Skocz do zawartości

320d, brak mocy (135km zamiast 163km)


damian1212

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy BMW. W końcu i ja jestem w posiadaniu samochodu tej marki :) Jest to mój pierwszy post, a moje autko to BMW e90 320d 163km z 2006 roku i z przebiegiem 320 tys.

 

Chciałbym Was prosić o pomoc w diagnozie czym może byś spowodowany mój problem. Wiem, że podobne sprawy były już poruszane, ale nie znalazłem nic, co by pomogło w znalezieniu powodu mojego problemu. Otóż od jakiegoś czasu zacząłem odczuwać bak mocy, a samochód jakoś wolno się rozpędza. Wykonałem podstawowy przegląd samochodu, wymieniłem oleje, filtry i przy okazji tarcze z klockami hamulcowymi. W warsztacie mechanik podpiął też samochód pod komputer i nie stwierdził żadnych błędów. Wybrałem się zatem na hamownię aby sprawdzić moc samochodu. Niestety okazało się że z fabrycznych 163 jest tylko 135 km, a moment obrotowy z 360 spadł do 293 nm.

 

Co do samych kwestii przyśpieszania, to samochód płynnie rozpędza się w zakresie 2000-4000 tys obr na każdym z biegów, na autostradzie sprawdziłem, że osiąga też prędkość 200 km/h. W aucie jest dfp, ale mechanik sprawdzał go na komputerze i mówił że wszystko z nim w porządku (większość kilometrów robię w trasie więc pewnie wszystko ładnie się dopala). Czy ktoś z Was jest w stanie coś podpowiedzieć? Ewentualnie polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika/warsztat w Warszawie bądź okolicach który przeprowadziłby dokładną, rzetelną diagnostykę i znalazł przyczynę spadku mocy?

Edytowane przez damian1212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego właśnie się obawiam. Mechanik niby jej się przyglądał, przejechał się też kilkanaście kilometrów autem i jak dla niego wszystko było w porządku. Mam jednak wrażenie że nie do końca ogarniał temat diagnostyki komputerowej dlatego też będę musiał się jeszcze raz wybrać na jakąś konkretną diagnostykę. Turbina już raz była wymieniana przez pierwszego właściciela przy 190 tys przebiegu w 2010 roku, więc być może faktycznie jej koniec już jest bliski.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki uprzejmości i pomocy kolegi bbrys, udało się dziś podpiąć autko pod komputer i sprawdzić jakie są błędy oraz sprawdzić zachowanie turbiny.

Poniżej screeny z błędami przed wykasowaniem.

http://zapodaj.net/67f92bdd38672.jpg.html

http://zapodaj.net/895967c7ad071.jpg.html

 

Tutaj z kolei po skasowaniu uprzednich błędów i przejechaniu się trochę. Wydaje mi się że część była spowodowana pomiarem na hamowni dzień wcześniej.

http://zapodaj.net/b758e66a5d6e6.jpg.html

 

Poniżej screen z ciśnieniem turbiny podczas postoju na biegu jałowym.

http://zapodaj.net/fdaf9be33df8a.jpg.html

 

Okazało się przy tym, że turbina jednak zaczyna się zbierać od jakiś 2500, a może nawet 2700 tys obr. Podczas powolnej jazdy ciśnienie "Ladedruck ist" było porównywalne z "Ladedruck soll", jednak podczas przyśpieszania, ciśnienie aktualne było średnio o jakieś 200 (czasami chyba bawet więcej) jednostek niższe od oczekiwanego.

Czy jest ktoś z Was w stanie coś mi doradzić w tej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eno turbina wstawała wcześniej, przy jakiś 2200-2300. Zauważyliśmy, że przy przyspieszaniu "Laderdruck IST" było o około 200 mniej niż ""Laderdruck SOLL". To takie wstępne podłączenie pod kompa - ja interpretować nie umiem.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina wstawać powinna od około 1800 obrotów.

 

Ogólnie do sprawdzenia cały dolot + kolektor dolotowy + turbo. Ale jak wstaje tak wysoko to albo zmeinna geometria zdycha/zdechła, albo nastawnik, albo w ogołe turbo woła o pomstę do nieba. Pytanie czy niższe ciśnienie doładowania od zadanego wynika z tego ze zdycha turbo czy z tego ze jest jakaś nieszczelność w układzie dolotowym. Ale po ponad 300kkm i takich objawach wypadało by to turbo pewnie zmienić + uszczelki dolotu + kolektor.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledzy za odpowiedzi i porady. Jeśli chodzi o ilość zrobionych kilometrów na turbinie, to była ona już raz wymieniana przez pierwszego właściciela w serwisie BMW na nową przy przebiegu 190 tys. Także na obecnej jest zrobione 130 tys.

Poniżej załączam jeszcze zdjęcie z wynikami uzyskanymi na hamowni, może na podstawie tego coś mi jeszcze doradzicie, bo jak dla mnie tez wykres trochę dziwnie wygląda w porównaniu do innych jakie przeglądałem na tym forum.

http://zapodaj.net/7788ffd854a40.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wykresu wynika że turbo wstaje w okolicy 2400, a moc i moment są dobrze poniżej normy.

 

Może być tak .

 

1. Nastawnik turbiny zdycha albo wymga regulacji,

2. Zmienna geometria jest zapieczona i nie działa w pewnym zakresie

3. Gdzieś jest nieszczelność w dolocie co tłumaczy niższą moc i moment co może potwierdzać też pomiary podczas jazdy.

4. po prostu turbo ZDYCHA i nie trzyma parametrów.

 

 

Być może wtryski leją co za tym idzie wszystko dużo szybciej zawala się syfem i umiera....

 

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz szczelność ukladu EGR szczegolnie czy nie ma przedmuchow przed chlodnicą spalin... mnie to padlo W M47 w 1er tyle ze smierdzialo w aucie wiec 1 dzien wymiana na nowe i po temacie.. auto mialo mniej mocy i wlasnie tak pozno wstawalo turbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz szczelność ukladu EGR szczegolnie czy nie ma przedmuchow przed chlodnicą spalin... mnie to padlo W M47 w 1er tyle ze smierdzialo w aucie wiec 1 dzien wymiana na nowe i po temacie.. auto mialo mniej mocy i wlasnie tak pozno wstawalo turbo

Witam pozwolę sobie podpiąć się pod temat piszesz o smrodzie dokładniej możesz to sprecyzować od jakiegoś czasu szczególnie po trasie gdy muszę się zatrzymać to w aucie czuć taki specyficzny zapach ale nie wiem co to może być ( śmierdzi palonym olejem). Sprawdziłem żadnych wycieków nie ma może ktoś już to przerabiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w acs mają bardzo długie terminy (w innych zakładach polecanych na forum to samo) więc byłem w warsztacie Wiltronic (Zielonka pod Warszawą, polecany na mazowieckim forum BMW ) który tez specjalizuje się BMW i mam mieszane odczucia. Mechanik podpiął samochód pod komputer, zajrzał pod maskę, po czym stwierdził że ten brak mocy to na pewno wina DPF'a i że trzeba go usunąć. Mówi, że miał już podobne przypadki, jako przykład podał 530, która przed usunięciem DPF'a miała o 50 Km mniej względem serii. Mówił, że ponoć już 2-3 letnie auta z DPF'em nie trzymają serii. Jednak w moim przypadku nie ma żadnych błędów związanych z DPF'em, a samochód użytkuję głównie na trasie, po pod podpięciu do komputera sprawdzałem, że procedura wypalania się załącza i że się wykonuje. Z kolei gdy pytałem się o te elementy o których pisaliście we wcześniejszych postach, to stwierdził, że na pewno wyskoczyłyby jakieś błędy w komputerze, a w takiej sytuacji, gdy ich nie ma, to jedyną przyczyną według niego jest DPF.

Jak będę miał więcej czas to postaram się sam dokładnie obejrzeć i sprawdzić te elementy o których pisaliście w postach wcześniej.

Panowie, ale czy DPF może mieć wpływ na późniejsze wstawanie turbiny i na jej niższe ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewny w 100% nie jestem ale wszystkie 4 usterki podane przez wyspiarza chyba nie wywalają błędów gdy są delikatne, a lekka nieszczelność w dolocie to już na pewno. Nastawnik turbiny raczej też bo kiedyś miałem delikatnie rozregulowany i błędu nie było. Jak turbo zdycha to po prostu może mniej ładować a to też nie objawia się od razu błędem. Jak jest z geometrią to nie wiem.

 

Może i to DPF, nie znam sie aż tak ale takiego mechanika to bym olał. Pewnie jeszcze chce żebyś go wyciął u niego? :D

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.