Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jestem zmuszony założyć nowy temat odnośnie "falowania, szarpania itp." gdyż moje wszelkie możliwości diagnostyczne się skończyły :)

 

Problem jest następujący:

 

Mam Bmw e46 323i z silnikiem m52tu od 1,5 roku. Zadowolony jestem z niej bardzo. Dużo typowych usterek już w niej przechodziłem, ale to co u mnie się sporadycznie dzieje to nie wie nikt.

 

Sytuacja: Temperatura na dworzu taka jak teraz np. 6 -10 stopni powyżej zera. Odpalam auto rano przed pracą wskaźnik nagrzania płynu zupełnie na samym dole. Chodzi dobrze, ruszam i git. Nie faluje jakoś nagminnie ani braku mocy nie ma. Dojadę 6 km do pracy. Moge go teraz zgasić sobie i zapalić jeszcze raz i będzie git majonez. Normalna praca silnika M52tu.

 

Sytuacja 2: I teraz tak. Jeżeli auto postoi do momentu gdy temperatura cieczy spadnie na tyle aby wejść w niebieskie pole ale zarazem nie opadnie do samego dołu to dzieje się dziwna rzecz. Jak go odpale teraz to obroty będą na ok 1000 jakby na ssaniu, po jakiś 30 s opadną do 800 a potem już 650 - 700. Jeżeli nacisnę nogę na gaz nawet nie ruszając z miejsca to zaczyna falować tak od 900 - do 1500 obr. Tylko kilka razy jakies pare sekund. Jeżeli będę kontynuował jazdę mimo tego falowania to auto przyspiesza nie równomiernie. Nie żabkuje tak jakby to miało miejsce gdy ktos za szybko sprzęgło puści tylko jakby moment napędowy był przerywany. Najbardziej odczuwalne do 3000 obr. Potem jest ok. Czasami mniej a czasami bardziej jest to odczuwalne.

 

Sytuacja druga wystąpi praktycznie zawsze gdy wskazówka cieczy jest na niebieskim polu niezależnie od temp otoczenia. Warunek musi być co najmniej oderwana od dołu wskaźnika czyli nie może być zupełnie silnik ostudzony. Latem to bardziej dokuczało bo przy upałach nigdy ciecz nie ochłodzi się mniej w dzień jak temperatura otoczenia.

 

Powiem szczerze nie jest to jakoś super uprzykrzająca sytuacja bo ona dość krótko trwa ale bardzo mnie ciekawi co powoduje takie zachowanie silnika.

 

UWAGA! To bardzo ważne. Czytałem na forach, że coś w tych silnika potrafi dziwne grzechotać w przedziale 1200 - 2000 obr gdy silnik jest chłodny a nie gorący. U mnie też to występuję. Niby piszą, że Vanos. Ja go u siebie testowałem INPA i jakoś działa poprawnie. Nawet porównałem z e39 kolegii jak u niego działa i niby tak samo. A on wymieniał nawet uszczelki na vanosie bo mu falowała i gasła na zimnym. Dodam, że mi nie gaśnie sama z siebie nigdy! Coś czytałem, że może DISA, albo pompa oleju. Nie mam pojęcia co powoduje ten dźwięk i czy ma on związek z tym moim poszarpywaniem na chłodnym silniku.

 

Przez moją eksploatację auta wymieniłem takie rzeczy jak: świece na nowe Bosch, oba czujniki położenia wałka rorządzu (jak kupiłem błąd był na ssącym i nie miała kopa a po pół roku na wydechu błąd wywaliło i z rana nie palił na wszystkie gary), jeden wężyk od odmy bo miał dziurę, czyściłem krokowiec i DISĘ oraz przepustnicę. Auto jeździ na oleju Castrol 5w30 i ma przebieg 200 tys km.

 

Na tą chwilę ZERO błędów, zarówno w Inpie jak i w przyrządzie Gutman do diagnostyki samochodów.

 

Dwa zdjęcia z pracy sond i parametr Rough na tą chwilę załączam, bo musze kompa pożyczać od kolegi i nie porobiłem wszystkiego co mogłem.

 

http://zapodaj.net/359d3d907a8a3.jpg.html

 

http://zapodaj.net/8596f3d80a190.jpg.html

 

http://zapodaj.net/359d3d907a8a3.jpg.html

http://zapodaj.net/8596f3d80a190.jpg.html

 

 

Sondy przed katem pracują mniej wiecej tak samo. 0.2 -0.8 v Sinusoidalnie a za katem stale na 0.4 v tak dla informacji

 

Proszę o porady co można sprawdzić.

Opublikowano

To faktycznie dziwne akcje tam masz. Mi ostatnio obroty na zimnym falowaly i zrobiłem uszczelniacze na vanosach bo już mnie to wkurzalo na maxa i wiem co czujesz.

 

Ja bym zmienił olej na początek np na motula 5w-30 .

Posiadasz lpg? Bo jak nie to może zwróć uwagę na pompek paliwa to może być winą szarpania oraz wymień od razu filtr benzynowy.

Opublikowano
Mam tylko benzynę a ostatnio dosłownie tydzień temu filtr wymieniłem tak profilaktycznie :) niebawem zmieniam olej i chciałem przejść na 5w40 petronas syntium. Tez tak sobie kminie czy by tej pompy paliwa nie wymienić. Tylko da rade ja jakos sprawdzić czy ona dobrze działa? Na listwie przy wtryskach benzyny jest zawór jak od kola do pompowania. Można tam zwykly ciśnieniomierz przyłożyć aby sprawdzić czy daje 3.5 bar?
Opublikowano

Witam ponownie.

 

Możecie mi coś doradzić odnośnie wymiany uszczelek Vanosa?

 

http://dziadkowozy.com/viewtopic.php?f=38&t=383

 

Na tej stronie jest ładny opis ale czy ktoś z Was ma to za sobą ? Czego spodziewać się bezpośrednio po odpaleniu auta po takim zabiegu? Czy lepiej abym wymienił olej przed wymianą ? I jeszcze jedno co sądzicie o tych uszczelkach:

 

http://allegro.pl/uszczelki-zestaw-naprawczy-bmw-2x-vanos-m52tu-m54-i5145920393.html jakaś polska firma, wcześniej jej nie widziałem na allegro.

http://www.mehenker.com/damage.html te uszczelki zamontował mój znajomy z roboty jak mu falowała na zimnym i nie miała takiego kopa jak powinna.

 

Które lepiej kupić ?

Opublikowano

ja robilem podwojny vanos tydzien temu a wlasciwie to moj znajomy robil mi:)

 

uszczelniacze vanosow to jedynie firmy beisen systems a nie jakies niewiadomego pochodzenia uszczeleczki,

do tego potrzebna nam jest uszczelka pod pokrywe zaworow oraz uszczelka pod vanosy tak zwana łyzwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.