Skocz do zawartości

[E61] Nie mozna zaprogramowac kluczyka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 2 tygodnie zakupiłem E61 z którą dostałem 2 kluczyki- jeden w pełni działający oraz drugi z padniętą bateria. Po lektorze z rożnymi forami zamówiłem aku, rozciąłem pilot oraz zrobiłem podmiankę na nowy akumulatorek. Poprawiłem styki uC coby uniknąć zimnych lutów które mogły się pojawić przy rzucaniu kluczykiem. Nie mam skanera częstotliwości ale zakładam, ze kluczyk działa ponieważ po wciśnięciu któregokolwiek guzika napięcie na baterii spada o ~0.2 V wiec coś powinien nadawać. Naprawionym kluczykiem jestem w stanie odpalić auto wiec jeżeli rozpoznaje go immobilizer to obstawiam, ze dostałem go od dobrego auta.

Przechodząc do meritum od 3 dni walczę z zakodowaniem naprawionego pilota. Postepuję zgodnie z intrukcjami z forum: po wejsciu do auta zamykam wszystkie drzwi oraz okna, wkładam do stacyjki dzialający kluczyk przekręcam go raz, wyciągam przed zgaszeniem kontrolki poduszki (mniej niz 5 sek) po czym trzymam przycisk owierania oraz naciskam szybko 3-5 razy przycisk z logo bmw. I tutaj pojawia się problem - podobno powinien centralny zamknac sie oraz otworzyc a u mnie nie dzieje sie nic. Teraz powiniem kodowac naprawiony kluczyk tez powtarzając procedurę z przyciskiem otwierania oraz 3 razy logo bmw lecz po wykonianiu tego nie dzieje się nic i kluczyk dalej nie działa. Nie ważne czy procedurę zaczynam od działającego czy tez naprawionego kluczyka - po 3 krotnym naciśnięciu logo bmw nie ma żadnej reakcji (zamknięcia oraz otwarcia zamka).

Ogladalem na YT filmik na którym jeden z demonstracyjnych trzymając wciśnięty przycisk otwierania drzwi wkładał go do stacyjki, przekręcał 1 oraz nie puszczając go wyciągał ze stacyjki oraz 3 razy naciskał na przycisk z logo - to u mnie tez nie działa.

 

 

Dodatkowo dzisiaj rozkręciłem spojler oraz wyciągnełem moduł diversity - tylko styki wtyczki mialy lekki nalot. Przeczyściłem te styki oraz zmontowałem wszystko z powrotem. Niestety dalej nie moge zakodowac drugiego pilota.

Po podlaczeniu inpy pokazal blad KBM A43E oraz A458. Czy ten modul ma cos wspolnego z centralnym zamkiem oraz co moga oznaczac te błędy?

Przez szparę widać, ze ktoś wcześniej naprawiał już wiązkę od klapy (widać opaski termokurczliwe). Na tej największej wtyczce na 1 pinie bylo 12V, na drugim 5V a na ostatnim masa, jeden pilot otwiera/zamyka zamek wiec kabel TX musi być sprawny jedynie problem może być z przewodem RX ale nie wiem jakim protokołem diversity komunikuje się z kompem auta.

Ostatnia sprawa to nie udało mi się uzyskać połączenia z INPy do modułu anteny(e60/Komunikacja/Odbiornik antenowy). To jakis inny modul czy jednak szukać problemu w kablach transmisyjnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.