Skocz do zawartości

BMW e46 318i silnik N42B20 - błędy(INPA) i gaśnięcie silnika


swierzynka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od jakiegoś czasu mam grube problemy z moim autem:

BMW e46 318i silnik N42B20 (benzyna + GAZ)

 

Zaczęło się od przeskoczenia łańcuszka ale na szczęście obyło się "tylko" na wymianie wałka wydechowego i koła zębatego...

 

Niestety po odbiorze auta zaczęły się problemy...Auto zaczęło gasnąć (nie trzyma obrotów czasem i obroty spadają do 300 lub do zera i gaśnie).

Błędy takie wyskoczyły:

272A CDKFRAU

272C CDKRKAT

2721 CDKLASH

2823 CDKHSVSA

 

 

Po wizycie u mechanika stwierdził że lambda się wypieła i na "kostce wtrysku" było coś z przewodem...

Oczywiście wykasowali błędy...

 

2 dni później auto zaczęło gasnąć przy każdym wrzuceniu na luz i zamulać przy niskich obrotach...

Wizyta w warsztacie prosto z powrotu z pracy i skończyło się na wykasowaniu błędów (nie wiem jakich) i teraz wszystko niby pięknie...

 

Teraz pytanie do was...

Po powrocie z warsztatu (jechałam TYLKO NA BENZYNIE...nie włączałam GAZU)...wróciłam do domu i podłączyłam auto pod INPE...

Póki co BŁĘDÓW BRAK...zero...

ale na LIVE DATA pojawia się trochę moim zdaniem złych wartości - załączam zdjęcia ekranu z INPY:

- widać na jednym na czerwono - to któraś lambda? (tylko która dokładnie i czy można ją jakoś samemu wymienić?)

- na drugim widać wartość (chyba wałka) 120 z WYKRZYKNIKIEM...to nie wiem czy ma jakieś znaczenie

...reszta parametrów wygląda OK

 

http://i57.tinypic.com/24kw7rm.jpg

http://i60.tinypic.com/2znratg.jpg

 

Fajnie jakby może ktoś podpowiedział co robić dalej...

Póki co będę jeździć na BENZYNIE bo mówią że gaz może być przyczyną (mój gazownik twierdzi co prawda że instalacja gazowa jest super bo ją już 2 razy sprawdzał)...

Ale może to jakaś sonda jest walnięta i po prostu jak auto jest na gazie to ona wariuje wtedy i wywala błędy przez co potem na benzynie też jest kicha?

 

Z góry dzięki za wszelkie porady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że wcześniej przeskoczył Ci łańcuch. Podejrzewam, że nie został poprawnie ustawiony przez mechanika po wymianie wspomnianych przez Ciebie części. Do tego silnika jest potrzebna specjalna blokada. Bez niej nie należy podejmować żadnych prób ustawiania rozrządu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.