Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

borykam się z ciągle powracającym check enginem i eml...

Doszedłem obecnie do 5-dniowej przerwy z błędami po wyczyszczeniu wszystkich wtyczek/wtyków okablowania + cewki/świece i na końcu wyczyściłem czujniki wałków rozrządu oraz oba elektrozawory vanosa. Samochód ma trochę większą moc ale to nie to jeszcze co było. I do sedna, jak czyściłem czujniki wałków to wyjmując je były całe zalane olejem ( w środku bloku silnika gdzie go wkładam też był olej) i w drugim analogicznie też tak zalany olejem. Proszę osoby o pewne informację czy oba czujniki położenia wałka rozrządu powinny być w oleju czy to może wpływać na ich pracę i mułowatość auta ?? I na koniec to samo było z elektrozaworami vanosa - też całe w oleju że aż wyciekło z ich "gniazd"... Proszę o pomoc :)

Opublikowano
Wg. mnie to normalne, że czujniki są umaziane olejem. Znajdują się przecież w tej samej "komorze" co rozząd, zespoły regulacyjne wraz z blaszkami impulsów odczytywanych przez te czujniki a tam normalnie jest olej. Proszę o poprawę jeśli się mylę.
Opublikowano
Poszukałem w necie trochę i na filmikach w youtube wszystko w oleju więc myśle, że to ok a ja fisiuje bo coś mojej buni dolega a lekarz inpa nie podpowiada :P
Opublikowano
Olej na czujniku to nomralka i nie jest to nic dziwnego ani żadna usterka. Niestety czasami inpa i żaden inny program nie pokazuje błędu i niestety trzeba wymienić w ciemno. W zależności jaki masz peoblem. Pali normalnie na zimnym i ciepłym?
Opublikowano
No właśnie samochód zachowuje się dziwnie. W inpie brak błędów ale są pewne objawy, że coś mu dolega :/ Na zimnym jak odpalę to go zalewa (śmierdzi paliwem), falują obroty i same potrafią rosnąć do 1500 (ssanie jest na 1100). Auto przez okres pracy pompki powietrza zwrotnego (ten odkurzacz) kaszle/pierdzi i dodanie gazu go dusi (normalka przy zalaniu). Jak pompa zwrotnego się wyłącza (ok 2 min pracuje) wszystko jakby ustaje ? Cicho cyka silnik ale dalej dodanie gazu go dusi. Po chwili ma moc 100%, super się wkręca na obroty. Jak się zagrzeje jest już bardziej mułowaty - raz idzie super a raz nie umie iść z dołu. Na innym poście mam podpowiedzi do zalewania i sugerują mi sprawdzenie przepływomierza, czujnika temperatury i lewe powietrze. Po weekendzie jestem umówiony na podnośnik do kumpla sprawdzać to wszystko :/ Każda sugestia będzie mile widziana abym posprawdzał wszystkie możliwe przyczyny tego zachowania auta :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.