Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam częsty problem z elektryką, czyli po przekręceniu w pierwszą pozycje stacyjki radio zaczyna grac ale nie włącza sie w nim wyświetlacz po czym po 3 sekundach przestaje zupełnie grać,

do tego po odpaleniu kierunkowskazy nie cykają, ale działają z zewnątrz, czujniki parkowania tez nie dzialają. Zaczęło się jednorazowo, wystarczyło zgasić silnik i wszystko wróciło do normy, po tygodniu problem zaczął wracać częściej, a teraz jest juz stale. :(

 

Po szukaniu po forach znalazłem ze to na 100% objawy walniętej kostki stacyjki. Kupiłem wiec i wymieniłem ale nie zmieniło sie zupełnie nic.

poczyściłem styki w jednej z nich, posprawdzałem multimetrem czy łączą piny i niby wszystko jest ok.

Wiec pytanie gdzie jeszcze szukać ? Bo wychodzę z założenia ze to nie kostka jednak. Czasami zdarza sie radio gra dłużej niz kilka sekund ale i tak bez wyświetlacza i nie reaguje na przyciski ani na gałkę.

 

e39 '98

 

Może warto dodać też ze od kupna auta nie działa tez sygnał włączonych świateł przy otwarciu drzwi, jupiterki do czytania, i oświetlenie w bagazniku, ale te raczej nie mają związku z problemem.

Opublikowano

Nikt nie miał tego problemu?

radio juz wyciągnołem łącznie z panelem klimatyzacji, wszystkie kable dobre, wtyczki tez. Bez radia kierunki tez nie działały, wiec to nic z radiem.

Co sprawdzić jeszcze, licznik? czytałem ze moze LCM w nogach pasażera, ale nie wiem jaki w jaki sposób moduł od świateł mógłby mieć wpływ na radio

Opublikowano

A pomyślałeś może ze radio jest walnięte ? wyświetlacz ? końcówki mocy itd ?

kto wymienia stacyjkę bo mu wyświetlacz od radia nie świeci :mad2:

Opublikowano

Napisz, jaką masz konfigurację audio, ew. navi.

Wygląda to na problemy z komunikacją na szynie I-BUS pomiędzy modułami. Jakieś zwarcie, bądź przerwa I-BUS'a.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

szczerze to nie wydaje mi sie brak/komunikacji mógłby sprawić by wyświetlacz całkiem nie działał a do tego radio po 3 sec się wyl,

mi to wygląda na walnięte radio

dobrze by było sprawdzić sprawnym radiem by wykluczyć już pewnie uszkodzenia np radia,

Opublikowano (edytowane)

To źle Tobie się wydaje.

Zakłócenia komunikacji na I-Bus może owocować takimi jajami, o jakich się nię śniło najmądrzejszym "fizjologom" :mrgreen:

Jeżeli komponenty audio/navi/TV umieszczone w bagażniku, a przed sobą masz tylko wyświetlacz, to tak może, jak najbardziej, być. Komunikacja pomiędzy tymi modułami idzie po I-Bus. LCM, IKE, MFL, itp tez są na tej szynie.

Jest to czasami spotykane w BMW. Miałem kilka takich przypadków, nawet u siebie. Samochód po prostu wariuje. :duh:

Dobrym narzędziem do diagnostyki I-Bus jest NavCoder.

Edytowane przez >Arecki<

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

możliwe ja jednak kierowałem się tym iż założyciel tematu ma zwykle radio typu rds bissnes casete bez dodatków zmieniarki itd...

no ale sam jestem ciekaw jak ta sprawa się potoczy i co na końcu tak naprawdę będzie uszkodzone, ja tam stawiam na radio jak jest tylko kaseciak zamontowany.

Opublikowano

Stąd moje pytanie o konfigurację.

Kaseciak nie tu nic do rzeczy. Może byc nawet w navi Professional.

Chyba, że proste radio nazywasz "kaseciakiem"?

I skąd brak ostrzeżenia o włączonych światłach po otwarciu drzwi, brak poprawnej sygnalizacji kierunkowskazów?

Ostawianie jest przy ruletce, diagnostyka polega na podłączeniu do diagnostyki komputerowej, przeanalizowaniu objawów i błędów. Nie zawsze wszystko jest jednoznaczne... To nie Poldolot :mrgreen:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

josz kostke stacyjki wymieniłem po przeczytaniu kilku tematów na rożnych forach. elektryka im wariowała w podobny sposób bo kostka nie dawała napięcia na któreś obwody.

 

chociazby ten temat viewtopic.php?f=72&t=145739 wskazana jest kostka stacyjki

 

 

Panowie należy polączyć ze sobą brak sygnalizacji kierunkow z radiem bo te problemy zaczely sie pojawiac razem i razem ustępowały na początku.

Jak napisałem wcześniej radio odłączyłem całkowicie, a mimo to kierunki dalej nie mrugały na zegarach, - dlatego wykluczyłem radio.

 

Brak sygnalizacji włączonych świateł był jeszcze przed tym problemem i tak kupiłem już auto. natomiast ta usterka radia i kierunków zawsze szły w parze od momentu gdy sie to zaczelo jakis miesiac temu. Może to przypadek ale to wtedy były takie wielkie ulewy wiec może jakaś wilgoć gdzieś się dostała.

 

Radio tego typu ze zmieniarką CD w bagazniku, po odpieciu wtyczki zmieniarki radio wogole nie zaczyna grac, kierunki bez zmian.

 

http://img.auctiva.com/imgdata/1/0/9/5/5/7/4/webimg/639019105_tp.jpg

 

bede grzebac w okolicach LCM, posprawdzam przewody i wtyczki

Opublikowano

No i okazało się ze taśma w kierownicy robiła jakieś zwarcie i z tąd ten cyrk :roll:

sam ją reperowałem kilka miesiecy temu i widocznie coś po czasie się się popsuło.

 

Natomiast gdzie szukać przyczyny tego nie sygnalizowania włączonych swiateł przy otwarciu drzwi? licznik jest za to odpowiedzialny czy sam włącznik świateł?

Opublikowano

Też przerabiałem ten temat.

Taśma w kierownicy miała zwarcie pomiędzy liniami I-Busa i sterowania tempomatem. Pół samochodu oszalało. :mrgreen:

Stąd była moja rada.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.