Skocz do zawartości

E34 525tds Wymiana głowicy, uszczelki i problem z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pewien problem jakiś czas temu pękła mi głowica w mojej becie ; ) (2.5 tds e34 93r 143km ) kupiłem drugą używaną dałem znajomemu do przeszlifowania zaworów sprawdzenia szczelności itd. Znajomy sprawdził wszystko: szczelność, przeszlifował zawory, wymienił gumki itd lecz powiedział że nie potrzebne jest planowanie więc nie robiłem go. Kupiłem nową uszczelkę pod głowice, śruby i zestawy uszczelek do silnik. Zostały wymienione panewki wyciągnięte i wyczyszczone tłoki pierścienie zostały bez zmian. Po skręceniu wszystkiego, ustawieniu rozrządu (nie zmieniany jest jeszcze w db stanie) na ilość ogniw przyszedł czas na odpalanie,odpowietrzanie i tu zaczeły się problemy nie chciał zapalić. Kąt wtrysku był ustawiany miernikiem. Po wielo godzinnym kręceniu rozrusznikiem akumulatorem z ciężarówki (oczywiście 12v), pojechałem na stacje paliw, kupiłem samostart i przy odpalaniu psikałem załapał chodził strasznie twardo dymił na szaro więc wziąłem i zacząłem regulować kont wtrysku ustawiłem tak że dopchałem pompe w strone głowicy (przyśpieszyłem kont) do końca i na zimnym silniku chwyta ale nie chcę załapać a na ciepłym pali ale bardzo słabo i dalej dymi na szaro. CO to może być ?

Aha dodam jeszcze że przy odpalaniu urwał mi się czujnik wału bo za bardzo go dopchałem i koło zamachowe urwało go założyłem drugi i nie dopychałem do końca tylko trochę go wysunąłem czy to może być przyczyna ?

I jeszcze jedno pytanko co ile oczek powinny być punkty rozrządu ustawione pompy z wałem (ustawiłem na 12 licząc oczka na których zgrywają się punkty)

Opublikowano

Temat rozwiązany nikt nie pomógł na forum ale i tak napisze dla kogoś innego jak by miał też takie obiawy

 

Wałek rozrządu przestawiony był o 180 stopni

po ustawieniu pompy i wału okazało się że krzywki na wałku są w duł zamiast do góry w kształcie v

odkręciłem całe mocowanie napinacza paska mikro i odkręciłem śrubę mocującą koło zębate z pompą i kręciłem wałem do puki nie było gmp i klina na pompie do góry i wtedy okazało się że wałek był o 180stopni obrócony odwróciłem go i skręciłem wszystko i pali od szczała :cool2: zero dymu ; )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.