Skocz do zawartości

[e61] 530d-bezp 13-mod MPM i ster ins dop powietrza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Po 3 wieczorach poszukiwań, udało mi się namierzyć złodzieja prądu w aucie. Po wyjęciu bezpiecznika 13 (instrument cluster według angielskiej rozpiski), chwilę przed stanem uśpienia auto zużywa 0,18A, po uśpieniu 0,01A (na mierniku nie miałem dokładniejszej skali).

Czy macie pomysł gdzie/jak szukać odbiornika który jest podpięty pod ten bezpiecznik? A może ktoś dysponuje schematem instalacji?

Edytowane przez AleKey
Opublikowano

F13 udało zidentyfikować..

teoretycznie powinienem na nim mieć:

- zasilanie czujnika paliwa w lewej komorze

- zasilanie zewnętrznego czujnika temperatury

- CAN bus high/low (? ale co high i low to nie mam pojęcia)

- wskaźnik poziomu płynu chłodzącego

- wskaźnik poziomy płynu spryskiwacza

- zasilanie (?) pompy paliwowej

 

są 2 możliwości:

1. dostać się do wtyczki pod zegarami i sprawdzać wypinając kolejno piny - ale nie mam pojęcia jak czasochłonne moze być odkręcanie zegarów.

2. lokalizować fizycznie każde urządznie i próbować wypinać z niego wtyczki żeby sprawdzić zużycie paliwa.

 

Może ktoś to już przerabiał?

Opublikowano

Update:

bezpiecznik 13 'kradł' prąd. Po dalszych poszukiwaniach okazało się, że odpowiedzialne są za to 2 moduły: MPM i sterownik dopływu instalacji powietrza. U mnie odpowiednio o numerach: 6135-6982347-01 (MPM) i 3714 6 784 314-01 (ster inst dopływu powietrza). W Aso powiedzieli mi że numer MPM (poprawiony sterownik) ma teraz taki id: 6135926627 (btw, gdyby ktoś był zainteresowany to w Aso w Wawie kosztuje on 705,31 pln brutto....)

odłączenie obu powodowało spadek prądu po zamknięciu no około 0,68 A, po kilku minutach 0,35 A, po uśpieniu do 0,01 A (mierzony znowu na skali 10A, więc nie wiem z jakiego wyniku dokładnie zaokrąglił do 0,01A). Włożenie obu naraz lub któregokolwiek z nich powodowało pobór prądu w przedziale od 6 A do 3 A (zaczynał spadać z poziomu 6A, brał coraz mniej - ale widoczne były duże wahania, po czym po spadku poniżej 3A, znowu startował z poziomu 6A, spadał itd. itd.

 

Najważniejsze pytanie które mam do bardziej doświadczonych kolegów:

- czy mogę po prostu włożyć zamienniki tych modułów po zakupie - będą działać czy też mogę je uszkodzić?

- czy włożyć je na odłączonym prądzie, a po włożeniu podłączyć akumulator? czy włożyć na podłączonym akumulatorze?

- czy któryś z nich/oba wymagają rejestracji - kodowania żeby działały w moim aucie?

 

Jeśli ma to znaczenie, to wiem że całkiem niedawno, poprzedni właściciel wymieniał pompę powietrza zawieszenia.

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Opublikowano

Oczywiście, to sprawdziłem (po lekturze forum) w pierwszej kolejności, było i jest sucho, możliwe ze zalanie było u poprzedniego właściciela stąd te uszkodzenia...

Ale przy sprawdzaniu wody nie wpadłem na to żeby od razu sprawdzać te moduły, więc po kilku dniach wróciłem znowu pod koło zapasowe.

Na dziś- jak pisałem wcześniej - wiem że po fizycznym odłączeniu tych modułów pobór prądu jest ok. Oba maja zapach przypalonej elektroniki, poza tym, laminat który na nich jest wygląda jakby się stopił i spływał...

 

Nie znam natomiast odpowiedzi na pytania które zadałem:

jak je podłączyć (pod prądem czy nie?) czy je kodować? chciałbym uniknąć sytuacji, kiedy zakupię działające moduły i uszkodzę je przy podłączaniu..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.