Skocz do zawartości

KLAPA BAGAŻNIKA E65 OTWIERA SIĘ NA KILKA MM I ODRAZU ZAMYKA.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Od kilku tygodni mam problem z klapa bagażnika

 

Odrazu mówię ze pompa, stan oleju, itp są ok. (klapa pracuje normalnie)

 

Otwierając klapę bagażnika z pilota lub przyciskiem przy kierownicy klapa otwiera się, unosi na kilka mm i z powrotem zamyka.

Jednak gdy ją lekko uniosę podczas otwierania na 1-2 cm to otwiera sie dalej normalnie.

 

Sprawdzałem i regulowałem dociąganie na wszystkie sposoby i dalej tak samo...

 

Jakieś pomysły?

 

Pzdr

Edytowane przez bmw-power
Opublikowano (edytowane)

trzeba to sprawdzić...

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/l/b/284.png

 

Nr./// Opis/// Uzupełnienie/// Ilość/// Od/// Do/// Numer części/// Cena

01 Agregat hydrauliczny 1 09/2003 51247137999 $954.57

tylko w połączeniu z

-- Sterownik podn. pokrywy bagażnika 1 09/2003 61356964008

02 Obudowa gniazda 2 POLIG 1 61138352330 $2.00

tylko w połączeniu z

-- Okrągła tul. wtykowa 2.5 ELA z kablem 1,0-2,5 MM² 2 61130007571 $2.65

-- Końcówka GELB 1.0-2.5MM² 2 61131383791 $0.20

03 Cylinder hydrauliczny 1 51247202868 $281.73

04 Zawór 1 02/2003 51247138000

05 Kpl. elem. drob. agreg. hydr. z olejem 1 51247202869 $80.56

06 Końcówka D=25 3 17212246033 $1.97

07 Nakrętka sześciokątna M6-8-ZNNIV SI 3 07119905544 $0.64

 

08 Czujnik położenia 1 07/2006 51247032635

09 Nakrętka samozabezpieczająca M6 2 34411152614

09 Nakrętka samozabezpieczająca M6 2 07146778500 $0.47

10 Kpl. elem. drob. agreg. hydr. z olejem 1 51247202869 $80.56

11 Trzpień kulisty M10 1 41218407017 $5.63

12 Czujnik górny 1 07/2007 54347171085

12 Czujnik położenia 1 51247202331 $107.86 +podst

13 Obudowa gniazda 6 POL. 1 61138383300 $3.47

tylko w połączeniu z

-- Wtyk z przewodem 0,2- 0,5MM² 6 61130005199 $1.88

 

-- Wtyk z przewodem 0,75MM² 6 61130006665 $1.97

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/c/209.png

 

Nr./// Opis/// Uzupełnienie/// Ilość/// Od/// Do/// Numer części/// Cena

01 Zamek tylnej klapy 1 51247197081 $82.90

02 Śruba Torx z podkładką ISA M6X9 3 08/2006 51238165044

02 Śruba Torx z podkładką M6X12 3 07146985055 $0.38

 

03 Cięgno pokrywy bagażnika 1 03/2005 51247014871 $16.22

04 Uchwyt cięgna 1 51247010977 $2.50

05 Nit rozprężny 3 51488353567 $0.63

06 Zamek kodowany 1 03/2005 51247061934 $151.95

07 Zamek z kluczem 1 03/2005 51247061935 $168.57

08 Śruba Torx z podkładką ISA M6X9 3 08/2006 51238165044

08 Śruba Torx z podkładką M6X12 3 07146985055 $0.38

 

09 Klamra 1 51247037714 $9.60

10 Napęd siłownika zamka pokrywy bagażn. 1 67107014872 $176.55

11 Śruba Torx z podkładką ISA M6X9 3 08/2006 51238165044

11 Śruba Torx z podkładką M6X12 3 07146985055 $0.38

 

16 Zawias pokrywy bagażnika, lewy 1 09/2007 41627175307 $100.82

16 Zawias pokrywy bagażnika, prawy 1 09/2007 41627175308 $100.82

16 Zawias pokrywy bagażnika, lewy 1 41627175307 $100.82

16 Zawias pokrywy bagażnika, prawy 1 41627175308 $100.82

17 Śruba z podkładką ISA M8X18 4 07147111389 $1.05

18 Nakrętka z podkładką M8 6 07146959644

18 Nakrętka kołpakowa z podkładką M8 6 41627062753 $2.30

19 Uszczelka zawiasu pokrywy bagażnika 2 51247054178 $6.56

20 Pierścień zaciskowy 2 51247023110 $3.81

21 Uszczelka zawiasu pokrywy bagażnika 2 41627023109 $4.87

22 Płytka dystansowa D=1MM ? 41627112645 $3.58

23 Sprężyna pokrywy bagażnika 2 06/2007 51248223811

23 Sprężyna pokrywy bagażnika 2 51247201463 $73.60

Dla samochodów z

Autom. uruchamianie tylnej klapy

S316A=Tak

23 Sprężyna pokrywy bagażnika lewa 1 06/2007 51247042104

23 Sprężyna pokrywy bagażnika lewa 1 51247201461 $80.65

23 Sprężyna pokrywy bagażnika prawa 1 06/2007 51247058646

23 Sprężyna pokrywy bagażnika prawa 1 51247201462 $80.65

24 Zaślepka D=6MM 2 51711904603 $0.32

25 Odbojnik 2 51247051785 $6.58

26 Odbojnik 2 51248254063 $1.35

Edytowane przez bmw-power
Opublikowano

Cała sobota grzebania i sprawdzania kolejno mechanizmu dociągania, zamka klapy i czujników położenia klapy- wszystko ok.

 

Problem znaleziony, opróżniłem schowek w klapie z trójkątem, apteczką i kluczami ,a klapa zaczęła działać za każdym razem, gdy ja otwieram bez najmniejszego problemu.

 

Powodem są siłowniki - sprężyny pokrywy bagażnika (nr 23 na w/w zdj), są już słabe. U mnie klapa w zależności od temp opada gdy bagażnik jest otwarty do końca. Dodatkowo doczytałem że klapa ze sprawnymi sprężynami po przymknięciu do połowy czy jakiegokolwiek kąta powinna stać w miejscu.

 

Pompa zaczynając pracę stara się podnieść klapę, jednak zaraz po otwarciu sprężyny nie maja wystarczająco siły żeby ja odpowiednio unieść i wspomóc prace pompy. Siła potrzebna do podniesienia klapy jest zbyt duża, ciśnienie w układzie wzrasta ponad dany próg, zawór w pompie (krańcówka - nr 4 na w/w zdj) rozłącza ją, a bagażnik się z powrotem zamyka. Gdyby siłowniki były ok, mógł by to być jeszcze zawór - czujnik ciśnienia (krańcówka) przy pompie, ale wątpliwe w tym wypadku jeśli sprężyny są do wymiany.

 

Kupiłem sprężyny z ostatniego rocznika E65 LCI '08, są one już zmienione (nowego typu sprężyny są koloru srebrnego,poprzednia wersja całe czarne) używane kpl 50-100zł , nowe kpl 500zł. Wymieniłem, klapa działa jak nowa. I tak jak wyżej napisane można ją przymknąć do dowolnego kąta, a klapa zostanie na swoim miejscu. Do tego po otwarciu przez pompę klapy ( po wyłączeniu już pompy) wyraźnie widać jak siłowniki jeszcze ją unoszą. Jeśli kupujecie używki przez internet zwróćcie uwagę, żeby były z końca produkcji E65. Data produkcji jest wybita na górnej części każdego siłownika.

 

 

Jeśli ktoś potrzebuje olej do pompy i nie chce za to płacić 300zł w servisie to zamiennikiem nieosiągalnego nigdzie indziej oryginalnego czerwonego oleju

 

MOBIL AERO HF

NATO H-515

MIL-H-5606 (ostatnia rewizja)

DEF Stan.91-48/1

OM 15

 

jest również czerwony o praktycznie tych samych parametrach olej

 

AEROSHELL FLUID 41

NATO-Code: H-515

MIL-PRF-5606H

DEF-STAN 91-48 Issue 2 Superclean

DCSEA 415/A; AMG-10

 

Sprzedają go na ebay-u de / us w buteleczkach po 150ml za +/- 8 euro specjalnie do klapy E38,E39,E60,E61,E65,E66 , ja kupiłem ostatnio na OLX za 15zł 150ml

 

Pzdr

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Długo nie używałem samochodu i niestety problem powrócił tylko tym razem czasami działa ok, czasami nie.

Otwiera się i od razu zamyka, jak nie pomogę ręką i nie uniosę jej minimalnie nie zadziała...

Sprężyny są jak nowe i działają ok

krańcówka przy pompie czy czujnik położenia klapy???

Brakuje mi już pomysłów :mad2:

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
kup moduł hkl o tych samych wartosciach i zrób od nowa kodowanie tego modułu.i będziesz szczęślwy
Opublikowano
zrób jeszcze raz kodowania wszystkich przycisków w module HKL oraz potym przywróć ustawienie początkowe i znowu zakoduj.i wtedy bedzie napewno ok
Opublikowano

Robiłem tak już a nawet wczoraj i nic nawet aktualizowalem sterownik w winkfp Zmieniałem jeszcze wczoraj dociaganie klapy i dalej to samo

Czasem za każdym razem się otwiera a czasem wcale, lekko się unosi i zpowrotem dociaga jak minimalnie pomogę dosłownie dotkne klapy unosząc ja otwiera sie

Opublikowano
ale jakby była pompa to nawet reką nawet byś niemógł sobie podnieść,a czujnik nie bo by nie zamykała wiesz...a skąd jesteś?
Opublikowano
nie nie może,robiliśą to samo dzisiaj z kolegą i dopiero czwarte kodowanie pomogło po wumianie pompy,siłownika,sprężyn i płynu,,,,
Opublikowano (edytowane)

Zpomniałem, czasem pojawia mi sie bład w module PM - trunk lid contact

Dasz radę wrzucić mi .trc które zadziałało?

Chociaż wątpie bo tam opcji za wiele nie ma

Pustym .man em wracałem też do orginalnych ustawien i to samo było

Wczoraj kodowałem na różne sposoby i dalej nic

Jak już sie rozbuja to działa za każdym razem mimo ze na starcie ma mało sily wystarczy lekko przyblokowac i sie z powrotem zamknie

Rano znowu problem bo zaskoczy dopiero za 2-3 razem (bez pomcy reka a czasem niema innej opcji jak lekko pomoc bo sie nie otworzy)

Później działa ok przez jakis czas i dalej po paru godz albo z rana lipa

 

Jeśli np opróżnię klapę z trójkąta i apteczki działa bez problemu ,cały czas

Poprostu jakby nie miala pompa siły zeby ją podniesc, wtedy rozłacza i dociaga dociąganie

Spreżyny napewno to nie jest problem bo sa to te mocniejsze nowego typu poliftowe srebrne

Chyba ze w module sa jakies wartosci do ustawienia ale nie mam pojecia które to bo wiekszosc parametrów jest bez opisu po ang w NCS dummy

To moje .trc

BAUART
limousine
sicherheitsfahrzeug
coupe
cabrio
FUNKTION_TOEHKI
aktiv
FUNKTION_FBD_SCHLIESSEN_2
aktiv
WERT_SANFTEINLAUF_UNTEN
wert_01
wert_02
wert_03
REVERSIEREN
nicht_aktiv
KLAPPE_OEFFNEN
nicht_aktiv
KLAPPE_OEFFNEN_WINKEL
nicht_aktiv
KOMFORT_OEFFNEN_HKL
nicht_aktiv
PDC_AKTIV_VOR_AUF
nicht_aktiv
PUMPE_AN_M_HKK
nicht_aktiv
PUMPE_AUS_O_HKK
nicht_aktiv
PDC_AKTIV
nicht_aktiv
SANFTAUSLAUF
wert_01
wert_02
wert_03
SANFTEINLAUF
nicht_aktiv
PWM_PUMPE
nicht_aktiv
WIEDERHOLSPERRE
nicht_aktiv
BLOCKIERERKENNUNG_AUF
aktiv
BLOCKIERERKENNUNG_ZU
nicht_aktiv
PDC_AKTIV_VOR_ZU
nicht_aktiv
PDC_AKTIV_BEI_AUF
nicht_aktiv
PDC_AKTIV_BEI_ZU
nicht_aktiv
REVERSIEREN_PDC
nicht_aktiv
SPANNUNGSREGELUNG_PUMPE
nicht_aktiv
TIMEOUT_TOEHK
aktiv
TIMEOUT_TOEHKK
nicht_aktiv
TIMEOUT_TOEHKI
nicht_aktiv
KLEMME_50
nicht_aktiv
UNTERSPANNUNG
nicht_aktiv
UNTERTEMPERATUR
nicht_aktiv
GESCHWINDIGKEITSSCHWELLE
nicht_aktiv
PROPVENTIL
nicht_aktiv
WINKELGEBER
nicht_aktiv
WERT_SANFTAUSLAUF_OBEN
wert_01
wert_02
wert_03
TOEHK_AKTIV_HIGH
nicht_aktiv
TOEHKK_AKTIV_HIGH
nicht_aktiv
TOEHK_DIREKT
nicht_aktiv
WERT_UNTERTEMPERATUR
wert_01
WERT_UNTERSPANNUNG
wert_01
wert_02
wert_03
WERT_GESCHWINDIGKEIT
wert_01
WERT_KLAPPENOEFFNUNG
wert_01
wert_02
wert_03
TIMEOUT_OEFFNEN
wert_01
TIMEOUT_SCHLIESSEN
wert_01
TIMEOUT_HKK_AUF
wert_01
TIMEOUT_HKK_ZU
wert_01
REVERSIERZEIT
wert_01
WINKELGEBER_1
wert_01
wert_02
wert_03
WINKELGEBER_2
wert_01
wert_02
wert_03
ANALYSE_WG_1
wert_01
wert_02
wert_03
ANALYSE_WG_2
wert_01
wert_02
SEGMENT_2_3
wert_01
wert_02
wert_03
SEGMENT_3_4
wert_01
wert_02
wert_03
SEGMENT_4_5
wert_01
wert_02
wert_03
SEGMENT_5_6
wert_01
wert_02
wert_03
SEGMENT_6_7
wert_01
wert_02
wert_03
SEGMENT_7_8
wert_01
wert_02
MAX_VENTIL_PWM
wert_01
PERIODENDAUER_V_PWM
wert_01
wert_02
wert_03
ZEITSEG_PERIODE_V_PWM
wert_01
TEILUNG_SANFTANL_VENTIL
wert_01
wert_02
ZEITSEG_PERIODE_AUF_2
wert_01
wert_02
wert_03
ZEITSEG_PERIODE_AUF_3
wert_01
wert_02
ZEITSEG_PERIODE_AUF_4
wert_01
wert_02
ZEITSEG_PERIODE_AUF_5
wert_01
wert_02
ZEITSEG_PERIODE_AUF_6
wert_01
wert_02
ZEITSEG_PERIODE_AUF_7
wert_01
wert_02
ZEITSEG_PERIODE_AUF_8
wert_01
wert_02
ZEITSEG_PERIODE_ZU_2
wert_01
wert_02
wert_03
ZEITSEG_PERIODE_ZU_3
wert_01
wert_02
wert_03
ZEITSEG_PERIODE_ZU_4
wert_01
wert_02
wert_03
ZEITSEG_PERIODE_ZU_5
wert_01
wert_02
wert_03
ZEITSEG_PERIODE_ZU_6
wert_01
wert_02
wert_03
ZEITSEG_PERIODE_ZU_7
wert_01
wert_02
wert_03
ZEITSEG_PERIODE_ZU_8
wert_01
wert_02
PERIODENDAUER_P_PWM
wert_01
wert_02
wert_03
ZAHL_ZEITSEG_PERIODE
wert_01
TEILUNG_SANFTAN_PUMPE
wert_01
wert_02
wert_03
BASISWERT_PWM_PUMPE
wert_01
wert_02
wert_03
TOEHKI_AKTIV_HIGH
nicht_aktiv
TIMEOUT_TASTE_3
wert_01
FEHLERSTROM_PUMPE_UNTEN
wert_01
wert_02
wert_03
FEHLERSTROM_PUMPE_OBEN
wert_01
wert_02
wert_03
BLOCKIERERKENNUNG_DWG
wert_01
wert_02
BLOCKIERUNG_STROM
wert_01
wert_02
ABSCHALTPUNKT_OBEN
nicht_aktiv
SCHNELL_ANFAHREN_OBEN
nicht_aktiv
BLOCKIERUNG_ENTPRELLUNG
wert_01
wert_02
BLOCKIERUNG_VERRZOEGERUNG
wert_01
wert_02
wert_03
BLOCKIERUNG_ZYKLUS
wert_01
wert_02
wert_03
KLAPPE_AUF_HOTEL
aktiv
KLAPPE_AUF_MECH_ENTR
nicht_aktiv
TEMP_AUSGLEICH_PWM_PUMPE
wert_01
wert_02
wert_03
COD_NO_VOLT_REG_VALVE
nicht_aktiv
FUNKTION_FBD_SCHLIESSEN_1
aktiv
KOMFORT_SCHLIESSEN_HKL
nicht_aktiv

 

Znalazłem jeszcze cos takiego

 

E65 / E66 (Seria 7) wyposażony w system HKL (SA 316)

 

Rozwiązywanie problemów i awarii systemu HKL.

 

 

A) Pokrywa bagażnika nie otwiera sie do końca Pompa hydrauliczna głośno i nierówno pracuje, w układzie jest mało płynu.

 

PRZYCZYNA:

 

Materiał stosowany w przewodach hydraulicznych pozwoala na odparowywanie płynu hydraulicznyego gdy poszczegolne elementy ukladu nagrzewaja sie do bardzo wysokich temperatur, na przykład kiedy pojazd jest zaparkowany na słońcu. Utrata płynu odbywa się stopniowo, a system nadal działa właściwie, dopóki poziom plynu nie osiagnie minimum niezbednego do pracy. Podczas maxymalnego otwarcia klapy uklad nie jest w stanie sie napełnic i utrzymac klapy w gornej pozycji . Również normalne kurczenie płynu hydraulicznego z powodu niskich temperaturach otoczenia może spowodować awarię systemu w chłodniejsze dni, jesli poziom płynu w zbiorniku jest juz minimalny przez niska temp spadnie poniżej poziomu krytycznego.

 

NAPRAWA:

 

Usuń tapicerke z prawej strony bagażnika i sprawdzić poziom płynu w zbiorniku HKL w celu ustalenia, czy poziom jest ok .Sprawdz kolor nadruku na przewodach hydraulicznych. Jeśli nadruk jest biały, siłownik hydrauliczny / przewody powinny być zastąpione przez ulepszone części. Jeśli nadruk jest żółty, ulepszone części zostały już zainstalowane, a system powinien być sprawdzany pod kątem wycieków lub innych problemów.

 

51 24 7 134 592 siłownik z przewodami

51 24 7 133 667 HKL płyn hydrauliczny

 

 

B) Klapa bagaznika otwiera się do konca, następnie powoli spada z powrotem mniej wiecej do połowy lub całkowicie sie zamyka

Sytuacja ta dotyczy pojazdow produkowanych tylko do czerwca 2003. Dla pojazdów wyprodukowanych od marca 2004 roku, pokrywa bagażnika może nieznacznie opaść, gdy jest otwarta po raz pierwszy po programowaniu, resetowaniu, wymianie modułu sterującego, itd To jest normalna sytuacja. Po tym wstępnym ustawieniu, pokrywa bagażnika bedzie juz sie całkowicie normalnie otwierac.

 

PRZYCZYNA:

 

Słabe silowniki (sprezyny gazowe) pokrywy bagażnika.

 

NAPRAWA:

 

51 24 7 042 104 nowego typu amortyzator gazowy pokrywy bagażnika, lewy

51 24 7 058 646 nowego typu amortyzator gazowy pokrywy bagażnika, prawy

 

 

C) pokrywa bagażnika nie otwiera się lub nie zamyka w pełni

Taka sytuacja może się zdarzyć sporadycznie w zależności od temperatury zewnętrznej. Halas moze byc również słyszalny od pompy hydraulicznej.

 

PRZYCZYNA:

 

Połączenie między siłownikiem i przewodami nie jest szczelne.

Dla pojazdów wyprodukowanych od marca 2003 roku do grudnia 2003 roku, sila wykorzystywana do otwarcia lub zamkniecia moze byc zbyt niska lub moduł sterujący może mieć błąd kodowania.

 

NAPRAWA:

 

Sprawdź przewody hydrauliczne i poziom płynu hydraulicznego. Sprawdź również indeks kodowania modułu sterowania HKL i wymień lub przekoduj jesli to konieczne. Tylko moduł HKL ze wskaźnikiem kodowania 03 mogą być kodowane. Moduły ze wskaźnikiem kodowania 02 nie mogą być kodowane i mussza być wymienione. Nie nalezy wymieniac sprezyn (silownikow gazowych) bo to nie jest z nimi zwiazaane. Moduł HKL znajduje sie na prawej bagaznika oznaczony naklejka HKL. Możesz sprawdzic indeks kodowania znajduje sie on na jednostce sterującej HKL.

 

 

D) Pokrywa bagażnika porusza się tylko w jednym kierunku.

Po naciśnięciu przycisku zamykania w pokrywie bagażnika, klapa próbuje dalej się podnosić (otwierać) mimo ze bagażnik jest już otwarty. W większości przypadków nie będzie błędu w module HKL.

 

PRZYCZYNA:

 

Moduł jest uszkodzony.

 

NAPRAWA:

 

Moduł sterujący HKL 61 35 6 980 008 HKL

 

 

E) Pokrywa bagażnika zamyka sie na spadku powyżej 10 stopni.

Dotyczy pojazdów wyprodukowanych do października 2004.

 

PRZYCZYNA:

 

Siłowniki gazowe pokrywy bagażnika nie są przeznaczone do parkowania na duzych przechyłach.

 

NAPRAWA:

 

Wymień prawy amortyzator gazowy boczny z Viagra.

51 24 7 158 951 Viagra amortyzator gazowy, prawa strona

 

E65/E66 (7 Series) equipped with HKL system (SA 316)

 

Troubleshooting Guide HKL system malfunctions.

 

 

A) The trunk lid will not open fully. The hydraulic pump makes a whining noise and the system is low on fluid.

 

CAUSE :

The material used in the hydraulic lines would allow the hydraulic fluid to evaporate through the lines when the trunk area was heated to very high temperatures, such as when the vehicle was parked in the sun. The fluid loss caused by this heating is gradual, and the system continues to work properly until the fluid gets low enough that the pump runs out of fluid before the lid is fully open or the fluid gets sufficiently aerated to cause the system to malfunction. Also, normal contraction of the hydraulic fluid due to low ambient temperatures could cause the system to malfunction in cooler weather because the fluid level in the reservoir drops below the critical level.

 

CORRECTION :

 

Remove the right side trunk trim and check the fluid level in the HKL reservoir to determine if it is low.Check the color of the printing on the hydraulic lines. If the printing is white, the hydraulic cylinder/lines assembly should be replaced with the improved parts. If the printing is yellow, the improved parts have already been installed and the system should be checked for leaks or other problems.

 

51 24 7 134 592 Cylinder/Line Kit

51 24 7 133 667 HKL hydraulic fluid

 

 

B) The trunk lid opens fully. It then drops slowly back to approximately half open.

----This situation only affects vehicles produced before June 2003. For vehicles produced from March 2004, the trunk lid may drop slightly when it is opened for the first time after programming, resetting, replacement of the control module, etc. This is a normal situation. After this initial setting, the trunk lid will remain fully open.

 

CAUSE :

Weak trunk lid gas struts.

 

CORRECTION :

51 24 7 042 104 Trunk lid gas strut, left side

51 24 7 058 646 Trunk lid gas strut, right side

 

 

C) The trunk lid does not open or close fully.

This situation may happen intermittently depending on outside temperature. Noises may also be heard from the hydraulic pump.

 

CAUSE :

The connection between the hydraulic cylinder and the line is not tight.

---For vehicles produced from March 2003 until December 2003, the trunk lid opening or closing forces may be too low or the control module may have a coding error.

 

CORRECTION :

Check the hydraulic lines and the hydraulic fluid level. Also check the HKL control module coding index and replace or recode as necessary. Only control module with a coding index of 03 can be coded. Control module with a coding index of 02 cannot be coded and must be replaced.Do not replace the gas struts for this problem.This (HKL) module can be found on the right rear trunk area labeled HKL. You can see the coding index stamped on the control unit.

 

 

D) The trunk lid only moves in one direction.

When pressing the button to close the trunk lid, it tries to continue upwards after it has already been opened. In most cases,there will be a fault stored in HKL module.

 

CAUSE :

The module is defective.

 

CORRECTION :

61 35 6 980 008 HKL control module

 

 

E) The trunk lid does not stay open on a gradient of more than 10 degrees.

---affects vehicle produced up to October 2004.

 

CAUSE :

The trunk lid gas struts are not designed for parking on extreme gradients.

 

CORRECTION :

Replace the right side gas strut with Viagra equipped one.

51 24 7 158 951 Viagra gas strut, right side

Edytowane przez bmw-power
Opublikowano
powiem ci że osłabłem.hm...zrób serwisówką w module hkl tzn.serwisówka z tym drzewkiem geologiczny modułami i tam konkretnie zresetujesz hkl...a jak to nie pomoże to tylko wymiana modułu kolejna...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.