Skocz do zawartości

525i M50B25 - za niskie ciśnienie oleju zaraz po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

posiadam silnik M50B25 bez vanosa (2.5 192KM) Przedtem był 2.0 i zaraz po odpaleniu kontrolka ciśnienia oleju świeci się jeszcze przez jakieś 3 sekundy. Czy to normalne? Jeśli nie to co może być przyczyną?

 

viewtopic.php?f=71&t=117569

Edytowane przez Strzalaa
Opublikowano
Sprawdziłem i rzeczywiście w obudowie filtra nie ma oleju, wiem że jest to wina zaworka zwrotnego. Da sie go jakoś naprawić czy trzeba wymienić całą podstawę filtra (co chyba też nie daje gwarancji że będzie działał ten zawór)?
Opublikowano

Musisz popatrzeć/poszukać czy masz zaworek wyjmowalny, bo wiem, że w niektórych podstawach dało się to zrobić. Ja w swojej miałem niestety zaworek tak wsadzony, że nie udało mi się go wyjąć, więc zamiast kupować nową podstawę (przy używce jest ryzyko, że kupi się tak samo nieszczelną) za miliony $$$, dałem rysunek, znajomemu i on mi wyfrezował flanszę, która pozwoliła dołączyć dowolne przewody olejowe i "tuningową" obudowę filtra oleju. Rozwiązanie to jest znane w USA, tylko cenowo też ma się tak sobie, biorąc pod uwagę polskie warunki. Rysunek można zrobić na podstawie uszczelki (bo i tak warto kupić nową w przypadku zdejmowania podstawy), a reszta to już kwestia co się chce dalej zrobić (przewody sztywne, elastyczne, odpowiednie króćce itp). Mnie taka operacja wyniosła ok. 300zł (materiał, obróbka, króćce, specjalne przewody olejowe "tuningowe", podstawa filtra oleju "tuningowa", filtr oleju, dodatkowy zawór zwrotny, wysyłki wszystkiego), co przy cenie nowej podstawy 700-800zł nie brzmi wcale tak drogo :P Jakby ktoś był mocno zainteresowany to mogę bardziej szczegółowo opisać co i jak...

 

Miałem też pomysł na wstawienie osobnego zaworu w starą podstawę, ale go porzuciłem, bo nie zależało mi aż tak na oryginalnym wyglądzie, a więcej by było kombinowania, bo nie mogłem nigdzie dostać zaworu z dobrym uszczelnieniem w takich wymiarach żeby tam pasował...

 

Moja nie jest tak wypasiona, ale spełnia swoje zadanie. A co do obróbki to albo laser + wiercenie/gwintowanie albo frezarka najlepiej CNC, bo kształt upierdliwy do zrobienia "z ręki"...

 

http://store.vacmotorsports.com/vac---s38-m30-oil-line-adapter-plate-p2420.aspx

 

Pozdro :)

Opublikowano

No to jest z tym troche roboty : / A tą nową podstawe można w ASO dostać?

A wiesz czy to że niema ciśnienia oleju przez te 3 sekundy bardzo szkodzi silnikowi, bo słychać np. jak popychacze sie tłuką?

Opublikowano

Nowa w ASO oczywiście, ale trzeba na pewno czekać na zamówienie i niestety cena zabija...

 

Co do szkodliwości, to na pewno wałek/wałki rozrządu nie są szczęśliwe z tego powodu, ale czy bardzo to nie wiem. Jednak zawsze jakaś minimalna ilość oleju tam zostaje, więc to nie jest praca całkowicie na sucho. Co do tłuczenia popychaczy to normalne, bo one pracują dzięki ciśnieniu oleju właśnie - muszą się nim najpierw napełnić.

 

Z mojego doświadczenia powiem, że użytkowanie do czasu naprawy, gdzie na pełne ciśnienie czekałem nieraz 30s, nie uszkodziły mi wałka. Natomiast długotrwałe użytkowanie w ten sposób na pewno jest niedopuszczalne.

Opublikowano
Nie wiem czy nie zdecyduje się na kupno używanej, ale tylko jeśli ją wcześniej sprawdzę. Zrobiłbym to, nalewając olej w to miejsce gdzie znajduje się filtr(ten okrągły zewnętrzny pierścień) i popatrzył czy gdzieś nie ścieka. Dobry pomysł? Chyba że zamiast oleju lepiej wlać np wodę bo zimny olej ma dużą lepkość jak wiadomo więc mała nieszczelność niekoniecznie musi spowodować że ścieknie - tak jak ciepły
Opublikowano
Najlepiej ponoć mleko, chociaż osobiście nie próbowałem. Podobno lepsze niż nafta, bo tak samo "wciska" się w jakieś szczeliny, nie paruje i nie śmierdzi. Jest to niby patent na sprawdzanie szczelności zaworów, chociaż tak jak mówię, nie próbowałem osobiście - znam ze słyszenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.