Skocz do zawartości

e90 320d 163KM nie pali na jeden cylinder


szymtom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam problem z moją bunią. Zaczęło się od delikatnego pukania w silniku i jakiś metalicznych pisków. Dojechałem do domu jakieś 5km i zgasiłem auto. Po godzinie gdy ostygło odpaliłem i chodziło jak traktor - nie paliło na pierwszy cylinder bo gdy zdjąłem wtyczkę z pierwszego wtrysku nie było różnicy. Pomyślałem że urwała się klapka w kolektorze i po głowicy. Zdjąłem kolektor i wszystko ok - pomiar ciśnienia sprężania i na pierwszym 12 a na innych 22 i więcej. Wyjąłem wtryski i kręciłem wałem dopychając z góry tłok drutem i stwierdziłem luz tłoka jakiś 3mm. Pewnie poszła panewka ale bez wyjęcia silnika nie odkręcę miski aby to zweryfikować. Co radzicie? Co dalej robić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie da się zdjąć a później założyć miskę bez wyjmowania. Trzeba chyba tylko coś z zawieszenia odkręcić albo to wzmocnienie co tam przeszkadza. Ale dać się na pewno da i to bez większych problemów.

 

[edit]

Dobra nie jestem pewien na 100% ale nie wiem czy tam nie trzeba było poluzować śrub od poduszek silnika i go podnieść/podważyć od spodu na 2-3cm żeby ta miska wyszła. Pamiętam bo z ciekawości siedziałem u mojego mechanika kiedyś i specjalnie to oglądałem przez godzinę bo wyjmowali miskę w celu wymiany wałków wyrównoważających. Nie pamiętam tylko czy skrzynię odkręcali ale raczej nie.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie da się zdjąć a później założyć miskę bez wyjmowania. Trzeba chyba tylko coś z zawieszenia odkręcić albo to wzmocnienie co tam przeszkadza. Ale dać się na pewno da i to bez większych problemów.

 

[edit]

Dobra nie jestem pewien na 100% ale nie wiem czy tam nie trzeba było poluzować śrub od poduszek silnika i go podnieść/podważyć od spodu na 2-3cm żeby ta miska wyszła. Pamiętam bo z ciekawości siedziałem u mojego mechanika kiedyś i specjalnie to oglądałem przez godzinę bo wyjmowali miskę w celu wymiany wałków wyrównoważających. Nie pamiętam tylko czy skrzynię odkręcali ale raczej nie.

Ja wymieniałem miskę i z tego co mi powiedział mechanik aby wyjąć miskę to musiał opuszczać zawieszenie jakieś sanki hmmm nie wiem o co chodzi ale tak powiedział. Można też silnik targać do góry ale wygodniej było opuszczenie zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z miską to sobie jakoś bym poradził ale i tak muszę wyjąć silnik aby zdemontować wał. Co dalej z tym wałem? Robił ktoś szlif wału? Czy można kupić oryginalne panewki po szlifie wału? Dlaczego mógł złapać na panewce - pierwszy cylinder. Widzę na allegro dużo wałów uszkodzonych na pierwszym cylindrze. Jak tego uniknąć po remoncie żeby się nie powtórzyło?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.