Skocz do zawartości

Zapowietrzający się układ chłodzenia 2.4td...


rafikuss95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam a więc mam problem z odpowietrzeniem mojej e34 i nigdzie nie mogę znaleźć tego co mi potrzeba... A głównie chodzi o to, że wymieniałem uszczelkę pod głowicą niby wszystko było cacuś glancuś ale jednak nieeee.... Nalałem płynu do zbiorniczka wlałem jakieś 9 - 10l i jak silnik pracuje to płyn podnosi się do takiego poziomu, że się po prostu wylewa i lecą razem z nim bańki powietrza.... W aucie ogrzewanie działa, chłodnica się nagrzewa i wskaźnik nie przekracza środkowej kreski ale jak tylko zakręcę zbiorniczek to górny wąż (ten który idzie z silnika do chłodnicy) robi się twardy tak jakby zbierało się w nim ciśnienie.... Nie mam już pojęcia co może być przyczyną a i z przelewu cały czas smarka płyn z powietrzem... W jakiej w ogóle kolejności powinno się odpowietrzać ten nieszczęsny układ bo naprawdę już brakuje mi sił do tego auta... :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko.... Nieszczelności nie ma? Musisz zrobić test na obecność co2 bo on się zapowietrza cały czas jeśli jest przelew on by w końcu się odpowietrzyl sam na otwartym korku. Wywalił by powietrze ile jest w układzie i było by ok. Takie ilości z niczego się nie biorą. Odpowietrzaj na górce tak jak pisałem może akurat będzie ok, ale podejrzewam Spaliny w układzie. Może blok dostał. Długo jeździłes z uszkodzona głowica?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieszczelności nie ma. Ale najlepsze w tym wszystkim jest to, że wczoraj ją robiłem i nalałem tego płynu na koniec do pełna tak jak powinno być teraz byłem w garażu i ten płyn ubył i dość dużo go ubyło więc od razu sprawdziłem czy czasami nie mam mokrych dywanów w środku ale są suche to gdzie ten płyn poszedł to nie mam pojęcia.... I nawet jak silnik jest zimny i ściskam górny wąż to ciągle lecą bąble w zbiorniczku... A z tą górką to jak Ty mówisz żeby to zrobić całym przodem wjechać na górkę czy tylko lewą stroną? Bo słyszałem, że tak też robią...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wjechałem sobie całym przodem. Tylko ten patent jest po to by odpowietrzyć łatwiej nagrzewnicę. U CIebie ona się odpowietrza bo masz ogrzewanie i kupę powietrza i tak masz w układzie co jest bardzo podejrzane. Jak dobrze została sprawdzona i zamontowana głowica to może wina leżeć w bloku bo nic innego mi nie przychodzi do głowy. Jaki masz korek co jest na nim napisane? Chodzi o liczbę. Może podmień korek i to pomoże na puchnące węże (pamiętaj że ciśnienie musi być w układzie) ale nie może być bardzo wysokie i już po kilku min na postoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak są węże w TD, ale węże nie powinny być puste bo to ejst oznaka zapowietrzenia. Ty nawet chyba masz osobny zbiorniczek wyrównawczy a nie zespolony z chłodnicą? Dawno nie widziałem silnika 524 więc nie pamiętam.

Masz możliwość zrobienie pomiaru CO2 w układzie? Sam zakładałeś głowicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam osobny zbiorniczek... No właśnie w jaki sposób można to sprawdzić? Da się to jakoś sprawdzić domowym sposobem czy nie bardzo? No głowicę zakładałem sam i dlatego teraz zgłupiałem i nie wiem już co to może być ale jak gazuje jej trochę to powietrze nie leci w zbiorniczku pod czas tego gazowania tylko później jak obroty się wyrównają to zaczyna wypychać powietrze i tutaj właśnie mnie to zastanawia czy to na pewno siadła uszczelka pod głowicą czy coś innego... Teraz to już naprawdę już mam brak pomysłów...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wylatuje powietrze z przelewu to nie idzie w układ tylko układ się go pozbywa, a ty masz non stop powietrze. Jeśli nie ma skąd zasysać (nieszczelność układu) i cały czas leci powietrze tzn ze masz raczej przedmuch. Albo spaprali głowicę, albo spaprany montaż. Chyba że przyczyna tkwi w krzywym/ pękniętym bloku.

Domowymi sposobami nie sprawdzisz. Ew możesz sobaczyć czy nie śmierdzi ze zbiorniczka spalinami (mega pęknięcie musiało by być) i czy nie wali bąbelków w zbiorniczek. ( nie z przelewu bo tu już wiemy)

Ile tak odpalona stała? i cały czas to powietrze leciało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bez wyjmowania silnika się nie obędzie. Mój kolega co planuje tak amatorsko głowicę (nikt nie narzekał jeszcze) ma taką jak by linijkę i widać że po przyłożeniu są prześwity. Bo w warsztacie gdzie się zajmują szlifami też trzeba serducho im dostarczyć i sprawdzą to profesjonalnie. No i po wyjęciu głowicy znowu raczej do planowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 Nm to za malo,żeby dokrecić glowicę. Nie pamiętam,jak to jest w M21,ale te 55 Nm to pewnie tylko pierwszy etap dokręcania glowicy. Wniosek mój jest taki,że masz luźną glowicę i na pewno już wydmuchnietą uszczelkę.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie może i faktycznie za mało ale tak pisało na tej uszczelce żeby ją dokręcić z mocą 50Nm i odczekać 15 - 20 minut i dokręcić jeszcze o 5 - 10Nm czy jakoś tak... Prawdopodobnie jutro będę znowu odkrecal głowice sprawdze jak to wygląda i jeszcze raz dam do sprawdzenia głowice...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby znalazłem coś takiego:

 

- 55Nm

- 75 stopni

- 75 stopni

 

Ale właśnie nie wiem czy dobrze rozumiem o co chodzi z tymi stopniami... Jak się ustawia ten klucz? Bo każdy z tymi stopniami mówi co innego...

 

I znowu drugi inny:

 

1 etap : klucz dynamometryczny 50-60 Nm,

2 etap : sztywny klucz -śruby 1-10 o kąt 90 st +/- 5 st , śruby 11-14 o kąt 73 st +/- 3 st,

Następnie rozgrzewać silnik przez 15 minut,

3 etap : klucz sztywny wszystkie śruby jednakowo o kąt 90 st +/- 5 st.

 

Tylko teraz który wybrać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc rozgrzałem silnik do temp. roboczej i dokręciłem jeszcze tą głowicę i niby rzadziej podnosi się płyn a czasami nawet w ogóle ale i tak nie idzie odpowietrzyć układu... Muszę ściągnąć jeszcze raz głowicę i dać nową uszczelkę bo chyba jednak ja dałem ciała :/... Sorry Panowie za zawracanie głowy i dzięki, że próbowaliście pomóc za jakiś czas dam znać jak poszło z ponownym montażem :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi sposób jest bardziej prawdopodobny-tak jest w M41/51,że ostatni etap dokręca się o 90 st.po rozgrzaniu i ochlodzeniu silnika.. Nie wiem,czy dobrze zrobileś dokręcając ostatni etap na gorąco.. Pierwszy raz się spotykam z zaleceniem,aby dokręcać glowicę na gorąco-zawsze to bylo po rozgrzaniu i po ochlodzeniu silnika. No ale może się mylę..

Teraz zdejmij glowicę,trzeba ją sprawdzić niestety,nowa uszczelka,dokręcenie etapami i powinno wszystko grać.

Do dokręcania kątowego sluży taka przystawka do sztywnego klucza-ma skalę kątową,ustawia się i heja (do kupienia na all za drobne pieniądze).

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe śruby niestety też by się znowu przydały

Zgadza się. Po tych 55 Nm nie trzeba by bylo nowych śrub,ale jak zostaly dociągnięte na gorąco,to już lepiej użyć nowych śrub.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.