Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam do kolegów kilka pytań. Otóż kupilem po 2 latach szukania wymarzone BMW. Jest to 325i (170km) cabrio, automat z 1986r (wąska lampa).

Czy w tym roczniku występowała klimatyzacja ? (wydaje mi się, ze tak)

Jeśli tak, to od jakich silników/modeli BMW mógłbym ja dołożyć ? (Oczywiście chce zachować wszystko w oryginale)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

 

Najlepiej kupić całą kpl z wiazka. Największy problem to kompresor, gdyż w tamtych latach były tylko na stary czynnik R12.

Jeśli chodzi o środek, to praktycznie od każdej wersji pasuje cała obudowa nagrzecznicy w raz z parownikiem. Tutaj nie musisz się martwic. Osuszacz tej był jeden roadzaj w jednym miejscu montowany. Przewody od gorodzi do osuszacza raczej tylko o silników seri m20, lub kupnow nowy oryginałów ew. zakuwanie. Kompresor tylko od m20 plu mocowanie jego, koło pasowe też będzie potrzebne. Ja przerabiałame u siebie ten temat i największym wyzwanie było podłączenie niekompletne wiązki. Oczywiście skraplacz obligatoryjnie kup nowy, chlodncia też musi być inna. Poduszki pod skraplacz ASO, i wszystkie mocowanie przewodów też kup w ASO (przynajmniej pasuje a nie jak ROMIX). Origni kup paczkę 200 sztuk za 58 złotych typowych do klimy na r134a.

 

PZDR>

Opublikowano
A czy jesteś wstanie podać mi przybliżony koszt takiej zabawy? A może znasz kogoś kto to zrobi ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koszt. Zależy jak poskładasz części. Jak kupiłe do swojej byłej kpl klimę za 500 złotych, ale wiazka niekapletna byla.

Musiałem kupic nowy skrapla, osuszacz, opornik wentylaroa koszt razem ok 350. Poskładanie wiązki kosztowało kolene 300, nabicie ok 100....plus kilka pierdół, spinek, poduszek, koło pasowe.....razem jak kiedyś liczyłem zamkneło się kwotą 1500 złotych i miałem szczęście po kompresor był w zajefajnym stanie, szczelny i pompował jak cholera. Dość wspomnieć że w kratkach osiągałem temperaturę na poziomie 4 stopni..... :D Ale wszystko zależy jak trafisz. Skraplacz, parownik, przewody to są stosunkowo tanie rzeczy ale znaleść dobry kompresor to jest już inna rzecz. Nowy to majątek a używany to loteria. Warto szukać jakiś szrotów z DE co mają fabrycznie klimę i przełożyć....stare kompresory najcześciej mają problem ze szczelnością co jest dość proste do naprawy.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

hej.

 

Akurat z tej to bym się zastanowił. Ta co na zdjęciu to stoi już z drugi rok.....chyba że to zdjęcie poglądawe. należy dopytać.

W M40 pasuje skraplacz (ale jak mówiłem od razu kup nowy), osuszacz i wszystko to pod deską w raz przewodami od parownika do grodzi czołowej. Pasuje też przewód od grodzi do osuszacza. Inne są przewody od kompresora do grodzi i od kompresowa do skraplacza. Wiązka sterująca wentylatorami podejdzie, ale nie jestem pewien jak to bedzie wyglądać z sygnałem do sterownika silnika. Myslę że elektryk ogarnie to bez problemu. Nie wiem jak kompresor, ale wydaje mi się że jest inny w m20 i m40 ale to by było trzeba zweryfikować. Koszt usługi....hmmm ciezko określi. Jest do wyprucia deska, polożenie przewodów i masa pierdół. Myślę ze 1 tyś, to takie min, za robotę.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmmm właściwie to niekoniecznie. W wersji z klimą wentylator jest dodatkowo sterowny czujnikiem w chłodnicy. Możę to olać i zrobić jakiś pstryczek. Potrzebny jest po z racji słabszego przepływu powietrza silnik jest gorzej chlodzony. Więc jak chcesz w oryginale wszystko to chłodncia też do wymiany.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie!!! Ale i tak jak by zakładać to osuszacz i skraplacz nowy, nowe oringi. W reszta pasi i będzie chłodzić aż milo....W e30 jest bardzo wydajna klima.

 

PZDR>

Opublikowano
To super jest już moja ;) teraz potrzebuje kogoś kto to złoży do kupy ;) ja niestety ze względu na mój stan nie mogę ;(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to już musisz szukać w okolicy...w razie jakiś info to chętnie pomogę.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zebyś się nie wkopał, to przejście przewód miedzy grodzią jestr zaślepione zaślepką i zamalowane. Starczy od środka pod zdjęciu deski wybadać nałożoną blachę i solidnie wybić młotkie i przecinakie,. Tak samo miejsce na osuszacz. Tutaj masz oryginalną stronę http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BB11&mospid=47290&btnr=64_0741&hg=64&fg=60 tutaj osuszcz. Zobacz jakie spoinki wkręty Ci brakują. Częśc dostaniesz jako zamienniki ale osobiście kupowałbym teraz OEM......w tunelu środkowym jest też odpływ, zaślepiony, postepowanie tak jak w przewodami. Do samej obudowy nagrzewnicy warto się zaopatrzyć w nową uczelkę.....Osobiście też w obudowaie zrobiłbym małą dziurkę i zaślepił wkrętam, w takim miejscu by można byłoa łatwo dojść i w wsadzić rurkę od preparatu do odgrzybiania. Od odpływu z dołu jest słabe dojście a kratkami to nie jest za dobre wyjście....

Poprzeglądaj sobie schematy to zobaczysz ewentualnei co Tobie będzie brakować :D

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.