Skocz do zawartości

BMW 328i M52B28tu e46 1999r. ben+gaz stuki/strzały na zimnym


pmk_kmp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuję pomocy (nakierowaniu mnie przed rozbiórką czego szukać) co może być przyczyną takiego zachowania silnika jak na filmiku?

Samochód odpalany na zimnym ma jakieś stuki czy strzały ciężko to zdefiniować czy coś puka czy strzela. Samochód odpalany na benzynie po całkowitym wychłodzeniu silnika, jeżeli pochodzi minutę wszystko jest ok. Na początku silnikiem telepie, potem wkręca się na obroty ok. 1300 samoistnie, nastepnie wszystko się normuje. Świece nie dawno wymieniane, olej na wymianę w weekend (jest ponad maxa - auto nie dawno kupione) 10W40 półsyntetyk. Do wymiany mam też reduktor, który może puszczać gaz, ponieważ po jeździe na gazie gdy wyłączę silnik, i od razu w przeciągu minuty odpale to jest ok, jednak gdy odpalam po 10-15 min. już muszę długo kręcić. Na benzynie tego nie ma więc ewidentna wina gazu. Jest jeszcze syczenie, które także słychać na silniku- to normalna praca na zimnym czy też do sprawdzenia szczelność?

Mam kabel do komputera gazowego (Diego G3 ; /) i po włączeniu silnika na zimnym odczyty wtrysków benzyny nie są równomierne, jedne bliskie zeru inne w połowie. Na ciepłym benzyna i gaz hula aż miło.

Kabla do obd jeszcze nie mam ale będzie trzeba się zaopatrzyć.

 

 

Do sprawdzenia

-Czujnik położenia wału

-Czujnik położenia wałka

-Czujnik temperatury

-Przepustnica

-Szczelność

 

 

Coś jeszcze przydałoby się obejrzeć?

 

https://www.youtube.com/watch?v=l-eeQgtjUOw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie przelaczy na gaz to tez tak kuleje??

mysle ze jest to jeden z tych czujnikow-- wału lub wałka rozrzadu.

U mnie z rana jak odpale i ssanie przestanie juz chodzic to sa skoki obrotow co 15 sek i sie normuje. Dopuki nie zlapie temp 90st to tak skacze. Jutro jade na kompa i bedzie wszystko jasne gdyz po odpaleniu bedzie swiezy blad.

 

Te chrobotanie skad dochodzi??? z przodu silnika?? moze od vanosow??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie przelaczy na gaz to tez tak kuleje?

na gazie się przełącza 20 czy 25 stopni, a kuleć przestaje jak delikatnie się przesunie kreska temperatury. do przełączenia na gaz dobre 3 min od momentu odpalenia trzeba czekać.

 

Co do skoków to tylko tak jak słychać na filmiku, w pewnym momencie skacze do 1300 chwile się tak utrzymuje i potem się normuje i bez problemu jakiegokolwiek.

 

Te chrobotanie skad dochodzi??? z przodu silnika?? moze od vanosow??

 

Ciężko stwierdzić. bardziej po prawej stronie mniej wiecej po środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto w posiadaniu od 2 tyg. gazu pali około 18l - krótkie odcinki, nie dogrzany. (dziwna mapa- też do ustawienia w weekend). więc cięzko mi stwierdzić czy pali więcej niż zwykle. jak nim wracałem na trasie 280km spalił 13L/100km przy jeździe do 3tys obrotów. a czy auto jest słabsze... nie zwróciłem na to uwagi, jutro jak będę jechał do roboty to postaram się to wychwycić. a jak będzie słabsze na dolnych obrotach to mam się martwić czy bardzo martwić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gaz jest na bank do ustawienia, ale to w sumie po wymianie reduktora bo tak to co tydzień musiałbym ustawiać. a pare dni przeboleje. chociaż benzyny chlało coś koło 14 w miescie.

 

EDIT:

Dzisiaj po odpaleniu było częściej i głośniej, muszę to szybko zdiagozować aby nic gorszego się nie stało.

 

Jadąc do pracy zwracałem na ciągnięcie od dołu i wydaje mi się, że w całym zakresie łapie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj -5,5 stopnia, po robocie odpalam i pyr pyr pyr i zgasł. działo się tak z 8-9 razy. W końcu odpalił, ciekawe co będzie jutro. Świece są NGK BKR6E, a powinny być BKR6EQUP. Jest możliwośc że to przez to czy może pompa?

 

W weekend miałem ogarnąć szczelności i resztę ale żona potrzebowała auta więc nie bardzo mi to wyszło.

Po dzisiejszym zdarzeniu podpiąłem do kompa i wyszło:

 

61 Lambda grzałka -Bank 2 za kat

216 sonda Lambda Bank 2 lub sygnał pozycji EGS

228 Odchylenie mieszanki Bank 2

8 Przepływomierz powietrza (HFM) (odpinałem wczoraj i pewnie dlatego wyłapało)

223 Sonda lambda przełączanie Bank 1 Czujnik 2

238 przerwy w zapłonie Cyl 1

241 przerwy w zapłonie Cyl 4

242 przerwy w zapłonie Cyl 5

243 przerwy w zapłonie Cyl 6

239 przerwy w zapłonie Cyl 2

 

Skasowałem na ciepłym silniku i po odpaleniu póki co się nic nie pojawiło.

Może mnie ktoś nakierować co może być nie tak? Bład nr 8 to przepływomierz, po odpięciu na zimnym powinien normalnie odpalic? Nie wiem czy czasem nie pompa paliwa lub pomieszana mapa PB przez LPG.

 

Może jakieś screeny lub film przy rozruchu na zimnym?

 

 

 

EDIT

 

Dobra znalazłem, głowne powody to nieszczelność i odma. dam znać po wymianie.

Edytowane przez pmk_kmp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na gazie też czasem cięzko odpalić, na razie jeżdżę na benzynie by zobaczyć czy też coś podobnego się stanie.

Ostatnio max 3tyś obrotów i dalej nie szedł(benzyna). Potem podusiłem go troche i tak jakby się odetkał i jeździ normalnie póki co. Na gazie przy 140km/h się dusił ale to regulacja. tylko żeby wyregulować musze wiedzieć że benzyna w 100 % sprawna.

Dzisiaj -3 stopnie. Zapalił od strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.