Skocz do zawartości

[E39] [520D] problem z układem paliwa


darex1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam pewien problem i spróbuje go opisać w kilku zdaniach.

 

Kilka miesięcy temu oddałem auto do naprawy (chyba do renomowanego warsztatu) nie bede pisal do kogo, ale ma dobra opinnie na temat napraw, no i do tego nie jest tani.

A miałem taki problem iż zanikalo mu przyspieszenie, albo wcale nie chcial przyspieszac a co najgorsze po dłuższym postoju auto nie chciało odpalic, a w wężykach paliwowych pokazywaly sie pecherzyki powietrza. Wyjechałem za granice a samochod zostal u mechanika, omijali obiegi paliwa zalozyli swoje weze paliwowe po zewnatrz samochodu zeby znalezc problem nieszczelnosci w ukladzie paliwa.

Po moim powrocie naprawili, auto odpala ze strzala nawet jak postoi 1-2 mce, powiedzieli ze wymienili jakies symeringi przy pompie wtryskowej czy oringi nie wiem, po prostu ze ja uszczelnili i problem znikl. , ale przyspieszenie nadal swiruje, raz jest raz go nie ma a po jakims czasie sie pogorszylo na dobre a stalo sie to w czasie którym opisalem nizej juz 5 punkt proby samodzielnej naprawy.

 

Do tego jeszcze zauważyłem ze jak wskazówka od paliwa opada do 30Litrow, to nagle auto sie dusi, gasnie, trzeba krecic i krecic odpali ale wogole nie chce prawie jechac i tak jakby nie mial juz paliwa, po zatankowaniu ten problem znika. Przed naprawa tego uszczelnienia pompy dochodzila wskazowka nawet do rezerwy i nic sie takiego podobnego nie dzialo

 

A wiem mniej wiecej ze wskazowka dobrze pokazuje bo przy polowie baku gdy auto sie dusi to tankuje pod korek i wchodzi za okolo 150zl dokladnie nie pamietam

Przed naprawa tego uszczelnienia pompy dochodzila wskazowka nawet do rezerwy i nic sie takiego nie dzialo

 

No i jeden jeszcze (szczegol czy nie to sie okaze), ktory zauwazylem ze mechanicy gdy szukali powodu zapowietrzania sie samochodu przerobili mi zasilanie ukladu paliwowego, mialem porownanie u kolegi w aucie tez w 2.0d 136KM i ma praktycznie wszystko jak u mnie, z jednym szczegółem przecieli jeden wężyk i zaslepili z obu stron. Sprobowalem to zailustrowac w programie Paint :) Zdjecie na samym dole postu.

 

Kroki które byly wykonane w probie samodzielnego wyszukania problemu:

 

1. wyczyszczone: kolektor dolotowy i EGR, sterownik Turbo i EGR

2. wymienione wszystkie przewody wysokiego cisnienia oraz odma (kompletna)

3. wczesniej pekłą mi rura gumowa która wychodzi od turbo do intercoolera i przejechalem z nad morza do domu i dopiero wymieniłem ją (luzów, które niemiescilyby sie w normie na wirniku turbiny nie wykrylem)

4. wymieniłem przeplywke (dwa razy) bo niby nie doladowywala, tak stwierdzil elektronik, i była dziura w przyspieszeniu do 2 tys obr oraz miedzy 2.5 - 2.8 tys obr, po wymianie bardzo nie zauwazylem roznicy

5. ostatnio wymienilem na zamiennik nowy z ebay ktory zamowilem w niemczech, niestety poprawy w osiagach nie bylo, jedynie moment w ktorym byla dziura zaniklo a kilka dni temu nagle z nikad zero przyspieszenia i automatycznie wyskoczyl mi blad przeplywki i spowrotem zamienilem na orginalną używkę, (lekko lepiej idzie, ale nadal ekonomizej stoi w miejscu a czasami pod wieksza gorke auto na 4 biegu wogole nie przyspiesza a nawet powiedzialbym, ze musze redukowac na 3 bieg

 

mój układ:

 

http://images66.fotosik.pl/326/f9de53b56390a3d3m.jpg

 

 

NO I PODSUMOWANIE:

1. Chcialbym sie dowiedziec co moze byc problemem tego ze mam pol zbiornika paliwa i auto nagle odmawia posluszenstwa

2. Dlaczego obcieli jeden przewod i zaslepili śrubami (jakie moga tego byc konsekwencje)

3. Zamowilem orginalny przeplywomierz Bosch oczywiscie ten nowszy typ, ktory byl mniej wadliwy i bede mial go okolo wtorku 11.11 i bede chcial go zamontowac i wlasnie ostatnie pytanie brzmi czy jest potrzeba adaptacji (produkcja auta to marzec 2000r) ewentualnie czy ktos dalby rade to zrobic,

no i ostatecznosc to poprosilbym jakiegos magika od spraw bmw w dieslu (przyspieszenie, moc, najczestsze awarie w bmw) o umowienie sie na wizyte, oczywiscie woj, lubelskie Kraśnik w promieniu do 100km, jestem tutaj tydzien i chcialbym rozwiazac moje problemy.

 

Wszystkim zainteresowanym i probującym pomoc w moim problemie ktorym sie borykam juz okolo rok czasu Bardzo Dziękuje i na pewno sie odwdziecze. pozdrawiam

 

 

Ileż można o ty samym !!!!! :search: :search: :search: :search: :search: :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poziomu paliwa to pompa w baku pewnie skończyła żywot.Poszukaj na forum o tym znajdziesz mase informacji nie bede setny raz opisywał.

A brak mocy.Sprawdź czy geometria turbiny jest wciągana po odpaleniu auta,musi płynnie bez szarpnięć wciągać cięgno.Co do zaślepienia elementu paliwowego to nie pytaj nas o co chodzi tylko jedź do mechanika i zapytaj o co chodzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko, że jak oddawałem do sprawdzenia co jest z tym paliwem ze nie chce odpalic, to wyjezdzalem paliwo nawet do 15l i jechalem dalej, mam gdzies druga taka pompke bo juz raz wymienialem z plywakami, bo myslalem ze jak mi sie zapowietrza to tam tkwil problem.

Jak mozna szybko i sprawnie spradzic tą geometrie? po prostu zapalic auto i patrzec na ciegno? a co do mechanika to juz sporo czasu minelo, ale wybiore sie w poniedzialek i zapytam o co tam tak naprawde chodzi i w jakim celu to wlasciwie zrobil, a to co jest okrągłę to jest zawór podgrzewania paliwa, moze tam byla nieszczelnosc i po wykluczeniu go z ukladu zostal naprawiony moj problem z cofaniem sie paliwa, i nadal mnie nurtuje pytanie co w takim zaslepieniu jednego wezyka paliwa moze sie dziac? przeciez po to byl zrobiony tak uklad zeby nikt go nie przerabial...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.