Skocz do zawartości

[E60, 2.0d N47] Ubywa płynu, kopci na biało


Kuracc

Rekomendowane odpowiedzi

Też posiadam w tym silniku z podobnym problemem. Mianowicie:

Zaczęło się 4 lata temu po pół roku posiadania auta, przed zimą wymieniłem płyn chłodniczy na nowy, i wszystko ok ąz po kilku dniach od wymiany komunikat że mało w zbiorniczku. I tam co 5-6 dni musiałem 100/200ml dolewać. Szukałem z mechanikami problemu padło na pompę wody. Wymieniłem na nową ORI i przez jakiś czas było ok, ale nie dokońca bo znowu co kilka dni wyskakiwał komunikat "Coolant lvl low" po uzgodnienu z mechanikiem doradził mi wlania specyfiku do układu chłodzenia uszczelniacza "Valvoline stop Leack" czy jakoś tak i po tej operacji jak ręką odjął cisza nic zapomniałem o problemie. Aż do momentu trwało to 3 lata przez 3 lata od wlania specyfiku nie było denerwującego komunikatu. Mechanik zajrzał i znalazł dwa wycieki jeden z termostatu a drugi ciut wyżej z jakiejś rurki od chłodniczki spalin. wszystko wymienione na nowe nowy termostat i uszczelki. I Wróciłem do problemu z 3 lat. Co 5 dni dolewam 100ml i ubywa gdzieś nie wiadomo gdzie..... Nadmienie, że auto odpala normalnie czy w ciepłym czy też po całej nocy na dworze nawet jak stoi przy -15'C. Normalnie, odpala bez białego kopcenia czy falowania obrotów czy też czegokolwiek niepokojącego. Jedyne co mechanik zauważył że wąż od chłodnicy jest dość twardy ( że niby nie powinien taki być ) nie wiem nie znam się bo inny powie że musi być bo tam duże ciśnienie. Wyprzedzam wasze pytania, płyn "Valvoline" do chłodnic nie zawalił nagrzewnicy czy też pozalepiał kanalików czy ogolnie nie zrobił spustoszenia, płyn był kilkukrotnie spuszczany i jest klarowny i przejrzysty. W tygodniu jak znajde chwile podjade na sprawdzenie czy spaliny są w zbiorniczku. I dam znać co wyszło. Czy macie jakieś pomysły co z tym fantem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Też posiadam w tym silniku z podobnym problemem. Mianowicie:

Zaczęło się 4 lata temu po pół roku posiadania auta, przed zimą wymieniłem płyn chłodniczy na nowy, i wszystko ok ąz po kilku dniach od wymiany komunikat że mało w zbiorniczku. I tam co 5-6 dni musiałem 100/200ml dolewać. Szukałem z mechanikami problemu padło na pompę wody. Wymieniłem na nową ORI i przez jakiś czas było ok, ale nie dokońca bo znowu co kilka dni wyskakiwał komunikat "Coolant lvl low" po uzgodnienu z mechanikiem doradził mi wlania specyfiku do układu chłodzenia uszczelniacza "Valvoline stop Leack" czy jakoś tak i po tej operacji jak ręką odjął cisza nic zapomniałem o problemie. Aż do momentu trwało to 3 lata przez 3 lata od wlania specyfiku nie było denerwującego komunikatu. Mechanik zajrzał i znalazł dwa wycieki jeden z termostatu a drugi ciut wyżej z jakiejś rurki od chłodniczki spalin. wszystko wymienione na nowe nowy termostat i uszczelki. I Wróciłem do problemu z 3 lat. Co 5 dni dolewam 100ml i ubywa gdzieś nie wiadomo gdzie..... Nadmienie, że auto odpala normalnie czy w ciepłym czy też po całej nocy na dworze nawet jak stoi przy -15'C. Normalnie, odpala bez białego kopcenia czy falowania obrotów czy też czegokolwiek niepokojącego. Jedyne co mechanik zauważył że wąż od chłodnicy jest dość twardy ( że niby nie powinien taki być ) nie wiem nie znam się bo inny powie że musi być bo tam duże ciśnienie. Wyprzedzam wasze pytania, płyn "Valvoline" do chłodnic nie zawalił nagrzewnicy czy też pozalepiał kanalików czy ogolnie nie zrobił spustoszenia, płyn był kilkukrotnie spuszczany i jest klarowny i przejrzysty. W tygodniu jak znajde chwile podjade na sprawdzenie czy spaliny są w zbiorniczku. I dam znać co wyszło. Czy macie jakieś pomysły co z tym fantem ?

Jakie masz oznaczenie silnika? N47D20A czy N47D20C? W 2009r. powinieneś mieć już raczej silnik z lit. "C" Wg. mojej wiedzy problem pękających bloków dotyczył głównie silników N47D20A. W moim przypadku węże od chłodnicy też były twarde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę to sprawdzić kolego sympatyczny ? Jak wpisuje VIN na bmwoem.com wyskakuje mi Code tyle: NX31 moc 177km a z tego co ja kojarzę to z C to juz były tylko 183km w f10, ale palca sobie za to nie odkroje. Daj info jak ewentualnie to sprawdzić. Gdzie ten numer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę to sprawdzić kolego sympatyczny ? Jak wpisuje VIN na bmwoem.com wyskakuje mi Code tyle: NX31 moc 177km a z tego co ja kojarzę to z C to juz były tylko 183km w f10, ale palca sobie za to nie odkroje. Daj info jak ewentualnie to sprawdzić. Gdzie ten numer.

 

https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E60#Motorisierungen

 

N47D20 177KM był montowany od 09/2007 do 09/2010. Silniki z ozn. "C" 177KM wychodziły jak najbardziej w e60. Oznaczenie silnika widoczne jest na bloku albo np. na tabliczce z VINem na słupku B samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś to sprawdzę, jutro zobaczę jak z CO2 w układzie i dam znać. Może faktycznie to problem z chłodniczką EGR'u. Patrzyłem nowa ok. 2000pln chyba ze wina może leżeć po stronie zaworu AGR o numerze ori: 11717801942. Tymbarskiej ze leciało mi z przewodu który tam bym do tego całego ustrojstwa dochodził.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
A wiec długo to trwało i juz wszystko wiem. Diagnoza : pęknięty blok silnika między 2 a 3 cylindrem. Dziś byłem widziałem na własne oczy. Bzdura jest to ze w silnikach o oznaczeniu C to sie nie dzieje. Takie bajki to między książki i tak samo w nich wyciągają sie łańcuchy. Na ta chwile. Na tą chwile co mam robić. Załamka, na ta chwile "zonk" i tyle w temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No ja też jestem niemal pewny, że blok mi padł. Chłodniczkę sam sprawdziłem i jest szczelna - zresztą ten test to i tak objaw zdesperowania, bo od razu byłem pewny, że to nic nie da.

Teraz już bierze litr płynu na bak paliwa, więc za chwilę będzie pozamiatane.

Najgorsze w tym jest to, że auto jeździ bez żadnego problemu. Odpala bez zająknięcia, nie kopci, nie ma nigdzie śladu płynu :evil: Dla mnie to po prostu wstyd dla BMW, że blok pada i to przy takich żałośnie małych przebiegach :duh: Normalnie gorzej jak w jakiejś Ładzie. Z fana marki znienawidziłem ten szmelc z Bawarii w ciągu miesiąca.

Szkoda, że na forum ten temat jest przyćmiony przez problemy z rozrządem, które są całkiem rozdmuchane w porównaniu do tych awarii bloku. Zwłaszcza, że test CO2, który daje jednoznaczną odpowiedź, że jest po silniku kosztuje 10zł...

Teraz zastanawiam się, czy szukać kompletnego silnika, czy jednak sam blok i remontować obecny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No ja też jestem niemal pewny, że blok mi padł. Chłodniczkę sam sprawdziłem i jest szczelna - zresztą ten test to i tak objaw zdesperowania, bo od razu byłem pewny, że to nic nie da.

Teraz już bierze litr płynu na bak paliwa, więc za chwilę będzie pozamiatane.

Najgorsze w tym jest to, że auto jeździ bez żadnego problemu. Odpala bez zająknięcia, nie kopci, nie ma nigdzie śladu płynu :evil: Dla mnie to po prostu wstyd dla BMW, że blok pada i to przy takich żałośnie małych przebiegach :duh: Normalnie gorzej jak w jakiejś Ładzie. Z fana marki znienawidziłem ten szmelc z Bawarii w ciągu miesiąca.

Szkoda, że na forum ten temat jest przyćmiony przez problemy z rozrządem, które są całkiem rozdmuchane w porównaniu do tych awarii bloku. Zwłaszcza, że test CO2, który daje jednoznaczną odpowiedź, że jest po silniku kosztuje 10zł...

Teraz zastanawiam się, czy szukać kompletnego silnika, czy jednak sam blok i remontować obecny.

Podpisuję się pod tym co napisałeś - to wstyd dla producenta. Problem jest zdecydowanie za mało nagłośniony :!:

Tyle, że co, my sobie tu popiszemy a BMW się śmieje...

Moja rada - nie baw się w naprawę i szukaj sprawnego słupka/silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bzdura ! nie szukaj innego silnika. Na alledrogo.pl te silniku uszkodzone skupują za grosze, ale po co ? po to że nowy pospawają wstawia nowe tuleje i sprzedają jako sprawny nowy. mało tego koleś na alledrogo.pl sprzedaje kompletne silniki i twierdzi że mają po 50tys przebiegu, cena 7500zł oczywiście jak oddam swój. Sami sobie odpowiedzcie. ! śmiech na sali ! bajki między książki no chyba że ktoś jest naiwny i myśli że kupuje super kozak.

Ogólnie zastanawiając się nad tym wszystkim kupując "inny" blok od nie wiadomo kogo z niewiadomym przebiegiem (jasne każdy powie że super mniej niż 100tys) możesz miec taki sam jak nie gorszy i wkładając taki blok możesz wydać kasę i dalej być w tym samym miejscu a kasa wydana. Generalnie przy silniku 177KM zonk polega na mikropęknięciach a rozrząd pada prędzej czy później bo to część eksploatacyjna i trzeba być czujnym i tyle wydajesz 5000tys i wiesz co masz. Tutaj wydajesz prawie 10.000tys i masz wielki znak zapytania. Też obraziłem sie trochę na BMW, jednak cokolwiek innego nie kupimy i tak każdy ma swoje bolączki, nie ma idealnego auta. Trzeba by było chodzić pieszo lub przesiąść się na rower. Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.