Skocz do zawartości

Naprawa zacisku oraz układu hamulcowego E60 Proszę o pomoc.


nyku679

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

To mój pierwszy post.

Kupiłem E60 2 Lata temu z problemem ( lekkiego bicia przy hamowaniu )

Właśnie zdobyłem się na wymianę tarcz.

Po wymianie wszystkich tarcz i klocków , okazało się że wszystko pracuje perfekcyjnie ( wszystko zostało odczyszczone i odtłuszczone )

Niestety to był początek moich problemów.

Unikając hamowania przejechałem jakieś 100 km po autostradzie i nagle poczułem lekkie huczenie a po chwili bicia na kierownicy tak bez powodu.

 

Wyszedłem z auta sprawdzić co się stało .

Okazało się że z tyłu tarcze były chłodne a z przodu jedna była nagrzana a drugiej nie dało się dotknąć.

Poczekałem aż to ostygnie i wróciłem do domu.

Zdjąłem koło i okazało się że klocki dociskają tarczę (obracając tarczą docisk był równomierny, tarcza nie miała bicia )

 

Średnica tarcz przednich to 310mm

Wyglądało to tak jakby po każdym naciśnięciu pedału hamulca,tłoczek wypychał klocek lecz nie wracał na tyle ile powinien.

Przetoczyłem w tym kole płyn hamulcowy lecz nie pomogło.

Wyczytałem na forum żeby rozebrać zacisk i sprawdzić czy nie dostał się syf.

 

Po otworzeniu zacisku okazało się że było tam czysto.

Wyczyściłem tłoczek oraz środek też i kupiłem nowy zestaw naprawczy.

Posmarowałem tłoczek płynem hamulcowym ATE i wcisnąłem go z powrotem ściągaczem do cofania tłoczków ( ręką nie było by szans tego wepchnąć )

 

Problem Pojawił się gdy chciałem nałożyć gumę ochronną na tłoczek a potem zamocować ją na zacisku.

Jest tam w tej gumie metalowy oring i on musi być chyba naprasowany.

 

Nie mogę go założyć rękami ani wepchnąć śrubokrętem czy czymś.

Czym ja mam to zrobić ?

 

Poza tym nawet jak to poskładam to pozostaje ciągły problem tarcia tarcz o klocki.

Efekt w końcu będzie taki jak kiedyś ktoś zrobił że tarcze się rozhartują pod wpływem temperatury i znów będą biły przy hamowaniu.

 

Proszę o pomoc jak tą gumę nabić i co dalej bo już mi się pomysły kończą. Poniżej zdjęcia zacisku

 

http://i1273.photobucket.com/albums/y418/nyku679/IMG_4326_zpsc995eea9.jpg

http://i1273.photobucket.com/albums/y418/nyku679/IMG_4333_zps9489b338.jpg

http://i1273.photobucket.com/albums/y418/nyku679/IMG_4331_zps44d94404.jpg

 

 

Tu jest na zdjęciu komplet uszczelek ( z tą największą mam problem )

 

http://i1273.photobucket.com/albums/y418/nyku679/zestawnaprawczyzaciskue60_zps05004c3e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Znalazłem kawałek metalu przypominający pozostałości po łożysku i udało mi się naprasować tą uszczelke.

Niestety wyszło na to że, po wymianie uszczelek wraz z gumami oraz odczyszczeniu gniazda gdzie jest osadzony tłok.

Problem nie zniknął

Prowadnice klocków i wszystkie miejsca ruchome odczyściłem i nasmarowałem pastą do zacisków firmy ATE

Dalej klocek nie odpycha na tyle tłoczka żeby ten nie tarł o tarcze.

Przetłoczyłem litre płynu przez układ

Efekt jest ten sam po regeneracji zacisku jak i przed.

Czyli - po przejechaniu na autostradzie odcinka 10-20 km z prędkością 110/h tarcza łapie straszną temperature az kierownica zaczyna drgać (nawet gdy nie hamuje)

 

Co jest do jasnej ciasnej grane !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.