Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jestem tu nowy, jeśli coś źle napiszę lub w złym miejscu to przepraszam. Jakieś 2 miesiące temu kupiłem BMW X3 3.0D E83 z 2004r. nigdy nie miałem wcześniej BMW a potrzebne było coś z 4x4 i padło na ten model.

Problem jest taki: - zauważyłem że podczas ostrego ruszania z miejsca słychać zgrzyt pod podwoziem, podobnie jest jak samochód toczy się na pierwszym biegu, a ja wcisnę gaz do dechy. Jak popadał deszcz to również na drugim biegu, wywnioskowałem że jest to wtedy kiedy tylne koła wpadają w poślizg, najpierw czytałem tu na forum na temat skrzyni rozdzielającej napęd, ale jak teraz spadł śnieg i zrobiło się ślisko to dźwięk jest o wiele cichszy ale za to występuje bardzo często. teraz mam wrażenie że to po prostu system antypoślizgowy tak zgrzyta. Jeździłem wieloma samochodami z ESP i wiem że to zgrzyta, ale to co słyszę w BMW to przy suchej nawierzchni jest bardzo głośne.

Czy jest ktoś kto może mi powiedzieć jak głośno powinno pracować DSC w X3 na suchej np. szutrowej nawierzchni.?

Opublikowano

witam,

 

Właśnie wiem jak działa system antypoślizgowy, i wiem że w trakcie jak koła zaczynają się ślizgać to słychać delikatny zgrzyt, ale czy to możliwe żeby w BMW to był tak głośny zgrzyt ? wczoraj jeszcze trochę próbowałem to na śniegu i choć wolał bym żeby to było coś nieszkodliwego to chyba jednak to grubsza sprawa.

 

A czy ktoś miał tak że ten łańcuch w skrzyni rozdzielającej napęd przeskakuje przy dużym obciążeniu, a jak się łagodnie rusza i przyspiesza to nic się nie dzieje ?

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Wszystkich,

 

Problem jest taki: - zauważyłem że podczas ostrego ruszania z miejsca słychać zgrzyt pod podwoziem, podobnie jest jak samochód toczy się na pierwszym biegu, a ja wcisnę gaz do dechy. Jak popadał deszcz to również na drugim biegu, wywnioskowałem że jest to wtedy kiedy tylne koła wpadają w poślizg

 

dziś odebrałem samochód od mojego mechanika, w zeszłym tygodniu wyjął reduktor i dał go do sprawdzenia do Gdańska do gościa który robi skrzynie biegów, okazało się że łańcuch w reduktorze był wyciągnięty i jak na przednie koła szło większe obciążenie to przeskakiwał.

Gość rozebrał cały reduktor na części, wymył i przedmuchał wszystkie części, stwierdził że łożyska i pozostałe podzespoły są OK, wymienił łańcuch, a ja przywiozłem reduktor do mojego mechanika który go dziś zamontował. kilka ostrych startów i cisza, wjechałem w piach na żwirowisku aż zacząłem kopać kołami i nadal cisza.

 

Naprawione.

Opublikowano

No bo przecież nic nie powinno zgrzytać przy załączanym napędzie.Skąd w ogóle taka teoria ???Ja w zadnej nic takiego nie słyszałem nigdy :shock: :shock:

Powinieneś się cieszyć,ze nie rozwaliłeś reduktora raczej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.