Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witaka! Postawilem posta bo chcialem przeczytac co sadzicie o E36 318is? Teraz mam 316 i chce zmienic na cos mocniejszego... Pomyslalem o IS bo chce zeby moja Bunia nie palila za ''duzo'' jak na BMW a miala POWERA calkiem dobrego. 320 jest tez calkiem fajana opcja ale pali sporo a moc jest porownywalna z IS-em. Chcialem sie dowiedziec o bolaczkach 318is, jak jest dokladnie ze spalaniem i z moca? Czy oplaca sie kupic taki samochod? Piszcie o wszystkim co jest istotne. Moze macie inne opcje :modlitwa: ..to tez piszcie...
BrillaNtrot- MałY DiabeŁ ::--::
Opublikowano

a może jednak 320? :cool2:

dorwanie is-a w dobrym stanie graniczy z cudem, dwulitrówke bedzie łatwiej choc podejrzewam że i tak zejdzie(ja szukałem 3 m-ce) jednak to 6 garnków pod maską :cool2:

150 kucyków pod maską!
Opublikowano

Kurka wodna sami zwolennicy 320 :D. A ja cos powiem o IS-ie. No to tak oglnie wrazenia bardzo fajne. Co prawda od kupna mialem wielkie problemy z znalezieniem bolaczki ktora mi zwiekszala spalanie ale w koncu znalazlem i jak zwykle okazala sie banalna (a ile kasy wydalem przedtem na wymiane czesci to nie chce pisac :shock: ) Ale powrocmy do zalet. Auto jak sie go nie cisnie za mocno w miescie spala kolo 10 l / 100 km. W trasie lekko mozna zejsc na okolo 7 . Jak jest z 320 to nie wiem. Z danych technicznych (bo niestety nie mialem okazji przejechac sie 320) wynika ze przyspieszenie jest prawie identyczne, roznica 0,1 s Sprawa jest natomiast taka jak sie chce zeby IS-a szla szybko to trza naprawde mocno ja krecic. Jesli chodzi o odglosy silnika, to jest oczywiste ze 6 cylindrowka bedzie ladniej mruczala, ale wiesz kupisz se jakiegos bzyczka tlumiczka albo caly uklad zrobisz i tez ci bedzie pieknie grało. No chyba ze jest sie audiofilem i sie codziennie slucha odglosow silnika spod maski z uchem przyłożonym do kolektora dla poprawienia humoru :D .

Aha jedna sprawa jezli chodzi o awaryjnosc, zawieszenie nie wytrzymuje polskich drog, ale to raczej wada wszyskich 3-jek.

Opublikowano

temat byl juz kiedys poruszany kilka razy

np..http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19369&highlight=

a co do 320i to wszyscy polecają bardziej 325i :mrgreen:

w kazdym razie kazdy chwali to co ma...

ja jak gdzies zajezdzam i ktos sie pyta jaki motor(a mam 318is) to mówi ze dobry wybor..ja tez jestem zadowolny szczegolnie ze spalanie/osiagi

fakt motor jest troche halasliwy no ale....w koncu to 16v

Opublikowano

Czyli wniosek z tego taki że nie ważne co kupisz ale ważne w jakim stanie.

Każda może sprawiać radość i każdą można znienawidziec!

Opublikowano
No zgadzam sie calkowicie z wami..moja Bunie mam 3 miesiac zrobilem nia 3 tys. i nic, wszystko gra, kupilem z pierwszych rak z Niemiec(sam przyciagnalem). Napalilem sie na tego Is-a bo wlasnie widzialem osiagi 320 i 318is i sa porownywalne ale ze spalaniem juz troche gorzej u 320...Oplaty sa nizsze bo w koncu mniejszy silnik. Tylko nie wiedzialem jak z awaryjnoscia bo jednak to tlyko 1.8 silniczek troche wyzylowany(140 KM). Teraz za jakis miesiac chce jechac po ten samochodzik, moze cos sie dobrego trafi...
BrillaNtrot- MałY DiabeŁ ::--::
Opublikowano
Czyli wniosek z tego taki że nie ważne co kupisz ale ważne w jakim stanie.

Każda może sprawiać radość i każdą można znienawidziec!

 

Racja , jak kupic zadbanego "pewniaka" 320i albo nawet 325i, a zajechanego IS-a, ktory bedzie wymagal wkladu to jestem pewnien, ze wliczjac w koszt kazdego km nie tylko wache moze okazac sie ze silniki R6 okaze sie tansza aleternatywa...

Opublikowano

a kt mówi ze is'y sa zazynane.....chyba odwrotnie .......

325i, 320i sa bardziej katowane jeszcze nie widzialem zeby sie ktos wsciekal 318,316 a 325 prawie caly czas :clap:

/jak ktos kupuje is'a to dlatego ze jest ekoomiczny i tani w eksploatacji(swiece,olej,oplaty) a duze silniki sie kupuje zeby sie przewaznie wsciekac takie jest moje zdanie........ :dance:

Opublikowano
bleumannis co racja to racja!! Zgadzam sie z Toba! :wink: Chodzi o ekonomie i w miare dobra dynamike jazdy :cool2:
BrillaNtrot- MałY DiabeŁ ::--::
Opublikowano
a kt mówi ze is'y sa zazynane.....chyba odwrotnie .......

325i, 320i sa bardziej katowane jeszcze nie widzialem zeby sie ktos wsciekal 318,316 a 325 prawie caly czas :clap:

/jak ktos kupuje is'a to dlatego ze jest ekoomiczny i tani w eksploatacji(swiece,olej,oplaty) a duze silniki sie kupuje zeby sie przewaznie wsciekac takie jest moje zdanie........ :dance:

 

Ja sie nie wsciekam... :roll2:

Opublikowano
Hy no to dobrze, ze szanujesz Bunie, to ci sie chwali! Sam dobrze wiesz, ze wiekszosc mlodych cisnie ile wezie bo co to nie oni i ich samochody, a pozniej pozbywaja sie "dziadostwa"zjezdzonego..Tak to juz bywa, brutalna prawda :cry2:
BrillaNtrot- MałY DiabeŁ ::--::
Opublikowano

ja cos dodam od siebie odnosnie isa

 

rozrzad to slaba strona isa. chyba jedyna powazniejsza!!

 

a dokladniej chodzi o to ze konstrukcja rozrzadu jest zbudowana z lancucha prowadnic napinacza i kolek rozrzadu! prowadnice sa metalowe z przyklejona guma no i wiadomo ze ta guma sie wyciera od lancucha i zaczyna halasowac slychac na wolnych obrotach lancuch a jak jest juz dobrze wytaryty to slychac dziwne dzwieki kolo 2500-3000obr!prowafdnice wycieraja sie ok 160 - 170 tys obr.

 

uszczelki pod glowica delikatne!! warto zerknac na swiece przed zakupem jezeli maja taka ciemna korone na swiecy to znaczy ze samochod zostal przegrzany i raczej bym sie nie pchal w takie auto!

 

czesci do tego silnika raczej nie sa takie taniutkie! przewody wn sa drogie cewka ok150 zl (jest ich 4)

 

ale jezeli auto nie jezdzilo na gazie i nie slychac rozrzadu (i ma powyzej 160 - 170tys KM) spokojnie mozna zaufac silnikowi!

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
No dobrze wiedziec, bede o tym pamietal... W sumie kazdy samochod ma jakas czesc co sie psuje, nie ma idealnego silnika. Kazda marka ma jakies wady :wink:
BrillaNtrot- MałY DiabeŁ ::--::
Opublikowano

To i ja sie jeszcze wypowiem.

Przygode z BMW zaczolem od is i jestem bardzo zadowolony z tego auta i nigdy go niesprzedam...

slabe strony to jak mowione juz bylo rozrzad i tzw szklanki

 

Fajnego is bedzie Ci ciezko dostac.

A co do osiagow ja swoim spokojnie robie kuzynka ma 320 tez coupe ,

ale kolega co tez ma is mówil mi ze ten muj jakis rzwawszy niz jego.

 

druga strona medalu 6 cylinderkow-miodzio sprawa

jak znajdziesz fajna 320 to biez, a najlepiej 325 i niedaj sobie kitu wcisnac ze pali kosmiczne ilosci paliwa.jak cicne is to tez 18 wezmie.

 

teraz ciesze sie z 535 i spalanie tez nie jest jakies zabojcze no chyba ze w miescie.

ostatnia sprawa is-tylko benzyna zaden gaz bo zmulisz furke...

 

powodzenia i niech Ci sie trafi fajne autko

Opublikowano
rozrzad tak slaba strona ale szklanki to nie raczej M40(szklanki i walki) a M40 a M42(M44) to calkiem rozne konstrukcje!!
Opublikowano
do ziuta: mialem przyjemnosc rozbierac swojego IS`a i zadnej metalowej prowadnicy razem z guma nie widzialem.... wszystkie sa wykonane z tworzywa i tyle.... co do rozrzadu to chyba po zakupie nowego nabytku warto zainwestowac w jego wymiane bo jakos nie mam zwyczaju wierzyc sprzedajacym.... a wymiana nie jest taka kosztowna tylko prowadnice trzeba kupic w BMW reszte mozna dostac w wersjach OEM (przy rozrzadzie warto wymienic lyzwy lancucha, lancuch i kolko zebate na wale... mala srednica i duze obciazenia... najbardziej wrazliwa jest chyba usczelka pokrywy rozrzadu dosc skomplikowana i lubi rosic nawet po wymianie
Pozdrawiam dinox
Opublikowano
Witam ja w ubiegłym roku kupiłem IS-a w niemczech samochud jest z roku 1992 .Silniczek ma przejechane 227tys. I silniczek Jest w Pozondku zadnego rożądu jeszcze niewymieniałem a dlatego ze go nie słychać. Wymieniłem tylko olej A co do uszczelki z pokrywy rożąu to tesz sie poci olej. Jak narazie To jestem zadowolony z mojego IS . spalanie na poziome 10 L. a czasami i 14 L wkoncu to BMW :lol: w czerwcu wybieram sie BMW do ANGLI tak ze zoboczymy jak sie sprawi na długiej trasie. Pozdrawiam :hand:
Opublikowano

wlasnie zabieram sie za wymiane rozrzadu i lyzwa od napinacza jest metalowa z doklejona guma! (prowadnica z ASO) wiec nie wiem! z tego co mi mechanicy w ASO powiedzieli ze rozrzad w IS nie jest dozywotni!lancuch sam z siebie moze tak ale prowadnice napewno nie!!

 

jesli auto ma ponad 200 tys KM i nie slychac rozrzadu to byl napewno robiony!!

 

po wymianie pokaze na zdjeciach jak byl wytarty!!

 

pozdrawiam

Opublikowano

http://www.members.lycos.co.uk/vignal318/prowadnica%20rozrzadu.jpg

 

to ta prowadnica!! taka kupilem w ASO a jaka jest w srodku to nie wiem zobaczymy....

Opublikowano

to ta prowadnica!! taka kupilem w ASO a jaka jest w srodku to nie wiem zobaczymy....

 

Prowadnica zwana slizgiem :wink:

Rozumie , ze od razy wymieniasz lancuch ?

Opublikowano
Ja 1,8is w coupe mam od tygodnia. ale wydaje mi sie że dobrze trafiłem. Nigdy nie bity ani malowany. Zero rdzy. Tylko mnie troche nie pokoji że obroty w nim maja minimalna tendencje do falowania. Ale podobno to typowe dla bmw. AAA i przy nasłuchu silnika słychac delikatnie stukanie meteliczne. tak jakby ktos położył śrubke na pokrywie metalowej silnika. Wydaje mi sie że coś wpadło pod silnik i gra... ale nie jestem pewien. Za wszelką pomoc dziękuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.