Skocz do zawartości

[318i N42] Kalibracja valvetronica. Co i jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

kilka dni temu wraz z kolega wymieniliśmy uszczelniacze w moim BMW, wszystko przebiegło sprawnie, choć nie jest to łatwa robota i ktoś kto nigdy nic przy głowicy nie robił lepiej niech się za to nie zabiera, ale nie o tym chciałem pisać.

Po złożeniu wszystkiego do kupy, odpaleniu (początkowo był problem z odpaleniem, moze nie tyle odpaleniem co pracą silnika), ale gdzieś wyczytałem, że dopiero za 5 razem coś sie resetuje i zaczyna pracować normalnie i rzeczywiście u mnie tak było. :wink:

 

Przez pierwsze kilka kilometrów podczas dojezdżania do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty nieco spadały, ale po chwili się to unormowało, mieliśmy wrażenie, że z każdym kilometrem silnik uczy się i jest lepiej. Osiągi od początku były normalne.

Przejechałem od wymiany z 200km, wszystko jest w sumie ok, podczas jazdy nie można sie do niczego doczepić, pracuje super. :) Problem zaczyna się na wolnych obrotach i co ciekawe auto zachowuje się inaczej na LPG i benzynie.

 

Na benzynie: obroty trzyma w miare równo na poziomie +/- 750 (tak jak było wcześniej) tylko czasami mu się kichnie, kiedy sie doda leciutko gazu i utrzymuje tak 900 nie ma żadnych kichnięć.

Na LPG: nic nie kicha tylko trzyma na około 800-900 obr/min i co około 10s dodaje sam gazu do 1500-1800 obr/min, później spadaja do 800-900 i za chwile to samo. Co ciekawe czasami jest ok staną na 750 i trzyma równiutko.

 

Moim zdaniem to jest ten valvetronic, ludzie piszą, że po rozebraniu tego systemu trzeba skalibrować, a u mnie było wszystko wyjęte, łącznie z wałkiem.

 

Rozumiem, że muszę kupić kabel. ten będzie ok?

http://allegro.pl/bmw-usb-1996-2006-inpa-pl-dis-e46-e90-e39-e60-e61-i4714236950.html

 

Mógłby ktoś napisać jak dokładnie przeprowadza się tą kalibracje? Co trzeba pokolei kliknąć? No chyba, że jest jakiś inny sposób na kalibracje bez kabla, ale chyba nie. :wink:

 

z góry dzieki za pomoc

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Problem z rosnącymi obrotami na postoju rozwiązany juz dawno, ale jakoś zapomniałem o tym napisać. Otoż przyczyna na 99% byl nieszczelny korek oleju :o

 

Doszedłem do tego przypadkowo, tak więc jeżeli komuś coś takiego się zdarzy to niech sprawdzi korek! Od dołu korka są takie dwie blaszki, warto je lekko podgiąc na zewnątrz, wtedy będzie bardziej szczelny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.