Skocz do zawartości

[M52] Manual 6b z M54 do M52 - podejdzie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po kolejnej trasie do Paryża i z powrotem doszedłem do poważnego wniosku... BMW strasznie spaprało robotę ze skrzyniami manualnymi w M52, bo to się nie nadaje do jazdy z prędkościami autostradowymi, powyżej 150km/h silnik rzęzi jak wściekły, no i dostaje bardzo po dupie. Kilkunastugodzinna jazda z prędkością obrotową 4-5k to nic dobrego. Wcześniej nie jeździłem długich tras tak szybko, raczej nastawiałem się na oszczędną jazdę ale teraz mi się cholernie śpieszyło więc ten wniosek mi się nasunął :) Dziwne że taki problem dotyczy niemieckiego auta, gdzie raczej powinno być nastawione na autobahny ;)

 

I teraz podsumowując: Czy 6-biegowa skrzynia man. z M54 podejdzie do M52? I jakie będzie miała obroty np. przy 180 km/h ?

Ewentualnie jeszcze chodził mi po głowie manual z M3 E46, ale to pewnie ustrojstwo drogie, chodliwe i jeszcze rzadsze niż 6b do M54 ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Skrzynia moim zdaniem podejdzie, ale najlepiej jeszcze upewnić się u "skrzyniarza" co BMW robił. Tak naprawdę musisz sobie wszystko skonfigurować razem z dyfrem i jego przełożeniem - skrzynia ma swoje przełożenia i dyfer też. BMW w słabszych wersjach silnikowych zawsze montowała krótkie przełożenia, żeby przyspieszenie było utrzymane na stosunkowo wysokim poziomie (dlatego nawet E36 316 i 318 całkiem rozsądnie jeździły i nie były mułami), ale to się odbija na mocno ograniczonej prędkości maksymalnej no i oczywiście wysokich obrotach już powyżej 100kmh.

Oczywiście samego dyfra nie powinieneś zmieniać, bo zamulisz auto, no chyba że zaczniesz od niego i zamontujesz z o "ząbek" dłuższym przełożeniem.

Skrzynia z M3 faktycznie ciężka do ustrzelenia, zresztą moim zdaniem nie ma kompletnie takiej potrzeby przepłacać.

Możesz też kombinować z automatem, ale to już droższa zabawa i wymaga sporo przeróbek.

Swoją drogą: przy 150kmh masz już 4000obr?

Opublikowano
Skrzynia moim zdaniem podejdzie, ale najlepiej jeszcze upewnić się u "skrzyniarza" co BMW robił. Tak naprawdę musisz sobie wszystko skonfigurować razem z dyfrem i jego przełożeniem - skrzynia ma swoje przełożenia i dyfer też. BMW w słabszych wersjach silnikowych zawsze montowała krótkie przełożenia, żeby przyspieszenie było utrzymane na stosunkowo wysokim poziomie (dlatego nawet E36 316 i 318 całkiem rozsądnie jeździły i nie były mułami), ale to się odbija na mocno ograniczonej prędkości maksymalnej no i oczywiście wysokich obrotach już powyżej 100kmh.

Oczywiście samego dyfra nie powinieneś zmieniać, bo zamulisz auto, no chyba że zaczniesz od niego i zamontujesz z o "ząbek" dłuższym przełożeniem.

Skrzynia z M3 faktycznie ciężka do ustrzelenia, zresztą moim zdaniem nie ma kompletnie takiej potrzeby przepłacać.

Możesz też kombinować z automatem, ale to już droższa zabawa i wymaga sporo przeróbek.

Swoją drogą: przy 150kmh masz już 4000obr?

Przy 165 ;)

Temat do zamknięcia - wyczerpany już na 7er.pl, gdzie serdecznie zapraszam - tętni życiem w przeciwieństwie do tutejszego działu e38...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.