Skocz do zawartości

BMW e46 318i Pompa Powietrza wtórnego ciągle chodzi.


NieMowNicNikomu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Pierwszy temat, mam nadzieję, że nic nie sknocę i proszę o pomoc.

 

Tak jak napisalem w temacie pompa powietrza wtornego ciagle mi chodzi ... na zimnym silniku, cieplym, nawet jak zgasze samochod to dalej chodzi (musze odlaczyc aku). Spotkal sie ktos z takim problemem i da jakas rade jak pozbyc sie problemu?

Czytalem na forum i przeczytalem, ze jedna osoba miala taki problem jak ja. Niby uszczelnila ta pompe i po problemie, lecz u mnie tak sie nie stalo.

Pompa do wymiany, czy problem tkwi w jakims przelaczniku czy czyms takim???

 

Uratujcie moje auto. Bede wdziewczny.

 

Pozdrawiam

 

Zapomnialem dodac, ze mowa o BMW e46 318i 1998r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Pierwsze.

Nie wydaje mi się to normalne. Jeżdżę nim już 2 rok i do tej pory tak nie było. Z tego co wiem to ta pompa włączać się powinna po odpaleniu zimnego silnika i chodzić przez ok 2 min. Wczoraj wieczorem przyjechałem pod garaż, zgasilem samochód i idąc do bramy usłyszałem, że ta pompa chodzi, a zapewne nie powinna. Wyjechałem do garażu, zgasilem auto i bez zmian, nadal chodziła. Odlaczylem aku, żeby się przez nią nie rozladowal i poszedłem do domu. Dzisiaj poszedłem do garażu, jak przyloze kleme do aku to pompa powietrza wtórnego od razu się włącza, wiec to normalne chyba nie jest, a raczej Napewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Pierwsze.

Nie wydaje mi się to normalne. Jeżdżę nim już 2 rok i do tej pory tak nie było. Z tego co wiem to ta pompa włączać się powinna po odpaleniu zimnego silnika i chodzić przez ok 2 min. Wczoraj wieczorem przyjechałem pod garaż, zgasilem samochód i idąc do bramy usłyszałem, że ta pompa chodzi, a zapewne nie powinna. Wyjechałem do garażu, zgasilem auto i bez zmian, nadal chodziła. Odlaczylem aku, żeby się przez nią nie rozladowal i poszedłem do domu. Dzisiaj poszedłem do garażu, jak przyloze kleme do aku to pompa powietrza wtórnego od razu się włącza, wiec to normalne chyba nie jest, a raczej Napewno.

 

 

jak narazie tak zapobiegawczo odłącz wtyczkę od tej pompy - śmiało możesz bez niej jeździć bez żadnych skutków ubocznych (odłączenie aku na dłuzszy czas jest zbyt drastyczne i kasuje pamięć komputera, radia, zegarek itp itd)

 

p.s. pompa załączać powinna się przy rozruchu na zimnym silniku w celu wtłaczania wtórnie spalin do komory spalania - ma to na celu dopalić szkodliwe gazy oraz doprowadzić do szybszego nagrzania się katalizatora żeby zaczął on spełniać jak najszybciej swoją funkcję.

za jej załączanie musi odpowiadać jakiś czujnik (sądzę ze temp.), ewentualnie może być to jakoś powiązane z tym kiedy auto chodzi na ssaniu

 

i koniecznie podłącz po komputer (inpa, dis) zobaczymy co nam pokarze - bez tego nie wywróżymy nic

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem pytać, czy na odłączonej wtyczce można jeździć... Dzięki jasnowidz za odpowiedz na niezadane pytanie :D A jakbym ja Odlaczylem na zawsze??? Nie wynikneły by z tego później jakieś problemy? Chociaż wczoraj odpaliłem samochód na odłączonej pompie i wydawało mi się, że silnik chodził inaczej, tak jakby coś pukalo w nim... No nic, odłącze wtyczkę i pojadę do mechaniora, przy okazji zobaczę jak silnik się sprawuje w czasie jazdy. Aha, jeszcze jedno. Od momentu zakupu Bmw nie posiada katalizatora, ale problem w tym chyba nie tkwi, bo przez dwa lata bylo wszystko ok... Jak mechanik weźmie się do roboty to podzielę się informacjami z Wami :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem pytać, czy na odłączonej wtyczce można jeździć... Dzięki jasnowidz za odpowiedz na niezadane pytanie :D A jakbym ja Odlaczylem na zawsze??? Nie wynikneły by z tego później jakieś problemy? Chociaż wczoraj odpaliłem samochód na odłączonej pompie i wydawało mi się, że silnik chodził inaczej, tak jakby coś pukalo w nim... No nic, odłącze wtyczkę i pojadę do mechaniora, przy okazji zobaczę jak silnik się sprawuje w czasie jazdy. Aha, jeszcze jedno. Od momentu zakupu Bmw nie posiada katalizatora, ale problem w tym chyba nie tkwi, bo przez dwa lata bylo wszystko ok... Jak mechanik weźmie się do roboty to podzielę się informacjami z Wami :)

 

 

wiele osób wywala tą pompę - robi się odrazu miejsce przed silnikiem :)

i dodatkowo zaślepiają zawór recyrkulacji spalin blaszką

Nic się nie bój będzie wszystko działało poprawnie bez żadnych negatywnych skutków - będzie tylko mniej ekologicznie i troszkę dłużej auto będzie się nagrzewało (prawie nieodczuwalnie)

 

ja pomogłem to teraz ty mi podpowiedz...

założyłem odrebny temat na forum - katalizator mi sie oberwał i brzęczy niemiłosiernie

 

jak u ciebie zachowuje sie druga sonda L ta za katem (po jego wycięciu) ?

podłączałeś pod fejsa - sieje jakieś błędy ?

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie uspokoiłes. Dzięki :) Ja kąta nie miałem odtąd co kupiłem auto, poprzedni właściciel się go pozbył, nie wiem kiedy, po co i jak. Po zakupie podłączyłem pod kompa i błędów żadnych nie pokazywał, wiec niezbyt wiem jak Ci mogę pomoc. Ale wiesz co? Po pracy pogadam z bratem, On chyba miał jakiś problem z kątem, coś tam majstrowal z mechanikiem i z sonda tez coś było... Tez ma bmw e46. Dam Ci wieczorem znać czego się dowiedziałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.