Skocz do zawartości

316.falowanie obrotów dziwne zachowania silnika, czujnik


Jurus007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam moze opisze najpierw moje BMW.wycieków brak głowica sucha płyn chłodzący czysty nie ma tam ciśnienia żadnego, zbiornik czysty. całe zawieszenie robione nowe sprzęgło. Ale mam parę pytań może wypunktuje dla klarowności.:

1. moja bunia zaczeła kwadracić* na biegu jałowym (czasem nawet zgaśnie), gdy daje ją na obroty tak około 2tys obroty falują mniej ale falują. po odpięciu przepływki nic sie nie zmienia. Czy może być to sonda lambda?.

2. gdy odkręce korek wlewu oleju ciężko go zdjąć trzyma go ciśnienie tak samo z bagnetem, oczywiście zaczyna gasnąć ale to mnie nie niepokoi bo bmw tak już ma tylko to ciśnienie mnie zaniepokoiło, (a po co odkręciłem na odpalonym silniku korek najkrótsza odpowiedz bo tak :) kiedyś tegochyba nie było.

3.zaobserwowałem że silnik bierze olej chmurkę robi tylko przy odpalaniu czy mogą być to uszczelniacze zaworów w głowicy czy nastawiać sie na generalny remont.

 

zanim samochód zaczoł kwadracić zagotował sie czujnik temperatury nie włączył wentylatora a zegar na desce sie czasem zacinał i sie zacioł auto nie zgasło wywaliło rurę między chłodnicą a chyba głowicą cały płyn wywaliło. auto odpaliłem gdy ostygło zalałem wodą i aby dojechać do domu uruchomiłem wentylator na krótko tzn zmostkowałem w kostce dwa z trzech pinów.od tego czasu sie zaczeło.

4. wiecie moze gdzie znajduje sie drugi czyjnik temperatury silnika jeden mam w chłodnicy wymieniony, a drugi ponoć gdzieś w glowicy ten co odpowiada za informacje dla mnie czyli za zegar temperatury.

 

 

*(jak by ktoś sie zastanawiał co to znaczy kwadraci to to znaczy w skrócie nie równa praca silnika a mianowice robi tak pum pum pum i nagle obroty spadają robi pum i później robi szybkie pum pum pum i tak w kółko ) taka jest moja wizja tej definicji.

 

 

Proszę o pomoc podpowiedzi własne doświadczenia i z góry dziękuje z każdą odpowiedź :cool2: .

 

 

Proszę się zapoznać.

viewtopic.php?f=68&t=120678

Proszę ponownie o poprawne tytułowanie tematów.Tym razem poprawiłem.

Ale muszę przyznać, że wizje to masz ciekawe :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a krokowiec sprawdzony? jesli nie odepnij i zobacz czy robi "pum pum" mało kto go podejrzewa a naprawde zmienia duzo miałem to samo na początku pomogło mu czyszczenie (benzyna lub preparat do czyszczenia gaźników) ale na krótko. Co do pobierania oleju to chyba standard w r4 choc rzadko kto sie przyzna ja u siebie po sciagnieciu głowicy i sprawdzeniu uszczelniaczy okazało sie ze prawie ich nie było ale coż przebieg 320 tys robi swoje uszczelniacze wymienione i odrazu poprawa.

a jesli chodzi o czujniki temp u mnie sa dwa w gówicy bezpośrednio pod kolektorem ssącym ten z niebieskim gniazdem to temperatura do ECU s ten z czarnym na zegary choc podobno są przypadki gdzie czarny nie był podłaczony a tem na konsoli pokazywało przy demontarzu owego czujnika polecam odkręcic kolektor choc cieżko go wyciagnac bo oczywicie masa kabli biegnie w około ale samo odkręcenie powinno wystarczyc. Najlepiej na kompie sprawdzic jakie ma wartości u mnie kiedys pokazywał cos około -37 a temp w pionie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo dziękuje za odpowiedź dziś falowanie obrotów samo ustało prawdopodobnie dzięki fajnej pogodzie gdzieś do jakiejś kostki musiał dostać sie płyn chłodniczy i przy dfzisiejszej pogodzie odparowało i jest git ale mam jeszcze kolego pytanko gdzie jest ten krokowy bo w 1.8 nie umiem znaleźć w 1.6 jest na górze a w 18 nie widze czy on jest w kolektoze dolotowym bezpośrednio.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok znalazłem jest z przodu kolektora :) ale gdy odpinałem wtyczke to nic sie nie działo( wiem bo odpinałem gdy falowały obroty) wtedy odpinałem wszystko jak leci. i za żadnym razem mu sie nie polepszyło musze go wyjąć i przeczyścić może sie zawiesza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko znowu sie zaczeło obroty falują miedzy 600 a 1200( i gaśnie nie ma znaczenia gaz czy benzyna) nie da sie jeździć, silniczek krokowy wyczyszczony chodzi jednym palcem już nie daje rady i jeszcze na dodatek coś syczy nie wiem na odmie takie czarne okrągłe wielkości korka od wody pięcio litrowej z logiem BMW. Prosze o odpowiedzi podpowiedzi sugestje. czujniki wymoenione dzięki Qrwałoś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest to obok bagnetu to okrągłe czarne syczy (zdjęcia z googli) https://www.google.pl/search?q=bmw+e36+318+odma&biw=1600&bih=775&tbm=isch&imgil=HIk_lQZrWol-_M%253A%253BYftwlRqz9F3-gM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.bmw-klub.pl%25252Fforum%25252Fviewtopic.php%25253Ff%2525253D68%25252526t%2525253D208695&source=iu&pf=m&fir=HIk_lQZrWol-_M%253A%252CYftwlRqz9F3-gM%252C_&usg=__8sEsJHhSvE458b-DArKcT85uy0E%3D&ved=0CD0Qyjc&ei=nyQ8VIjZC4f4ygOrsYK4Bw#facrc=_&imgdii=Z-MKLU-a8iPRdM%3A%3BrcyV2vr1bHevlM%3BZ-MKLU-a8iPRdM%3A&imgrc=Z-MKLU-a8iPRdM%253A%3BaPEUfE0alVOlxM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg14.imageshack.us%252Fimg14%252F2051%252Fdsc00601ig.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bmw-klub.pl%252Fforum%252Fviewtopic.php%253Ff%253D68%2526t%253D140176%3B640%3B480

 

 

a tak to wygląda w rękach

https://www.google.pl/search?q=bmw+e36+318+odma&biw=1600&bih=775&tbm=isch&imgil=HIk_lQZrWol-_M%253A%253BYftwlRqz9F3-gM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.bmw-klub.pl%25252Fforum%25252Fviewtopic.php%25253Ff%2525253D68%25252526t%2525253D208695&source=iu&pf=m&fir=HIk_lQZrWol-_M%253A%252CYftwlRqz9F3-gM%252C_&usg=__8sEsJHhSvE458b-DArKcT85uy0E%3D&ved=0CD0Qyjc&ei=nyQ8VIjZC4f4ygOrsYK4Bw#facrc=_&imgdii=_&imgrc=N6cz6ZW_WhbK5M%253A%3B3pEMbwfTQy2XAM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg03.allegroimg.pl%252Fphotos%252F400x300%252F38%252F68%252F53%252F65%252F3868536513%3Bhttp%253A%252F%252Fallegro.pl%252Fodma-silnika-bmw-e36-318is-318ti-m42-i3868536513.html%3B399%3B300

 

 

to czarne to oczywiście odma tylko czy powinno syczeć?? wciąga wszystko zasysa wszystko z zewnątrz jak dam np krople wody to zaciąga na niej jest taki trujkącik tym miejscem zasysa (naprzciwko węża który łączy odme z deklem niewielki trójkącik na odmie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym podziękować wszystkim którzy pomogli, dziękuje. problem zdiagnozowałem i moge powiedzieć że nie był to silniczek krokowy mało płyny w układzie itp.: Jeszcze raz dziękuje z a zainteresowanie Qrwałoś oraz radi240. temat uważam za zamknięty. dziękuje do usłyszenia :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.