Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wielu z nas boryka się lub będzie się borykać z awarią pompy wspomagania. Niestety zakup nowej to w przypadku V8 cenowa masakra,w serwisie 2400pln,a zamienników praktycznie nie ma,za regenerowane trzeba położyć 500pln. Przypadkiem przy okazji naprawy Audi 100 2.0b,zauważyłem,że pompa wspomagania w tym aucie jest podobna. Kupilem taką pompę i rozebrałem,okazało się,że wnętrze jest identyczne jak w V8. Wszystkie elementy odpowiedzialne za prace są tych samych wymiarów. Rozebrałem swoją pompę i przełożyłem do niej bebechy z Audi. Efekt-pompa pracuje cicho,bez przycięć i wróciło mi wspomaganie.

Wszystkim chejterom którzy chcą coś napisać o druciarstwie od razu odpowiadam żeby się bujali. Jedna i druga pompa są produkcji firmy Luk. Za używkę Audi dałem 30pln nowe są po 200pln. Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)
Pompa pochodzi z Audi 100 C4 silnik 2,0 benzyna i wygląda tak images?q=tbn:ANd9GcTMjPU-K8VjhCXx3FtQbPknXHXdCet6mokOItl0cE3DAQ8fTmeL images?q=tbn:ANd9GcQl3l2nAY6Eje25iFfQ0iYX1wtp1cM88KcM7WgltVYCsbTa13-e7w images?q=tbn:ANd9GcRTA9AD2cLEkMtmV-7q3RbVhzdXH_yMjyiKzy4h-u3kpxaLmc2W Edytowane przez Maciej V8
Opublikowano
Wiesz niektórym nie wytłumaczysz,że czasem da rade zrobić coś samemu niż iść do sklepu. Do v-ki zdobycie pompy to masakra,ja sam obdzwoniłem kilkanaście zakładów które trudnią się regeneracją i w 3/4 na hasło Bmw V8 mówiło: nie da rady. W Polsce na tą chwile są trzy sztuki i trzeba wypakować koło 800pln i zdać starą wtedy może zwrócą 200pln.
Opublikowano

Używkę bez problemu da się znaleźć ale trzeba wiedzieć gdzie w okolicy rozbierają BMW. Większość takich zakładów nie ogłasza się na portalach i nie da rady w sieci znaleźć części.

Oczywiście że lepiej zrobić tak jak Ty bo za grosze przywróciłeś pompę do życia. Napisz do admina to przeniesie do odpowiedniego działu.

Opublikowano
Chciałbym zrobić filmik z takiej regeneracji,niestety nie mam sprzętu do filmowania. Ale służę pomocą każdemu.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Pozwól że odświeżę temat - masz gdzieś numer OE tej pompy z Audi? Ew może ktoś montował pompę z innego silnika? Znajomy polecił mi montaż z silnika M43, u niego w M60 działa tak jak trzeba z tym że on ma ten silnik w E36 razem z maglem a nie przekładnią, i pytanie czy u mnie taka 90 barowa pompa wyrobi? Oczywiście nie pasuje to P&P i trzeba dorobić mocowanie, ale nic specjalnie trudnego dlatego też pytam, bo moja niestety już powoli dogorywa..
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Odnawiam temat na podstawie moich ostatnich doświadczeń. Otóż 2 lata temu urwało się ucho mocujące w mojej pompie wspomagania, które zostało następnie przyspawane. Niestety spawanie aluminium to nie najlepsze rozwiązanie, bo właśnie ostatnio to ucho znów pękło i odpadło. Skutek był taki, że pompa trzymała się na jednej śrubie i się wykrzywiła, więc koło pasowe nie było równoległe z pozostałymi - groziło, że spadnie pasek w czasie jazdy, a poza tym czuć było na silniku zwiększone opory pracy.

Problem jest taki, że nowa pompa wspomagania do M62 z vanosami kosztuje ponad 1800zł, a regenerowanych już się podobno nie robi (kosztowały ok. 1000zł i dostawało się z powrotem ok 400zł, jak się oddało starą - warunek: nieuszkodzona obudowa, więc w moim przypadku i tak odpada).

Co jest ciekawe - według wszelkich katalogów pompa wspomagania w moim M62 może być tylko dla E39 i wszelkie katalogi się zaklinają, że z E38 nie będzie pasować (co jest trochę dziwne, bo M62 to M62 i nie wiem co tam można zmieniać). Ale jest to na szczęście bzdura. Otóż znajomy mechanik podpowiedział mi, że nieraz montował już pompę z E39 do E38 i odwrotnie i wszystko śmiga. Nie jest co prawda łatwo o taką pompę, bo, jak twierdzą sprzedawcy, E38/9 z M62 to gatunki powoli wymierające, więc są albo nowe pompy, albo bardzo małe ilości pomp do regeneracji. Mnie się taką pompę udało dorwać w InterCarsie - nowa/fabrycznie regenerowana za 450zł (390zł jak się odda starą, ale nieuszkodzoną). Wystarczy przełożyć koło pasowe i śmiga pięknie (nr dla potomnych: LAU55.0678 - według katalogu to pompa do E38 730/735/740/750(!))

Najlepsze jest to, że pompy w dobrym stanie, ale używki do E39 M62, chodzą na Allegro po prawie 400zł, a na regenerowaną nawet gwarancję się dostaje.

Opublikowano

Oj, to szkoda, że się nie wiedziałem, bo bym się zgłosił...

No ale trzymaj je w takim razie, bo ostro idą w cenę i uda się je pewnie przyzwoicie sprzedać. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.