Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzę, że dużo osób pyta o to jaki olej wlać do silnika, co wlać do układy chłodzenia czy tez hamulcowego.

Może by tak osoby znające się na temacie (a są takie na tym forum co widać po temacie dotyczącym olei silnikowych) stworzyły temat, który byłby podpięty na górze strony, i napisali ogólnie (bo w temacie dotyczaycym doboru oleju silnikowego robi się bałagan) jakie oleje stosować do diesla (jakie zasady doboru), benzyny jakie powinny miec parametry, nie spierając się już tak ściśle o marki oleju, lecz też podali kilka konkretnych produktów. Podali także konkretne kryteria doboru, co do zajechanego silnika co do takiego co łyka oliwy tyle co ropy itd.

Podobna sprawa mogłaby się tyczyć płynów do układu chłodzenia, skrzyni biegów, wspomagania

Można by napisać co kategorycznie nie wolno robić + często zadawane pytania typu czy petrygo moge wlać do chłodnicy itd.

Coraz częsciej oddajemy auta z byle czym do mechanika i najzwyczajniej potem nie wiemy co tam dolać, więc myśle ze taki temat by się przydał. Często w życiu jak kogoś pytałem co np powinienem wlać do chłodnicy czy układu wspomagania to mi mówili wlej cokolwiek byle kolor się zgadzał :duh: a myśle, że to duze uproszczenia chyba, że kolor oznacza jakąś norme klase?

DObrze byłoby także napisać o częstorliwości poszczegolnych wymian.

Temat byłby krótki i każdy mógłby sobie zajrzeć jakie płyny eksploatacyjne do swojego modelu mozę dobrać.

 

A żeby temat dotyczył tylko propozycji to

 

1. Mobil ATF220 lałem coś takiego do wspomagania w poprzednim aucie, czy moge to wykorzystać w e90 na dolewke w razie "w"?

2. Koncentrat płynu chłodniczego Pan samochodzik czy to też mogę użyc podobnie na dolewkę?

3. Płyn hamulcowy dot4 ta sama sprawa?

 

Ups pytanie 1 już nieaktualne zapomniałem o drobym szczególe tzn, że mam elektryczne wspomaganie kierwonicy :duh:

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano

podpiecie tematu to juz sprawa wlodziarzy forum, a tak na krotko i konkretnie mozna to zrezumowac tak, nie dotyczy modelow M :

 

Olej silnikowy benzyna

- Specyfika LL01 lub LL04, 0W30/0W40 jezeli garazowany na zewnatrz lub 5W30/5W40 jezeli wewnatrz. Wymiana standard co 15000 km, optymalna co 10000 km. Dobre oleje (miedzy innymi) : Mobil 0W40 new life, Amsoil european 5W30, Valvoline MST C3 5W40. Generalnie amerykanskie oleje sa lepsze od europejskich.

 

Olej silnikowy diesel :

- Specyfika LL04, LOW SAPS (niska zawartosc siarki), 0W30/0W40 (ze wzgledu na nizszy start na zimno w Zimie) lub 5W30/5W40 jezeli garazowany, Wymiana standard co 12000 km, optymalna co 8000 km. Dobre oleje : Fuchs FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30, Mobil ESP 5W30, Amsoil European car forula low saps 5W30

 

Plyn wspomagania kierownicy

Standard CHF11S - zalecany przez BMW Pentosin (uwaga plyn ma lekko inne wlasciwosci od standardu a wiec tutaj lepiej stodsowac pentosin a nie zamiennik). Bardzo wazne dbac aby poziom byl zawsze z kreska w zbiorniczku nie wiecej nie mniej, szczegolnie pompy luk bardzo szybko ulegaja zniszczeniu jezeli poziom za wysoki lub za niski. Wymiana standard co 2 lata lub co 70tys km. Optymalna 1 x rok.

 

Koncentrat splynu chlodniczego

Standard G12 ale dzisiaj wiekszosc plynow jest universalnych jak chocby plyny Prestone - Czujniki sa wyregulowane pod koncentrat BMW ale nie zaobserwowano jakis znaczacych roznic przy uzywaniu innych plynow. Wymiana standard i optymalna bo czesto uzupelniamy plyn chlodzacy co 2 lata lub 50000 km. Uznane plyny : Koncentrat BMW, Prestone, Castrol Antufreeze, Fuchs Maintain Fricofin (fabrycznie zalewany w nowe auta), Motul inugel...

 

Plyn Hamulcowy

Standard DOT 4 (DOT 5.1 rownierz pasuje) - o jakosci plynu w auta cywilnych ktore nie jezdza tylko na tor decyduje temperatura wrzenia na mokro (WBP) czyli nie ta podawana na opakowaniach. Wszystkie plyny DOT 4 sa genralnie sobie rowne oprocz plynow ultra premium. Wymiana standard co 2 lata lub 30000 km. optymalne 1 x rok lub 25000 km. Plyny standard : BMW, ATE SL6 (WBP 175), MoTUL RBF 600 lub 660 (WBP 205°C dla obu) (itd. Plyny Premium : Castrol React SRF Racing (WBP 270 °C) lub Tarox road race (WBP 300 °C)

 

Olej skrzyni biegow Automat

Standard w zaleznosci od producenta ZF (ZF6) albo GM i najlepiej brac plyn orginalny albo zamiennik Ravenol. Wraz z plynem wymiana miski i filtra. Tutaj uwaga na tanie zamienniki chinskie, zdarzaja sie przypadki zasysyania urwanych kawalkow, brac filtr i miske albo producenta albo znanej firmy (Ravenol, Mann) Wymiana standard 80000 km lub co 3 lata. Wymiana optymalna co 50000KM lub co 2 lata.

 

Plyn w moscie lub mostach (naped na 4 kola)/dyfernecjal - dotyczy standardu czyli bez LS

Standard 75W90 GL5. Wymiana standard co 3 lata lub 80000 km. Wymiana optymalna co 2 lata lub 50000 KM. Dobre plyny : Castrol Syntrax Longlife 75W90, Motul HYPO SYNT 75W-90, Fuchs TITAN SINTOPOID 75W-90 ...

 

Plyn do Xdrive

Brak Standardu. Nalezy uzywac plynu BMW TF0870 (istnieje zamiennik Ravenol o tej samej nazwie). Wymiana standard co 3 lata lub 80000 km. Wymiana optymalna co 2 lata lub 50000 KM

 

Dla Xdrivu i skrzyni automat lepiej dac wymiane dobremu specjaliscie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.