Skocz do zawartości

Dyfer/Przegób Luzy na kole (obrotowe) 330xi automat.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu pojawił się luz na prawym przednim kole, z czasem staje się coraz większy.

Dziś chciałem sprawdzić i nagrałem to zjawisko.

Dodam że zmiana biegu , popuszczenie i jednocześnie dodanie gazu to ogromny kop , tak jak by mnie tir trzasną. Zero huku zero szumu.

Na pewno też siadają przeguby bo czuć na kierownicy.

https://www.youtube.com/watch?v=Wr6_ev8oOUI

Może ktoś mał podobnie.

Opublikowano

Jeśli w lewym tego nie masz to masz uszkodzony przegub wewnętrzny. Wejdź pod auto chwyć jedną ręką obudowę przegubu,a drugą połoś i sprawdź.

To wygląda także jak nakładające dźwięki z różnych "zębów" także ze skrzyni rozdzielczej.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wymieniona prawa półoś w poniedziałek wymiana lewej , oba wachacze , tuleje , końcówki drążków , stabilizatory.

Czuć lekką poprawę w jeździe , ale gdzieś nadal występuje luz, chodzi o dodanie i odjęcie gazu.

Obawiam się że trzeba będzie rozebrać skrzynię...

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ok ,wymienione oba wachacze + tuleje,końcówki drążków , stabilizatory , obie oski, lewa poduszka silnika, gumy na sankach przednich.

Nowe felgi , nowe opony.

Luzy na kole faktycznie są mniejsze, między czasie eksplodował wiatrak , ten mocowany na wisko i troszkę napaskudził. (winna była poduszka silnika)

Wymieniona chłodnica ,osłona, wiatrak , termostat zbiornika i jakiś tam plastik oraz oring.

Po dodaniu gazu i ujęciu w chwili obecnej jest jakiś dramat, stuka coś i czuć jak by autem i silnikiem rzucało, nie ma tego przy delikatnej jeździe.

Szarpanie przy zmianie biegów nadal występuje, dodatkowo słychać czasem metaliczne ocieranie jak bym ciągną za sobą tłumik po glebie.

Po raz nasty jadę do warsztatu...

 

Planuje zakupić dyfer przedni (strasznie ciężko znaleźć 3.15), przekladnie nv124 i zamienic oba te elementy , skrzynia też pewnie będzie rozbierana :/

Rozkładam ręce bo nie wiem co dalej wymieniać , obecnie chyba lepiej będzie kupić drugiego iksa na części zamienne , lekko 15k wpakowane w tym roku.

 

 

Auto częściej stoi w warsztacie jak w garażu...

Pozdrawiam

Opublikowano
Pozbądź się tego auta. Sprzedając nawet na części wybierzesz mniejsze zło i radość dla swojego portfela. Już poniosłeś koszty nieproporcjonalne do wartości auta. To jest bez sensu.
Opublikowano

Nie ma szans za bardzo lubię to auto, jeszcze troszkę mogę dołożyć , chyba zmienię jednak warsztat , do końca tygodnia wjadę na kanał zerknę osobiście co jest nie halo bo z tego co widzę to dzisiejsi mechanicy(bez obrazy bo są na pewno mechanicy z powołania) to wszystko na ślepo strzelają....

Ogólnie wszystko działa , nie wiem czy to wina niedokręconej poduszki a może jakiegoś sworznia wachacza może jakieś tuleje przedniego dyfra... slychać stuk przy mocnym dodaniu gazu i szybkim odpuszczeniu, jak pisałem wcześniej nie ma tego przy powolnej jeździe.

Wole dołożyć do auta i wiedzieć czym się poruszam , niż kupować kolejne auto do remontu...

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Ten "stuk" występuje w 90% BMW. Być może jesteś ....przewrażliwiony.

Nie bardzo rozumiem po co piszesz że chcesz kupić dyfer i skrzynię rozdzielczą? Zajrzałeś do swojej? Zdiagnozował ktoś dyfer? Przecież to wszystko można sprawdzić.

Tak jak wspomniałem to stukanie jest charakterystyczne bla BMW i może być spowodowane minimalnymi luzami na wielu elementach , które się nakładają na siebie. Jeżeli nie widzisz rażących luzów , wycieków czy uszkodzeń odpuść i naucz się z tym jeździć. Delikatnie operując sprzęgłem.

Edytowane przez jakub
Opublikowano

Kolego jezdzij i sie nie przejmuj.Jak padnie to bedziesz myslał a nie pół auta bez sensu wymieniasz.Myslisz,ze u mnie jest cisza?Tez jest takie pukanie.A wymieniac jeszcze dobre czesci na nowe jest bez sensu.

 

Wysyłane z mojego SM-T705 za pomocą Tapatalk 2

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No i co się okazało , super warsztat a poduszka nie przykręcona po wymianie na nową!

Obecnie jest ok, tylko przy zmianie 1-2 2-3 czasem troszkę szarpnie no i tak jak dawniej dodanie i ujęcie gazu powoduje szarpnięcie.

Nie wiem gdzie w łodzi można podjechać po fachową diagnozę, na razie jeżdżę i nie widzę aby się pogarszało.

Dziś z czystej ciekawości podniosłem auto aby sprawdzić i w razie potrzeby uzupełnić braki oleju atf , no i po odkręceniu korka wlewowego wylało się około 0,75 oleju ze skrzyni.

Problemy z szarpaniem ustały skrzynia pracuję o wiele lepiej, więc albo przy wymianie dolali za wiele albo ja dobije skrzynie do końca :)

Pozdrawiam

 

 

Mała aktualizacja : wymieniony został sterownik skrzyni EGS na inny , skrzynia pracuje jak nowa.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.