Skocz do zawartości

Bmw E38 Remont silnika


Xp_sekus_Xp

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie a co do rozrządu ustawienia i wymiany powiedz mi Kolego cyz masz jakieś rysuneczki żeby je ustawić bo boje się zdejmować jak nie mam dokładnych danych jak ustawić. bo już w jednym aucie robiłem to bez podglądu jak po założeniu głowicy ma być ustawione i szukałem przez 3 dni ;/ Pozdrawiam !;p

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Te silniki jak nie są wiecznie katowane, mają zalany odpowiedni olej i się go odpowiednio serwisuje, nie doprowadzało do dużego przegrzania to bez usterek czyli wieczne dolewki, kopcenie idt spokojnie 500-700tys wytrzymuje. Później już zaczynają się remonty.

 

Nie dasz rady zrobić rozrządu bez blokad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nawet nawet. ;) A bez blokady się nie da? ile wgl kosztuje wynajęcie takiej blokady kolego Danielu ;)

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was ponownie koledzy. Udało się wszystko zdemontować tak jak pisałem, zdjąłem głowice i się okazało że na 4 cylindrze patrząc od maski jest dziura. pękł pierścień i zrobił dziurę w tłoku oraz zrobił niezły wżer w ścianie cylindra. Powiedzcie mi czy w m52b28 jest możliwość wymiany tulei cylindra czy są one scalone razem z blokiem silnika ?. Potrzebował bym zmienić tłok i gładź cylindra. jeżeli nie jest to możliwe to niestety nowy silnik wchodzi w grę albo niestety sam blok ;) czekam na waszą odpowiedź, i oczywiście raz jeszcze dziękuję wam za poświęcony dla mnie czas ;)

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest możliwe. Można oddać do regeneracji. Powierzchnia cylindra jest pokryta ( o ile dobrze to napisze) niklasilem. Jeśli będziesz kupować blok to zwróć uwagę w jakim stanie jest ta powłoka. Jak kupisz blok to by nie było problemu kup z tłokami. Nie wkładaj ani jednego tłoka od swojego silnika.

 

Na powierzchnie cylindra jak będziesz patrzeć to zwracaj uwagę na tą powłokę w najwyższym punkcie czyli bliżej głowicy. Nie może być ta powierzchnia wytarta.

Jeśli się jeździło na dobrym paliwie i nie przegrzało silnika to warstwa jest bardzo odporna. Podobno siarka w paliwie źle na nią wpływa. Dlatego teoretycznie LPG jest lepsze by zachować powierzchnie w dobrym stanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie zastanawiam się nad zakładem szlifierskim żeby oddać oni mi to ładnie powiększą wypolerują, no i wtedy większe pierścienie nie, ale to już szlifierz załatwi no nie ;). chciałem wysłać tutaj wam fotki jak to dokładnie wygląda abyście to ocenili. ale nie wiem jak ( nowicjusz sami wiecie :mad2: ) :D tak samo jak z tymi całymi przedmuchami co było podejrzenie od odmy to dziura w tym tłoku powodowała dostawanie się sprężonego powietrza z cylindra w kanały olejowe i olej. Tak więc cała przyczyna tego zamieszania ;/ teraz tylko naprawa została no i reszta do kupy ;p

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie zastanawiam się nad zakładem szlifierskim żeby oddać oni mi to ładnie powiększą wypolerują, no i wtedy większe pierścienie nie, ale to już szlifierz załatwi no nie ;).p

 

Nawet nie rób tego. Jak chcesz ten blok co masz to poszukaj firmy co nanosi nową warstwę niklasilu. Jak chcesz szlifować i zedrzeć tą utwardzaną warstwę to szybko kompresję stracisz albo zacznie brać bardzo dużo oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem słuchajcie na olx.pl blok silnika 2.8. za śmieszne pieniądze bo gość chce za to 150zł + przesyłka a ma napisane że widać ślady fabrycznego honowania i niklasu. napisałem do niego o więcej zdjęć tej całej gładzi żeby to ocenić. dostałem je dosłownie przed chwilą i naprawde powiem wam że to źle nie wygląda a jestem zdziwiony ceną bo tylko 150zł a sam blok u niektórych kosztuje 8 stówek spokojnie..

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiegoś dobrego, niedrogiego mechanika ? Bo się zastanawiam nad opłacalnością operacji. Na pewno na bloku się nie skończy, pewnie jeszcze głowica do remontu a bankowo tłoki, pierścienie, zawory.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sprzedaje sam blok za 150zł. A jest gość który za 900zł sprzedaje tłoki blok, korbowód, mocowanie panewek i panewki. i wydaje mi się że chyba tak Zrobię, poproszę o jakieś dokładniejsze zdjęcia stanu tego kompletu i wtedy planowanie głowicy, bloku nowa uszczelka pod głowicą nowe szpilki i tak dalej. bądź co bądź zabawa która nie jest taka zbyt tania ;D ale w końcu to bi-em-dabliu ;D Hugo sam jestem mechanikiem :)) już od paru latek ;). jeżeli chodzi o głowice, to tak zdjąłem z niej wałki są w bardzo dobrym stanie nie ma rys ani nic takiego nie są przytarte. są w naprawdę ładnym stanie a szczelność mogę sprawdzić w zakładzie w okolicy ;) Hugo co do opłacalności inwestycji to jest tak. Ja bym z chęcią kupił nowy silnik, i tylko go z łatwością włożył w jednostkę i nie się wgl nie musiał brudzić ;p ale mi chodzi o to że nie zawsze wiadomo co się kupuje, a tak samemu rozbiorę wyczyszczę, dopilnuje każdego drobiazgu tak pod siebie!. i to jest plus z jednej strony. :cool2:

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się z Gościem porozumieć ma do tego silnika wszystko oprócz ( Brakuje wału i pompy oleju z dołu silnika) są korbowody, oraz tłoki od tego silnika oraz mocowanie panewek też powinien mieć ;) . a silnik jeździł w e39 w automacie . wyśle mi fotki tych tłoków i korbowodów jak to wygląda. ten pan podobno regeneruje vanosy i podwójne vanosy od dawna ;) A koszt takiego po regeneracji to pojedynczy 350zł a podwójny 500zł :O

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Was koledzy po jakimś czasie. A więc tak co do mojej sprawy z e38 ;D

zakupiłem blok wraz z panewkami korbowodami i tłokami. Zaczynam wszystko składać,. no i teraz potrzebuje informacji odnośnie dokręcania poszczególnych śrub w silniku. tj.:

1. dokręcenie mocowań wału głównego

2. Mocowań korbowodów

3. mocowania kółka zębatego pompy oleju

4. miski olejowej oraz kolejność

5. pokrywe zaworów oraz kolejność.

6. mocowanie pokrywy łańcucha rozrządu.

Pomożecie błagam jestem tak blisko ! ;)) Normalnie was kocham za waszą Pomoc co by było gdyby nie wy ;D

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/bmw-serii-5-typu-e39-sam-naprawiam-samochod-i4497511127.html

 

I wiesz wszystko ;) Do E38 też się nada bo silniki te same i wiele innych rzeczy analogicznych :]

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to Przyjacielu ale w wersji elektronicznej ;) bez tego bym nie rozebrał starego silnika ;D bo tam tak wszystko skomplikowane haha ;D no nic siadam do czytania w takim razie ;D myślałem że macie jakieś ogólne dane ;D no i dzięx za przypomnienie że mam Sam naprawiam :D hah ;p

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem praktycznie wszystko. (Dokręcanie poszczególnych śrub silnika m52b28)

wygląda to tak:

Dwie Podpory silnika 45 nm

pompa oleju (dwie tulejki centrujące) 20nm

śruba koła łańcuchowego pompy oleju (gwint lewy) 25nm

pompa Cieczy m6-10nm m8- 20nm

śruby głowicy

I etap 40nm

II etap 90 stp.

III etap 90stp.

Miska olejowa 10nm

koła wałków rozrządu m6-10nm m7 5nm potem 20nm

 

Lecz niestety nie znalazłem momentu dokręcania mocowań głównych wału oraz mocowań korbowodów ;/. Książka sam naprawiam nie jest opisana na tyle by taką naprawę opisać. Pomoże ktoś. Mam wszystko gotowe zakupy zrobione a tylko tego nie mogę ogarnąć ;) :mad2: :mad2: :mad2:

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścionki już jadą teraz została uszczelka pod głowicę. jaka powinna być grubość uszczelki. jaki jest nominał a jeżeli plusy to ile koledzy ?:P

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planowałem planowałem łącznie zebrane materiału było 0,3 mm. a dowiedziałem się w sklepie że nominał to 1,75 po planowaniu wyszło 2.05 erlinga dostałem za 180zł. pierścienie prosto od producenta za 30zł za komplet na jeden otwór, pytałem sie o te same pierścienie w sklepie motoryzacyjnym i około 65~75 zł za otwór se życzą a u producenta za 30 :) każdy odbiorca musi zarobić ;D także wszystko dzisiaj przyszło i składam do kupy. Daniel nie wiesz przypadkiem jaką siłą przykręcić mocowania wału i mocowania korbowodów? bo tego znalesć nie mogę :). pierścionki są 1,5/1,5/2,0 ;)

Podaje kontakt do nich jak by ktoś chciał wymieniać ;)

BLUS MK

ul. Generała Bema 60A

91-492 Łódź

tel.42 616-85-08

tel. 601-254-509

e-mail ; blusmk@wp.pl koszt między 25~40zł komplet na jedną dziurę ;p

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuje się tam zalogować i napisać ;) . Aktualnie znalazłem jakie powinny być odległości na zamkach pierścienie i jakie luzy. tak że podaje link.

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/827/pdse.png

podane jest tam jaki luz na zamku czyli end clearance tłumaczenie odległość od końca.

oraz

luz osiowy jaki powinien być czyli axial play

podane wszystko na tabeli do silnika m52b28. :).

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj silnik już na miejscu. Gładko dość poszło, lecz miejsce do dokręcania śrub bloku silnika ze skrzynią jest straszne, pomimo paru skaleczeń oraz paru niecenzuralnych słów wszystko w miarę sprawnie poszło. Nie ma to jak Elektryczna wciągareczka :lol: jutro głowica wałki, rozrząd, vanos, węże chłodnice przód i wgl. dużo roboty, jak sprawnie pójdzie poniedziałek Odpalenie samochodzika ;). wszyscy mnie straszyliście że remont taki drogi a aż tak wiele nie musiałem włożyć, no ale wydatki się nie skończyły hah ;). Zadowolony jestem z jednego, że samemu jak się robi wiadomo co jest grane i jak wszystkie części po kolei wyglądają ;)) Pozdrawiam Was i Dobrej nocy ;) postaram się zrobić mały kosztorys i pokazać jak to wyglądało cenowo ale to w tygodniu siem !;)

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam. Czy ktoś z forumowiczów robił kapitalny remont silnika 4.4 286 koni ? Interesuje mnie koszt takiego remontu ponieważ mogę nabyć pewna 7-kę z przebiegiem 450 tys i o ile teraz śmiga lepiej niż wszystkie perełki z allegro to jednak pytanie w głowie się rodzi ile może jeszcze pojezdzić i jaki będzie koszt remontu jeśli będzie to konieczne . Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.