomiarow.

 

320d kontra 330d poprzedniej generacji

http://www.zeperfs.com/duel3613-92.htm

A na koniec 2,0d kontra stare bmw M3

 

Owszem M3 o włos wygrywa, ale z najmocniejszą wersja 2,0 nie mialby szans:

http://www.zeperfs.com/duel4617-2498.htm

Trudno się dziwić że ludziom wystarczają osiągi zbliżone do starego M3 i kupuja 2,0d lub i

 

K8v8M ale Ty sie uparłes na to 2,0d... Wyjasnij mi o co chodzi? Starsz sie sobie wmówic ,że 2,0d jest lepsze od 3,0d ? porównujesz autonie z tej epoki (wolnnosące w benzynie z przed 30 lat) z nowoczesnym dizlem?

 

dajmy juz spokój-popoprwaiaj swoje posty i jak prawdziwy facet miej odwagę przyznać ,że 2,0d na dzisiejsze czasy jest wypas , ale 3,0d jest fizycznie/faktycznie duzo lepszy.

 

Tak każdy łąńcuch moze się zerwać, ale nie dziwi Cię to że bmw nie ogłosiło akcji serwisowej 3,0d tylko 2,0d ?

 

Masz prawie 5 tys wpisów -gdzie nie trafisz widnieją Toje wpisy gloszące ,że 2,0d jest najlpeszy podczas gdy i ty i ja i wszyscy poinformowani wiem,ze jest inaczej...

po co wprowadzać nie doinformowanych w błąd?

 

Ps. osiagi mojej 335d sa zblizone do ferari testtarosasa , ale czy porównywanie tych aut ma jakikolwiek logiczny sens?

 

No jest super 2,0d, ale 3,0d jest conajmnjiej o 33% lepsze :D - do tego wpadka konstruktorów z rozrzadem to juz dobitnie przechyla szalę zwycięstwa na strone r6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, bardzo ładnie to podsumowałeś :cool2: :cool2: :cool2: :D ten koleś kocha tylko 2.0d i hołbi je na potęgę :duh:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj czytać ze zrozumieniem to ty nie potrafisz. Pokaz mi choć jeden wpis gdzie napisałem ze 2,0 to najlepszy silnik. Wielokrotnie pisałem Że najlepszy silnik BMW jak dotąd to 1,5 235KM. Co więcej r6 nie jest o 30 procent lepszy od 2,0 ale o tyle wlasnie gorszy pod względem masy, oporów (i adekwatnego wzrostu spalania) ceny , serwisowania.

Różnica miedzy nami polega na tym ze ja nie widzę świata w czarno białych barwach. Dostrzegam tez odcienie.

A co do akcji serwisowej to tak sie składa ze jest ona na silniki z okresu gdzie N57 w produkcji nie było. Z czasów gdy produkowano oba te silniki rownocześnie akcji nie ma.

Watpię byś zrozumiał znaczenie tego faktu, ale pisze tez dla innych.

W kwestii porównań do starych złomów jak widać zajmują sie tym całkiem poważni dziennikarze. A także myślący ludzie. Myślący sobie ze poziom dynamiki dawnego M3 może być dla nich całkiem wystarczający.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedzi.

Jestem świeżo po zakupie auta i dzięki informacjom z forum poznaje ile mam rzeczy do zrobienia. Teraz padło na termostaty, klapki, świece.

Opony na jakie się zdecyduje to Dunlop SP SportMaxx RT.

 

kolego kupiłeś już oponki? zastanawiam się nad tymi:

 

http://www.promoopony.pl/opona-letnie-dunlop-sp_sport_maxx_rt-225_45r17-36061

 

jeśli możesz to napisz, czy już gdzieś poszukałeś w dobrej cenie i daj link

 

Co do opon zamówiłem wczoraj z http://www.100opon.pl . Dzisiaj dostałem gumki Dunlop SP SportMaxx RT w cenie 255 za szt. plus 25 przesyłka za 4 szt. Cena elegancka guma made in germany rok 2015 wzmocniony rant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nokiany dobra cena i żywotnośc

 

ale nie wygodne, glosne i bez szalu na aquaplanning

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wymienił mi dzisiaj dwa termostaty, płyn chłodniczy. Pod krótkiej trasie temperatura 91 C czyli okej. Następnie wybrałem się na krótką przejażdżkę. Podjeżdżając pod dom zauważyłem ze spod maski wydobywa się delikatny biały dymek. Otwieram klapę a biały dym ulatnia z lewej strony zza silnika patrząc na wprost. Wyłączyłem silnik i dym ulatniała się jakieś jeszcze 10 minut. Rozebraliśmy wszystkie osłony z silnika by sprawdzić co się dzieje. Żadnych wycieków, kable wszystkie okej. Co mogło być przyczyną? Już podczas jazdy zauważyłem biały dym z pod maski ale myślałem ze to spaliny auta przede mną. Czy ma to związek z wymianą termostatów i mógł uruchomić się proces wypalania? Płyn chłodniczy bez ubytku. Jeździłem później godzinę czasu na trasie bez osłon na silniku i zaglądałem czy wszystko okej. Sinik pracuje normalnie auto jedzie jak wcześniej. Temperatura 91 C. Dzień wcześniej wymieniane były świece i klapki kolektora zaślepiane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może polało się płynu na silnik i parował ale na to pewnie byś wpadł :) sprawdzaj płyn i zapytaj czy mechanik dał oring do termostatu głównego niektóre firmy nie dają go w zestawie i mój mechanik założył termostat bez oringu, oczywiście robota od nowa dobrze że byłem elektryczny bo bym się nabawił kłopotu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostaty oryginalne z uszczelkami. Przed pojawieniem się tego dymu jeździłem po mieście jakieś 30 minut i tego dymu nie było. Przed wyjechaniem od mechanika auto także zagrzane do 91 C. Czy ten dym mógł lecieć z obudowy katalizatora?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.