Skocz do zawartości

Biała Strzała E30 M3 DTM replica


catchmepolska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam miłośników bmw :)

Projekt mojej strzały trwa już 3 lata i razem z ojcem przeszliśmy wiele, żeby dotrzeć do tego miejsca gdzie jesteśmy. Blog zacząłem prowadzić miesiąc temu na fb, wiekszość ludzi nie ma zajawki i pisze głupie komentarze wiec postanowiłem podzileić się moją zajawką z Wami tutaj :D

Posty będę starał sie uaktualniać na bieżąco mimo braku czasu. Generalnie strzała w chwili obecnej prezentuje się tak:

10644711_891498144208502_1069278173866128618_n.jpg?oh=c4ee1b9ff072708d137de32365229a21&oe=5547CAB1

1506780_10203302548952479_6682356793785452741_n.jpg?oh=489d6f810b0945b4242754efd790f789&oe=54FDBB8C&__gda__=1430107195_0ce69efdeec3ed7081ac2996d6493087

 

jest wiele niedopracowanych rzeczy, także proszę o wyrozumiałość, zapewniam Was, że widze wszelkie niedoskonałości i oczy mnie bolą jak na nie patrze, ale czasu jest mało a budżet ograniczony.

 

Projekt zaczął się w 2012 roku, kiedy razem z tatą postanowiliśmy zakupić niedokończony projekt e30 320 po swapie na silnik m52b28. Po wymianie pasa przedniego na nowy, odmalowaniu komory silnika zabralismy się za montowanie całego samochodu na nowo. Niestety okazało się, że buda była tak przegnita, że przy puknięciu śrubokrętem w tylne kielichy, śrubokręt wpadał na wylot. Kosztowało nas to 15k, zbierałem od komunii wiec zabolało jak sie dowiedziałem, że z tego syfu defacto zostały tylko koła i silnik z osprzetem :mad2:

 

Tak więc trzeba było zacząć szukać nowej budy, znaleźliśmy świeżutkiego klasyka 316 z 89r w Gdansku. Stan auta był zaskakująco dobry, do wymiany poszedł pas przedni, gdyz zstał juz kupiony do poprzedniej i szkoda by bylo zeby sie zmarnował. jedynym miejscem gdzie pojawiła sie korozja było przednie lewe nadkole.

10624721_891495790875404_3423979162584674710_n.jpg?oh=b8d7f35900d49dce2cf5cc540dbafdf0&oe=55104368

10603996_891495794208737_5261329815067917334_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej.

 

Mam mieszane uczucia. Popatrzałem na kilka zdjęć na FB i powiem ze w kilku miejscach oryginalna e30 posadzona na fajnej feldze wyglądała bardzo dobrze. Zobienie repliki to ciekawy pomysl, ale musisz naprawdę dopracować te detale blacharskie, spasowanie, bo na razie to nawet po zdjęciach nei wygląda to za ciekawie. A to robi bardzo dużo. Liczę powodzenia, bo jesli dopracujesz to auto do perfekcji, to może być bardzo fajny rodzynek na rynku :d

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda z oryginalna buda była śliczna i dużo osób mówi ze zchrzaniłem robote :P Ja gonie za swoimi marzeniami, zawsze marzyłem o dtm'owej wersji. Świeta nadchodzą, będzie czas żeby pare rzeczy dopracować. Auto wydaje sie plastikowe bo nie stać mnie było na lakierowanie. Formy które kupiłem są gdzieniegdzie źle poodlewane i nie bedzie perfekcyjnie. Obkleiłem je białą folią całe, wkurza mnie to ze nie ma głębi lakieru ale wszystko w swoim czasie :) Całą konwersje budy robiłem sam codziennie przez 2,5 msc całymi dniami i tez juz na niekotre detale przymykałem oko bo nie miałem czym jezdzić.

 

10835295_891502854208031_1047053088154994442_o.jpg

10733838_891502857541364_967010354572832974_o.jpg

 

Klatka robiona u kozaka, homologowana, z zastrzałami to tylnych i przednich kielichów. Zdecydowaliśmy, aby przy drzwiach zrobić jeden skos, żeby łatwiej się wsiadało. całość pomalowana na biało, razem z wymienionymi elementami blacharskimi. Założyłem ją ze wzgl na sztywność budy i że lubie szybko jezdzic to wiadomo bezpieczeństwo. Nie oszukujmy sie niunia ma 25 lat ;)

 

1486167_891971307494519_3552314489587266624_o.jpg

 

Cały zawias nowy bilstein b8 ze sprezynami nie pamietam jakimi (Mam go teraz na sprzedaż :D ) wahacze inne pierdoły też nowe.

 

10003741_891964704161846_8107585307281097451_o.jpg

 

Z tyłu zostawiłem ori hamulce z przodu tarcze od Focusa rs/st nie pamietam, zaciski od porsche cayenne.

 

1502689_893403374017979_1398516729499403049_o.jpg

 

Pedialiera z pompami i regularcją balansu z kabiny całkiem spoko opcja, miałem dużo zabawy z tym cackiem, bywały przecieki i inne historie. Generalnie fajna sprawa, ale nast razem będę szukał czegoś mocniejszego, bo to przy mocnym depnięciu sie wygina :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fb to nie to co forum bmw :) dobrze trafiłeś, tu ludzie traktują swoje samochody jak kochanki :wink:

zadowolony z m52b28 ?

 

 

Silnik super, miałem bardzo duże problemu z grzaniem się, mam wiatrak od chłodziarki jakiejs jest w opor duży ale i wydajny :D porobiłem dodatkowe doloty powietrza do chłodnicy i jest wporzo. Generalnie powoli zbieram kase na sercce od m3 e46, bo mi mocy brakuje :P Mam barany od m3 dotol od m50 ze stozkiem KN. Cały układ wydechowy robił jakis kolo jeszcze ze srebnej budy pod ten motor. Brzmi najlepiej na świecie i ponoć do tego setup'u daje też ładne osiągi.

Edytowane przez catchmepolska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10857870_903260919698891_1057761953986216695_n.jpg?oh=bf63ce7a5871507e64daf63acc8cd379&oe=550513FC&__gda__=1426338125_6be87e3b4961ee33a02f73c1f369f40e

 

Tak wygląda silniczek, pod maską nie ma idealnego porządku. miałem b mocne przecieki do budy, okazało się że są dosyć duże dziury obok rury klatki która przechodzi do kielichów i jakiś "fachowiec" mi tu upier***** klejem do szyb... :cry2:

wyczyściłem ile mogłem i zalałem dziury zywicą. Jest dobrze ale pod maską są niedoskonałości. Początkowo miałem dyfer 3.73 25% szpery, auto było bardzo fajne i zwinne, ale jezdzac po miecie 120+ męczył sie silnik. Jakieś 5 miesiecy temu kupiłem 3.15 od M3 Myszkiera, i przełozenie jest jak dla mnie idealne.

 

To zdjecie z przed 2 lat:

10714203_895019840522999_1552659825786635980_o.jpg

 

Auto stoi na działce, jak będe na święta porobie fotki z wew.

1507105_895723437119306_7680771396893994562_n.jpg?oh=f4f7639f3034bc29bc849d22316826de&oe=54FCDC5B&__gda__=1426121739_075dd09ab45143a11cfd9c7060956d13

 

Generalnie, jako kierowca wyścigowy od 9 roku zycia, koncepcją zbudowania strzały ---> miało to być auto stylowe, szybkie i prowadzące się. Dla mnie priorytetami są te dwie ostatnie rzeczy dlatego często zwlekam z jakimiś niedoskonałościami blacharskimi/ detalami. Własnie kupiłem zawieszenie D2 Sport monotube odwrocone z tyłu, także inwestycje w blacharkę muszą poczekać :) Z tego względu sprzedam b8 ze sprężynami, b mało uzywane. Mam jeszcze tą kiere MT1 co widać na zdjeciu wyżej i pare innych gratów.

 

Wg. niektórych ta wersja strzały była najlepsza, kiedy rok temu dołożyłem skrzydełko od Dtmowej wersji

10665302_898166720208311_2373177821334162358_n.jpg?oh=d79c718694d1c14e94d6d1d7e97c9366&oe=5505F1A6

1795938_898757196815930_7489936550980152865_o.jpg

 

Wyjaśnie, że strzała nie jest driftowozem, zresztą nie lubie driftu. Dlatego też nie pytajcie czemu załózmy nie wsadze tam v8 czy 100% szpery :P

 

Tu jest fotka po pucowaniu jakoś 1,5 roku temu : :

10501842_901810109843972_1762309778056485109_n.jpg?oh=236aaa6c6ff3685945e10c14c35a2b1e&oe=554171EF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1458624_10203100442459943_2821074869078777947_n.jpg?oh=60d34538c334891cc8104e39059d889d&oe=553BCE54&__gda__=1430196077_e0cc60497190ea1269fe7943e5d9e7cd

 

To jeden mankament ktorego nie naprawie, odstaje lewa str zderzaka przedniego, gdybym złapał to do nadkola, były by za duże naprężenia i by popękało. niestety musi tak zostać. W przyszłości nakleję trzy pasy takie jak miały dtm, mam nadzieje ze wtedy stanie się to mniej widoczne.

 

Wstawiam fotki z sesji

1400615_10200860604945405_15249072_o.jpg

1185913_10200589237361385_899303492_n.jpg?oh=e476e778a33f1386ae451df9a5217469&oe=54FF8E78&__gda__=1429826496_fbcafaed791cf8bc68183a315d4b476a

1262573_10200589237281383_1263771437_o.jpg

1262573_10200589237241382_575947538_o.jpg

 

 

Tutaj fotka z Ułęża, objechałem strzałą 400 konne lancery na slickach :) zadna konkurencja wiadomo, ale miny gosci ktorzy przyjezdzaja uturbionymi furami i sie napinają na slickach bezcenne. Moje oponki na kotrych jechałem to z przody toyo t1-r z tyłu pozyczyłem jakieś 10 letnie kormorany :lol:

photo.php?fbid=10202694479711128&set=pb.1472804987.-2207520000.1418942559.&type=3&theater

10556947_10202719877506057_6812567056552481300_o.jpg

 

Na lato kupiłem już nowe kółeczka Rondelki 18" 10" szerokosci z tylu i 8,5" z przodu. Nie moge sie doczekać az je założę !!! :D

10406670_10203233262420359_7454763418891767932_n.jpg?oh=ed934de39854e92f21980bdbddb0d844&oe=54FC85CB&__gda__=1426037172_fd0a23be3691016d8e8a5e7a1d1eacb0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A czemu nie zrobisz konwersji koł z 4 na 5 śrub z tarcami od 330d e46 i tylem z kompacta. Wydaje mi się ze cheble będą o wiele lepsze niż ten setup. "wada" to koła, min 17 cali.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie zrobisz konwersji koł z 4 na 5 śrub z tarcami od 330d e46 i tylem z kompacta. Wydaje mi się ze cheble będą o wiele lepsze niż ten setup. "wada" to koła, min 17 cali.

 

PZDR>

Nie potrzebuje robic konwersji, bez sensu wydana kasa. Teoretycznie ten setup powinien lepiej dzialac niz ten co wymieniles, lepszy zacisk tarcza tez spora. Ta fura wazy troche ponad tonę wiec nie ma co szaleć. Robie dystanse konwertujące do 18" na lato. Jedynym minusem tego setupu jest to ze trzeba naprawde mocno deptać po heblu bo wiadomo nie ma wspomagania. Ale mi to nie przeszkadza, a nawet podoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie jak byk jest napisane :duh: Miałem pisać że taki agresor musi mieć piec z emki :cool2:

 

Wiesz, generalnie to w tej chwili juz jest szybsza od M3 evo. Ma większy moment, mocowo podobnie ale jest duzo lzejsza. Wiadomo mocy nigdy mało :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie jak byk jest napisane :duh: Miałem pisać że taki agresor musi mieć piec z emki :cool2:

 

Wiesz, generalnie to w tej chwili juz jest szybsza od M3 evo. Ma większy moment, mocowo podobnie ale jest duzo lzejsza. Wiadomo mocy nigdy mało :mrgreen:

Domyślam się niutków sporo więcej w końcu poj. i 6garnków swoje robi.Jestem strasznie ciekaw ile zajmuje sprint na tym setupie 0-100 no i więcej.Zamierzasz odwiedzić hamownie jeszcze z tym piecem?I zmierzyć czymś oprócz g-techa przyśpieszenie?.Zainspirował mnie ,pomysł na nowego killera na bazie e30 dzięki twojemu temacikowi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie jak byk jest napisane :duh: Miałem pisać że taki agresor musi mieć piec z emki :cool2:

 

Wiesz, generalnie to w tej chwili juz jest szybsza od M3 evo. Ma większy moment, mocowo podobnie ale jest duzo lzejsza. Wiadomo mocy nigdy mało :mrgreen:

Domyślam się niutków sporo więcej w końcu poj. i 6garnków swoje robi.Jestem strasznie ciekaw ile zajmuje sprint na tym setupie 0-100 no i więcej.Zamierzasz odwiedzić hamownie jeszcze z tym piecem?I zmierzyć czymś oprócz g-techa przyśpieszenie?.Zainspirował mnie ,pomysł na nowego killera na bazie e30 dzięki twojemu temacikowi :D

 

generalnie wydaje mi się, że z 3.15 jest szybsza niż 3.73. na tym drugim bardziej szarpie, jest agresywniejsza, ale zeby osiagnac 100 musisz wbijac 4 razy bieg. Jak policzysz ile tracisz na zmianie, to wychodzi na to ze jest dłuzej. Swoją drogą koła boksują jak głupie na 3 biegu jeszcze wiec trzeba kontorlować gaz. Max. na 16' z niskim profilem pojechałem 230 na 3,15/ na 3.73 przy 182kmh odciecie. Wybrałem ten silnik, nawet nie ze względu na moc, bo zawsze można wsadzic podobnym kosztem V8 (moj silnik jbył cały wyremontowany, + wszystkie bajery od m3 chłodnice barany itp to kosztowne sprawy). Ten silnik jest bardzo lekki przez aluminiowy blok i auto sie prowadzi poprostu świetnie. W tej chwili z blachy mam tylko drzwi maske i dach, więc samo auto tez jest duuuzo lżejsze. Zobaczymy jak z hamownią, nie spinam się na to, do 100 też nie mierzyłem ale zwykle kolesie w porszawkach i innych cudach mają problem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czemu nie zrobisz konwersji koł z 4 na 5 śrub z tarcami od 330d e46 i tylem z kompacta. Wydaje mi się ze cheble będą o wiele lepsze niż ten setup. "wada" to koła, min 17 cali.

 

PZDR>

Nie potrzebuje robic konwersji, bez sensu wydana kasa. Teoretycznie ten setup powinien lepiej dzialac niz ten co wymieniles, lepszy zacisk tarcza tez spora. Ta fura wazy troche ponad tonę wiec nie ma co szaleć. Robie dystanse konwertujące do 18" na lato. Jedynym minusem tego setupu jest to ze trzeba naprawde mocno deptać po heblu bo wiadomo nie ma wspomagania. Ale mi to nie przeszkadza, a nawet podoba :)

 

Jak to?? Wyrzuciłeś wspomaganie hamulców>??

Przy konwersji na 5 śrub zachowujesz wszystko z BMW i masz lepszy wybór bez kombinowania z dystansami, które przy ostej torowej jeździe też nie sa najlepszym rozwiązaniem.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie zrobisz konwersji koł z 4 na 5 śrub z tarcami od 330d e46 i tylem z kompacta. Wydaje mi się ze cheble będą o wiele lepsze niż ten setup. "wada" to koła, min 17 cali.

 

PZDR>

Nie potrzebuje robic konwersji, bez sensu wydana kasa. Teoretycznie ten setup powinien lepiej dzialac niz ten co wymieniles, lepszy zacisk tarcza tez spora. Ta fura wazy troche ponad tonę wiec nie ma co szaleć. Robie dystanse konwertujące do 18" na lato. Jedynym minusem tego setupu jest to ze trzeba naprawde mocno deptać po heblu bo wiadomo nie ma wspomagania. Ale mi to nie przeszkadza, a nawet podoba :)

 

Jak to?? Wyrzuciłeś wspomaganie hamulców>??

Przy konwersji na 5 śrub zachowujesz wszystko z BMW i masz lepszy wybór bez kombinowania z dystansami, które przy ostej torowej jeździe też nie sa najlepszym rozwiązaniem.

 

PZDR>

 

W rajdówkach stosuje sie takie dystanse. moze jak nie bede mial na co wydawac kasy to ją zrobie, ale bez wpsomagania na tym zestawie mi sie dobrze smiga. zawsze moge kupic jakis zestaw, jest takich pelno na rynku zrobia mi z kazdym zaciskiem i z kazda tarcza na 4x100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Właśnie zamawiam lotkę do spoilera w wersji DTM z Ameryki, i ori znaczek m3 na grill z Francji. Trzeba dbać o detale :D Wysłałem maila do lakiernika na ile wycenia polakierowanie i poprawki blacharskie, to może w następna zimę się uda pomalować :) za tydzień planowo jadę montować zawieszenie (chciałbym tez zamontować lepsze heble myśląc przyszłościowo o swapie) na czym stanęło okaże się wkrótce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.