Skocz do zawartości

[525tds] problem z odpalaniem samochodu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie grupowiczow.

Prosze Was o pomoc w diagnozie problemu. Mam BMW 525tds rocznik 92 kombi. W zimie przestalo mi auto troche palic... tzn. nie odpalalo inaczej, niz przy uzyciu diesel startu. Obecnie jest cieplo itd. i auto zanim odpali to mu zajmuje z dobre 10 sekund mielenia i tez nie zawsze pali za pierwszym razem. W zime wymieniane byly swiece, bo myslalem, ze problem lezy po stronie swiec. Niestety nie pomoglo. Z tego co patrzylem z ojcem jest pompka paliwowa i zaworek zwrotny, ktory spuszcza paliwo (nie trzyma go w przewodach). Co moze byc uszkodzone ? Zaworek zwrotny ? Kolega, ktory mial do czynienia z BMW troche, powiedzial mi ze do wymiany jest glowiczka pod pompka. Bylem na komputerze z samochodem i komputer wykazal, ze wszystko jest wporzadku, tylko pokretlo od klimatyzacji nie chodzi (maly szczegol).

Problem mam tez inny. Ostatniego czasu padaja mi pompki paliwowe. W ostatnich 2 miechach wymienilem 3. Mialem od poczatku oryginal, potem wzialem zamiennik, zamiennik padl po miesiacu, wzialem drugi zamiennik i padl po tygodniu, wzialem pozniej ze szrotu jakas uzywke oryginal i padl na drugi dzien. Obecnie mam jakis oryginalny, ale tez w nienajlepszym stanie, oczekuje na nowa oryginalna pompke (sprowadzaja mi ja). Co moze byc przyczyna ? Czy zamienniki sa az tak beznadziejne, ze tak szybko padaja ? Czy moze cos jest nie tak w samochodzie ?

Prosze o pomoc, za ktora z gory od razu dziekuje.

Pozdrawiam.

JarekG

Opublikowano

Proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania. Miałem podobną zagadkę i stawiano różne diagnozy, jednak nikt nie pomyślał o tym, że silnik mógł stracić ciśnienie w cylindrach. Sprawa się rozwiązała sama po tym, jak pękł mi łańcuch rozrządu. Po zdjęciu głowicy wszystko było jasne - olbrzymie progi na cylindrach - brak kompresji!!!

Teraz mam świeżutki silnik, zapala on na dotyk. Jedyny problem z zapaleniem miałem w zimę przy temp. zewn. <25 st. C (winny był akumulator).

Po wymianie/naprawie silnika: pompa wtryskowa nagle okazała się O.K., świec żarowych także nie trzeba było wymieniać, ustały drgania silnika (wtryskiwacze okazały się O.K), spadło zużycie paliwa, silnik przestał brać olej.

 

Nie życzę Ci takiego rozwoju wypadków jak było to w moim przypadku (trochę mnie to kosztowało), ale rozważ też ten "najczarniejszy" scenariusz.

 

Pzdr,

Opublikowano
OK, dziekuje za odpowiedz, wezme to tez pod uwage. Co w przypadku jesli paliwo sie cofa ? W ktorym miejscu umiejscowiony jest zaworek zwrotny ? W pompie paliwowej czy w filtrze paliwa ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.