Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od miesiąca posiadam bmw e38 725tds 96r z automatyczna skrzynią biegów. Mój problem polega na tym, że po zakupie oddałem auto do kolegi, który wymienił mi olej w silniku po czym umył silnik karcherem. Oddał mi auto i się zaczęło! Miałem problem z wtryskiem, mechanik wymienił mi go na "nowy" Auto zaczęło się dziwnie zachowywać, bieg wsteczny przez pare sekund nie chciał wskoczyć, teraz auto jeździ ale chyba na trybie awaryjnym, ma muła od startu, przy 100km/h ma 3tys obrotów. Byłem na komputerze, błedy jakie pokazało to:

Przełącznik zmiany biegów - pozycja L1 36

Przełącznik zmiany biegów - pozycja 2 8

Przełącznik zmiany biegów - pozycja L3/L4 9

Elektrozawór 1 30

Elektrozawór 2 33

 

Jestem umówiony z gościem od skrzyń na czwartek, ale strasznie mnie męczy co to może być! wcześniej nie zaobserwowałem jakichś złych rzeczy ze skrzynią, stało się to dopiero po umyciu silnika i wymianie oleju. Zbieg okoliczności? Nie wiem na jakie koszta się nastawić.. Czy ktoś miał kiedyś podobny problem lub wie w czym leży problem? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam!:)

Opublikowano
jak sprawdzić stan oleju? Mechanik powiedział, że może tylko wymienić i jest to koszt 600zł, nie wiem czy taka wymiana pomoże. Ryzykowalibyście na moim miejscu?
Opublikowano
To nie mechanik tylko zdzierus jakis. Sama wymiana trwa około godziny a oleju wchodzi niecałe 7l, ale najpierw sprawdź poziom. Wierzdzasz na kanał tak aby alto stało poziomo, odpalasz silnik, czekasz za sie pozadnie nagrzeje i odkrecasz śrubę na sporego imbusa znajdująca sie pod zielona zaslebka(jeśli nie wypadła i nadal się trzyma) i jeśli olej zacznie się wylewac to poziom jest ok jeśli nic nie leci plus do tego widać wyciek gdzieś na skrzyni lub układzie chłodzenia skrzyni to znaczy ze masz za mały poziom oleju.
Opublikowano

Jak będzie czekał aż się nagrzeje, to na pewno będzie się wylewać olej z ASB. Auto musi być zimne (najlepiej całkowicie zimne po kilku godzinach stania), odpala się auto i odkręca korek. Następnie dolewa się oleju tak, aby przy temp ok 35-40oC przelewało się (można mierzyć pirometrem, albo termometrem medycznym IR - ma zakres wystarczający do skrzyni). Jak się przelewa, to wtedy się zakręca i to jest prawidłowy poziom.

A 600zł za wymianę to nawet z olejem zdzierstwo. Inna sprawa, że nie da się tego porządnie zrobić w godzinę, bo trzeba miskę umyć, dobrze uszczelkę założyć no i ostudzić auto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.