Skocz do zawartości

Wymiana głowicy BMW e36 318 TDS


ToNieJa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj zabrałem się do wymiany głowicy(robiło ciśnienie na płyn chłodniczy) ale mniejsza o to.głowica splanowana uszczelki nowe nic tylko składać,wszystko co się dało było ustawione na znaki zablokowałem koło 2 masowe bolcem nad rozrusznikiem no i wielki szok to wałek rozrządu to jest śmieszne zębata wręcz nałożona i dokręcona śrubą...ale nie o to się rozchodzi.Nie miałem przyżadu do ustawiania wałka rozrządu dla tego ustawiłem suwmiarką (od płetwy do głowicy) na wałku sa takie dwie płetwy.Za pomocą ich sie ustawia od przyrządu.No nic wszystko poskładałem.No i nie mogę odpalić,po rozładowaniu akumulatora postanowiłem odpalić na holu,udało się ale pracował jak traktor...obroty falują a z tłumika pustynna burza.No i mam do was pytanie bo moim zdaniem jedyna zmienna jest ustawienie wałka rozrządu nic innego nie mogło się przestawić pompa jest zgrana ze znakami na kole pasowym a po 2 była zablokowana w 2 masie.Jak sądzicie spróbować ustawić wałek od przyrządu ? Czy szukać innej przyczyny dodam,że od płetwy do głowicy było idealnie 32 mm z obu stron tylko nie jestem pewien tego,ze za pomocą przyrządu ustawia sie idealnie równo do głowicy czy pod jakimś kątem...I druga sprawa wtryskiwacze. Wcześniej te końcówki które z nich wystają przepływowe były ustawione w linii prostej i równoległej do głowicy a teraz po dokręceniu można powiedzieć,ze dokręciły się bardziej :D No i pytanie o ostatni wtrysk sterujący czy możliwe jest to,ze gdy odłączyłem czujnik to komp zwariował ? Może wystarczy skasować błędy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywki od pierwszego cylindra mialeś ustawione do góry? Tak,jakby litera "V".

Wtryskiwacz sterujący powinien być na trzecim cylindrze,sprawdź jego podlączenie i oporność (90-100 Ohm),po jego rozlączeniu i ponownym podlączeniu powinien normalnie dzialać.

Rozbieraleś rozrząd? Lańcuchy od rozrządu nie są wyciągnięte?

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmowałem tylko głowicę.Nie wiem jak z tym wtryskiwaczem ale u mnie był na 4 cyl.Poczytam na ten temat jeszcze może jakiś majster magik się bawił.Problem rozwiązałem można tak to nazwać...wcześniej nie odpalał bo jakiś baran zrobił drugi znak a drugi baran na niego ustawił :lol: Na szczęście zobaczyłem drugi znak i wszystko po złożeniu śmiga. Dobrze,ze nie rozjeba*o mi silnika :mad2: Trochę martwi mnie czarny dym jak daję gazu jak już mam na obrotach np 3 tys jest czysto.Wiem,ze to silnik z czołgu ale jakoś wcześniej tak nie było. Pojeżdżę zobaczę,teraz przynajmniej nie ma siwego dymu :evil:

To teraz mała rada dla potomnych.Czytałem trochę na temat zdejmowania głowicy i ustawienia tego wszystkiego w 318 TDS i nie ma konkretów na najlepiej uczyć się na czyichś błędach :) Więc kilka pytań i odpowiedzi które mnie dręczyły.

1.blokada dwumasy-Znajduję się ona z góry silnika w zajebiś**ie trudno dostępnym miejscu nad rozrusznikiem pod centralnie pod wiązką.Pet zabezpieczający wkładamy od strony przodu samochodu w kierunku tyłu.W 2,5 TDS jest o wiele łatwiejszy dostęp(pewnie przewidzieli,ze sie będzie silnik pierdo*ić :D )

2.Przyrząd do ustawiania wałka rozrządu-Najtańszy jaki znalazłem kosztował 80 zł + przesyłka czyli ponad 100 zł na praktycznie jedno użycie(chyba,że ktoś kocha 1,8 TDS wtedy niech inwestuje) Ja znalazłem prostszy i tańszy sposób :) suwmiarka (najlepiej elektroniczna) na wałku są dwa wypusty gdy ustawimy koło na znak i poluzujemy zębatkę (tą która jest połączona łańcuszkiem z pompą i całym innym ścierwem) i zrobimy 2 obroty kołem na którym jest pasek klucz chyba 24 to wałek samoczynnie się ustawi.Dla pewności mierzymy czy od tej łopatki na wałku do głowicy (w dół :D ) jest 32 mm po obu stronach wtedy wałek będzie ustawiony tak jak należy.Wystarczy dokręcić wtedy zębatkę i ogień.

3.Dokręcenie zębatki tak aby niczego nie przestawić...po zablokowaniu koła dwu masowego nic nie powinno się przestawić aleee jeśli komuś nie chce się tracić godziny na wsadzenie pręta w otwór bądź jest bardzo nerwowy polecam prostszy sposób aczkolwiek nie jest to zrobione tak jak powinno być i aby to ustawić aby krótko mówiąc niczego nie popierdol*ć trzeba się trochę nagimnastykować.A więc bierzemy klucz 24 i nakładamy na koło pasowe którym kręciliśmy z 20 cm wyżej lekko w lewo będziemy mieć miejsce gdzie przykręcone było wisko.W ten otwór wkładamy torx i ustawiamy klucz 24 w pozycji takiej aby podczas dokręcania zębatki trzymał go nieruchomo.połączenie jest dość sztywne mi się nic nie przestawiło w ten sposób( nie miałem ochoty tracić 2 godzin aby wsadzićten pręt w dwumase po raz drugi ...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.