Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Problem dotyczy BMW 120d.

 

Podczas jazdy na luzie auto wyraznie zwalnialo. Po dojechaniu do domu dym z przedniego lewego kola. Po czasie dalo sie jechac lecz im duzej sie jechalo tym bardziej hamowalo.

 

Sciagnolem lewe kolo , tarcze zmierzylem i miala 19 mm ( fabrycnie nowa ma 22mm) nastepnie odkrecilem zacisk z trudem go sciaglem, klocki zjechane do polowy i pokruszone na krawendziach z tym ze wewnetrzny byl wytarty pod katem roznica 1mm na wysokosci ,Tloczek udalo mi sie wcisnac dopiero po uzyciu podnosnika hydraulicznego.

 

Zakup nowych tarcz i klockow, przed montazem wyczyszczenie wsztkiego szczotka drucciana i papierm sciernym, posmarowanie prowadnic smarem do hamulcow, brak jakichkolwiek uszkodzen gumki na tloczku, montaz , pozniej prawe kolo - tutaj klocki super, tarcza tez ok 19mm czyszczenie montaz nowych.

 

Test :

 

Po kilku hamowaniach lewe kolo dalej jest przyczymywane przez klocki- trzeba dwoch rak uzyc aby obrucic kolo , prawe kreci sie bez oporow. Sprawdzilem jeszce tyl lewy - kolo tez ma opory w kreceniu trzeba dwoch rak uzyc aby zakrecic felga.

Tyl prawy nie sprawdzilem bo noc mnie zastala.....

 

Jutro bede walczyl z tym od rana prosze o rady jaka strategie mam zaplanowac aby wyeleminoiwc przyczyne trzymajacych hamulcow ...jak narazie po lewej stronie kol.

 

dziekuje za sugestie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę że powinieneś sprawdzić stan tłoczka oraz oringu i gumy która zabezpiecza tłoczek przed korozją. Często zdarza się że tłoczek jest skorodowany przez np pękniętą gumę która przez to go nie zabezpiecza wystarczająco.

Często też jest tak, że podczas wymiany klocków, tłoczek został zbyt mocno wciśnięty do środka i zsunęła się guma która go zabezpieczała - i tak zaczyna się korozja...

Czasem niezbędna jest wymiana tłoczka, bo już skorodowany jest nie do uratowania.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/34_1415-hamulec-przod-okladzina-czujnik/i48925/kL/sN/r2006/m06

nr 13.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Witam

 

Problem rozwiazny - faktycznie byla to wina tloczka i gumek. Z tylu zacisk zostal wymieniony na uzywany w w dobrym stanie a z przodu pomogl zestaw naprawczy i czyszenie tloczka. Po operacji tloczek mozna bylo wcisnac recznie. Przejechane jak narazie 100 km i jest wszystko OK z hamulcami.

 

Pozdr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Koledzy mam pytanie od niedawna jestem posiadaczem E90 i ostatnio zmieniłem Hamulce kupione w tym Sklepie:

http://czescidobmw.pl/

Klocki są Jurid Whiate ceramik

 

Po załozeniu klocków kilka dni pózniej zaczeły klocki strasznie pisczec i nie wiem co zrobić.

Przy zakładaniu sprawdzałem tarcze na serwisie mi kazalize są bardzo dobre.

Pisałem do sklepu gdzie kupiłem sprzedawca twierdzi ze to sa oryginały i jedne z najlepszych klocków, ze trzeba wymienic terz tarcze i wszystko bedzie ok.

Czy klocki sie moze dotra i nie bedzie pisczało czy wymieniac dalej na inne klocki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.