Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zakupiłem moją BETE z tym silnikiem.

Dziś sporo się naczytałem o rozrządzie etc. Ogólnie nie za dobra opinia jest tego silnika.

Trochę mnie zaczyna to dołowac. Chciałbym usłyszeć jakie są wasze opinie na temat tego silnika.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz tu tematy z dwóch ostatnich stron tego forum, wnioski możesz sam wysunąć :roll: ja uważam ten silnik za fajny, ale do realnych 150k km, a egzemplarze, które są w ofercie mają już realnie okolice 300k km, stąd te problemy..z ciekawości, jaki przebieg jest u Ciebie?

viewtopic.php?f=69&t=251995

viewtopic.php?f=69&t=246167

viewtopic.php?f=69&t=253604

viewtopic.php?f=69&t=254135

viewtopic.php?f=69&t=254114

viewtopic.php?f=69&t=254136

viewtopic.php?f=69&t=251633

i na deser Twój :wink:

viewtopic.php?f=69&t=254551

Zdecydowana większość problemów to niewłaściwie ustawiony rozrząd, wadliwy napinacz, problemy z valvetronic'iem, uszczelniacze zaworowe, puszczające uszczelki, pewnie jeszcze coś się znajdzie, ale nie ma co się dołować :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Przebieg to teraz ok 175tys km, ale wiesz. Wierzę w niego, jak w Mikołaja :)

Sam zrobiłem nim już ok 2 tys km, w ciągu krótkiego czasu.

Problem u mnie u stał, po prostu paliwo mi się skończyło. Dziś będę jeszcze sprawdzał tego valvetronica i zobaczymy.

Gdybyłem na wymianie oleju, to mechanik sam z siebie powiedział: Że silnik jest bardzo zadbany.. etc.

Sprzedawca mnie zapewnił, że rozrząd wystarczy mi na 10 lat conajmniej, ale wiecie, w takie zapewnienia wierzą tylko osiołki.

Co do pracy silnika nie mam nic jeszcze, ale mam odczucie jadać, że coś ciągnę ze sobą. Jakbym przywiązał coś do podwozia i targał po asfalcie.

 

Lakierek do poprawy w pewnych miejsach, we wnetrzu gałka obrygziona ( no chyba, że ktoś miał taki fetysz do obgryzania gałki, nie wiadomo )

Jedno jest pewne, auto wymaga poprawek i zainwestowania.

Opublikowano

Silnik debiutowal ponad 10 lat temu, jednak osiągami i spalaniem niczym nie ustępuje najnowszym konstrukcjom.

 

Owszem, ma swoje wady i wymaga bardzo fachowej obsługi. Nie oszczędzaj na dobrym serwisie - jeśli mechanik nie wie co to vanos i valvetronic to nawet nie otwieraj maski. W rozrachunku takie oszczędności pochłoną Ci więcej funduszy, bo będziesz jeździł z nierozwiązanym problemem od jednego partacza do drugiego, a każdy Cie skasuje.

Ewentualne naprawy nie są tanie, więc warto abyś był na to przygotowany i miał w zapasie 2-3 tys. zł. na czarną godzinę. Trzeba liczyć się z tym, że takie rzeczy jak rozrząd, vanos, valvetronic nie są wieczne i będą sprawiały problemy.

 

Jednak nie przekreślałbym N42/N46 z tych względów. Statystycznie BMW z tym silnikiem będzie miało mniejszy przebieg niż diesel 2.0 z tamtych lat, który też ma parę słabych punktów.

Opublikowano

Możecie polecić jakiś dobry serwis z Koszalinie lub w okolicach?

Znam jednego ale się ceni, na pracy się zna i głownie bemkach. Nie mam zamiaru oszczędzać, bo wiem że jak włoże na start 3-5k w remont tego auta to później nie będzie z nim tak szybko problemów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszukaj tutaj:

viewforum.php?f=10

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.