Skocz do zawartości

[728] Skrzynia wyje po wymianie sprzęgła i dwumasy...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

SZLAG MNIE TRAFIA. Co wymienię coś, to co innego pada :/ Chyba najlepiej w tym aucie niczego nie dotykać hehe

 

Wymieniałem sprzęgło i dwumasę. Wszystko pracuje jak należy, sprzęgło chodzi elegancko, biegi ładnie wchodzą, nie ślizga. ALE, ALE, ALE :/ Po wymianie ze skrzyni, a dokładniej z tyłu skrzyni, tam gdzie są wszystkie tryby, dobiega wycie podobne do jazdy na wstecznym + jakby się coś mieliło, nieraz przerywane, nieraz ciągłe. Szczególnie to słychać na niskich biegach i przy redukcji, i w trakcie wrzucania biegu (na poniższym filmiku bawię się lewarkiem w ten sposób, aby było to najlepiej słychać...). Efekt ten jest niezależny od pracy sprzęgła. Dodatkowo (drugi filmik) coś mi szumi,szoruje w skrzyni, ale znika ten dźwięk po naciśnięciu sprzęgła. Uprzedzając odpowiedzi - olej w skrzyni jest ok. Doradźcie coś.... najgorsze, że muszę choćby skały s*ały w niedzielę autem 500 km zrobić :/

 

To wycie:

http://tinypic.com/player.php?v=2aklaic%3E&s=8#.U4jRTyi8y1t

 

A to szorowanie (ustaje jak naciskam sprzęgło, co słychać) :

http://tinypic.com/player.php?v=2hx38sm%3E&s=8#.U4jRVii8y1t

 

 

 

Kuźwa moje ukochane autko zaczyna nadwyrężać moją cierpliwość już :nienie:

Edytowane przez HugoEmPe

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

JEstreś pewny, że wszystko jest dobrze zamontowane? To sprzęgło w Twoim modelu ma już samoregulację i podobno jakoś inaczej się je montuje. O co dokładnie chodzi to nie wiem, ale często mechanicy popełniają jakiś błąd i są problemy.

 

Jak to stało się zaraz po wymianie sprzęgła to musi coś być nie tak w montażu. Skrzynia nagle by nie padła.

 

Jakiej firmy sprzęgło i dwumas?

Opublikowano
JEstreś pewny, że wszystko jest dobrze zamontowane? To sprzęgło w Twoim modelu ma już samoregulację i podobno jakoś inaczej się je montuje. O co dokładnie chodzi to nie wiem, ale często mechanicy popełniają jakiś błąd i są problemy.

 

Jak to stało się zaraz po wymianie sprzęgła to musi coś być nie tak w montażu. Skrzynia nagle by nie padła.

 

Jakiej firmy sprzęgło i dwumas?

Gdyby było źle zamontowane, to nie brałoby jak należy. Sprzęgło pracuje prawidłowo. Co do samoregulacji mechanik zna temat. Może po prostu coś było tam naruszone a ruszanie wałkiem przy montażu to dobiło. Objawy wskazują mi na łożysko na wałku skrzyni. Sprzęgło nowe sachs dwumas luk, używka.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano (edytowane)
Dla potomnych: Poszło łożysku na wałku 1-4 biegu. Skrzynia do wymiany ;) Szczęście, że grosze kosztuje do tego modelu. Edytowane przez HugoEmPe

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Zgłupiałem. Po prostu cuda wianki na kiju, nie mogę znaleźć jakiegokolwiek sensownego wyjaśnienia tego co się dzieje, za dużo jak na chory zbieg okoliczności. Oświećcie mnie kuźwa bo osiwieję przez to auto...

 

Założyliśmy inną skrzynię i... brzmi IDENTYCZNIE decha w dechę te same objawy. Po prostu wierzyć mi się nie chce żeby przy wymianie sprzęgła skrzynia idealnie cicha zmieniła się w rzężącego wyjca i poszło to łożysko, utwierdza mnie w tym to, że druga również podobno dobra skrzynia hałasuje dokładnie tak samo - wszystko mi wskazuje na przyczynę zewnętrzną, tyle że.... nie ma takiej opcji :\ sprzęgło i dwumas nie mają nic do rzeczy, bo nawet jak jadę z wciśniętym sprzęgłem na biegu to wyje, a wał i dyfer również nic nie robią bo skrzynia hałasuje również jak auto stoi, oczywiście po naciśnięciu sprzęgła cichnie. Więc jedyne co mi przychodzi do głowy to jakiś prze*ebany pech i zbieg zbiegów okoliczności. Macie jakiś inny pomysł? Nie, nie założyliśmy przez pomyłkę tej samej skrzyni, a stara skrzynia nie spadła przy montażu ani nikt na chama nic z nią nie robił hehe

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
WADLIWA "nowa" skrzynia na to wchodzi

Szansa jeden na milion, że jednocześnie jest w IDENTYCZNY sposób zjechana i że w poprzedniej łożysko się skończyło przy montażu tak, że wyją identycznie :/ Przecież skrzynie w BMW przy montażu wchodzą jak mamine w tatusine, bez żadnego walenia szarpania itp, po drugie cholera jasna to jest skrzynia z dwustukonnego, prawie dwutonowego auta, która wytrzymuje o wiele większe przebiegi, nawet w cholera wie jak pałowanych e36 się nie sypie, to nie jest z porcelany :/ No ale kuźwa wiem, że to jedyne sensowne wytłumaczenie tego co się dzieje. ehhhh

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skrzynia manualna w BMW to jeden ze słabszych elementów tego auta. Dotyczy to niestety zarówno e38, jak i tanszych modeli. Ile km wytrzymuje? To zalezy od setki czynników.... akurat duża masa auta wcale nie ułatwia jej życia...
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.