Skocz do zawartości

BMW 523i M52 1997r - klekot podczas pracy silnika.


Barttez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i każdego z osobna!

 

Tak jak w temacie dzisiaj zauważyłem dziwny klekot podczas pracy silnika który wydobywa się od strony pasażera (w załączeniu przesyłam nagranie)

 

 

Zacznę od początku, podjechałem po dziewczynę do pracy i akurat stanąłem blisko budynku, a że akurat miałem uchyloną prawą szybę usłyszałem metaliczny klekot( w samochodzie niczego nie słychać). Temperatura była w pionie ale silnik na pewno nie był dogrzany( krótki dystans). Wieczorem gdy silnik już w miarę wystygł po odpaleniu klekot był taki sami. Wszystko słychać z prawej strony auta, najbardziej w prawym kole i pod drzwiami pasażera ( na filmiku nagrałem najpierw nadkole, a następnie dźwięk pod drzwiami - wiem jakość nagrania nie powala ale coś tam słychać)

Dodatkowo powiem, że klekot nasila się gdy rosną obroty silnika.

 

Jakieś pomysły ? a może miał już ktoś do czynienia z takim problemem ?

 

 

Pozdrawiam

avatar_364b18679a89_128.png

Trance & Progressive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę to ale jak podniosę maskę to tego klekotu tak nie słychać, dobiega on gdzieś z dołu silnika. Jak temperatura była dodatnia to chyba nic nie grało, przynajmniej nic nie słyszałem ale gdy przymrozi to "gra" Może być, ze gdzieś wydech gra ?

avatar_364b18679a89_128.png

Trance & Progressive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może. Świeca tak się niesie ze wiele osób myślało ze panewki. Może być nieszczelnośc wydechu. Olej w normie? Nie wiem czy tylko ja to zauważyłem ale po czasie dziwne dźwięki mają ludzie którzy leją nie taki olej jak trzeba lub kiepskiej firmy i dopiero jak jest problem ratują się wymiana gdzie może być za późno. Jaki ty lejesz? Może ciśnienie oleju być niskie, coś z rozrządem, jakaś rolka (odpalenie bez paska pomoże wykluczyc) i masa innych rzeczy.. Z takim czymś trzeba jechać do mechanika co umie wybadac problem stetoskopem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę do znajomego na kanał to sprawdzę świece i wydech. Olej 10w40 castrol

 

olej to zmień na full syntetyk

 

Olej będę wymieniał zaraz na początku wiosny, a co do zmian to czy na pewno bezpieczny zabieg? żeby później się nie okazało że leje olejem na lewo i prawo. Aktualnie od wymiany do wymiany tak z 0.7L muszę dola więc "prawie" książkowo.

avatar_364b18679a89_128.png

Trance & Progressive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak ja w poprzedniej też lałem 10w40 castrol. Z czasem zaczeła brać olej. Zrobiłem na tym oleju z 100tyś(wymiana co 10tyś 12tyś). Auto sprzedałem koledze. On zmienił na 5w i po czasie przestała brać olej. Przy przebiegu 288tyś Poczytaj sobie temat o oleju. Ja teraz zalał bym tylko 5w. Kolejne bmw co kupiłem też miało 10w zalane ja zalałem 5w. Producent zaleca 0w albo 5w z normą long life LL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde!

Byłem wczoraj u tego znajomego na kanele ale z racji tego, że mam do niego "parę" kilometrów to silnik ładnie się zagrzał i już nie było nić słychać tzn nie grało tak jak na zimnym. Nic nie zdołaliśmy namierzyć, jednie co to paski albo roli delikatnie mi piszczą ale zacznę od wymiany pasków. Wracając do samego klekotu to dzisiaj rano na zimnym silniku znowu był... Stan oleju jest prawie pod max'a.

avatar_364b18679a89_128.png

Trance & Progressive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.