Skocz do zawartości

E46 Coupe 320Ci Orientblau


michu86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i chciałbym po krótce przedstawić mój nabytek ze stycznia 2014r. – E46 coupe z 2004r. 320Ci. Wcześniej podczas poszukiwań jeździłem MINI Cooper’em z 2005r. (polift) 1.6 116KM, małe zwinne, ale jednak po dwóch latach zaczałem szukać E46 coupe. Natrafiłem na jedną mało zadbaną E46 coupe przejazdem koło mojego miejsca zamieszkania i początkowo podchodziłem sceptycznie, lecz po świętach wziałem brata i pojechaliśmy na dłuższe oględziny. Auto na podnośnik i zaczeliśmy sprawdzać. Mechanika nie była zła, skrzynia, most wszytko suche i bez wycieków, lało się jedynie spod uszczelki pokrywy zaworów, ale słyszałem, że to częsty przypadek w E46, stan podwozia określam na BDB. Po kilkudziesięciu km i godzinach namysłu kupiłem i wziałem się za robotę. Auto nie jest bezwypadkowe, lecz widziałem jego zdjęcia podczas naprawy. Kupione od kobiety z DE która prawdopodobnie wjechała gdzieś pod naczepę czy coś, co spowodowało wymianę maski na nową i pomalowaniem przednich błotników – efekt mało zadowalający, stąd planowana polerka - soon. Poza tym śladów rudej póki co brak – na rantach drzwi, klapy, maski, nadkolach i innych. Dlaczego kupiłem? Cena dość okazyjna lecz auto na pierwszy rzut oka nie powalało, stało na 15’ zimówkach, brudne, zabłocone w środku, zakurzone itp. Postanowiłem że zwrócę jej życie :)

 

VIN:

 

Art. Wartość

Numer podwozia WBABD11010*******

Kod typu BD11

Typ 320CI (EUR)

Typoszereg E E46 (2FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M54

Pojemność skokowa 2.20

Moc 125

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)

Tapicerka STOFF TEX 2000/ANTHRAZIT (J1AT)

Data prod. 2003-08-01

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S167A ABGASNORM EU4 Norma spalinowa EU 4

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

 

Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2AAA LM RAEDER ELLIPSOIDSTYLING 46 Obr. BMW, st. le. styl. elips. 46

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

 

Rzeczy którze wymieniłem do tej pory:

- tuleje tylnego wahacza – łącznie 4szt. – LEMFORDER

- tuleja wahliwa – 2 szt – LEMFORDER

- sprężyny tylne – KYB

- zalany olej 5w40 Valvoline MaxLife

- filtry powietrza, oleju itp.

- rura dolotowa przepustnicy (stara miała dziurę i był lekki gwizd) - ORI BMW

- nowy alu Bosch'a

 

Później ogarnięcie wnętrza i:

- wywaliłem folie z tylnych szyb i tylnej szyby (nie podoba mi się to)

- dołożyłem inną-nową tylną kanapę z 3 zagłówkiem (stara miała dziury po petach)

- nowe dywaniki welurowe z alledrogo (ale idealnie dopasowane, włosie dość grube i podgumowane)

- wyciszyłem tylną półkę, a w zasadzie wywaliłem plastikowo-gumową osłonę jej gąbczastego wygłuszenia + wyciszyłem tylni plastik przylegający do półki. Zastosowałem zwykłą matę wygłuszającą + stopery z ikei do mebli :) (idealnie się nadawały pod plastik z tyłu). Teraz wreszcie nic w niej nie stuka.

- okleiłem listwy deski folią 3M na pseudo-carbon (zmiana będzie wkrótce)

- zmieniłem kierownice na M wraz z nową gałką M + dołożyłem multifunkcję

- przykręciłem szybę od kierowcy bo miała luz i strasznie latała w prowadnicy. Trochę ją też nachyliłem do karoserii auta bo powyżej 120km/h był lekki gwizd.

- oddałem do firmy rączki drzwi przednich + tylne w celu ich odnowienia transferowym drukiem wodnym + listwę wokół drążka zmiany biegów. Efekt dla mnie fajny, lekko ożywiło ciemne wnętrze. Dół rączek oczyściłem i zastosowałem spray marki BOLL. Później tym preparatem potraktowałem cały tunel środkowy (wcześniej usuwając całą podgumowaną warstwę). Zastanawiam się nad listwami deski, które póki co mam w folii 3M czy nie dać ich do pomalowania, lecz nie wiem, czy nie będzie za pstrokato. Efekt na zdjęciach.

 

Chyba to wszystko póki co, jak przypomni mi się więcej to napisze.

 

Rzeczy które jeszcze muszę zrobić:

- wymiana podpory wału (plan po weekendzie majowym)

- wymiana tulejek, elementów drążka zmiany biegów – strasznie mnie denerwuje jego luz (plan po weekendzie majowym wraz z wymianą podpory)

- polerka całego auta (koniec maja)

- dystanse? - kto wie...

- zakup innych-używanych przednich lamp. Mam czarne z białymi kierunkami, lecz są troche porysowane i mają niektóre zaczepy ułamane. Właściciel mówił mi sam o nich i upuścił trochę $ na nie. Szukam i poluje na komplet.

- marzy mi się el. roletka z tyłu – czas pokaże kiedy wleci

- pomalowanie tylnego zderzak – woła o pomoc gdyż ma jedną dziurę! i generalnie jest cały porysowany.

- flok na przednich słupkach – materiał odchodzi od ich rantów i strasznie to boli oczy, flok w kolorze górnej podsufitki i będzie jak oryginał.

 

More will come..

 

Liczę się z krytyką i negatywną opinią, lecz nie wiem czy na ten czas będę przeprowadzał dodatkowe modyfikacje bo ona strasznie podoba mi się w wersji fabrycznej, ale kto wie ;) Pamiętam ile wysiłku i czasu włożyłem w MINI i zamierzam tak samo postąpić z moją coupe’tą :D

 

Dzięki!

 

13896957520_3cf04330b0_o.jpg

13896956210_1d3ab6baa8_o.jpg

14084032614_944cbbbe26_o.jpg

14080352641_bc49e245aa_o.jpg

14080397522_4f8f1d01a1_o.jpg

14080397052_2c45622ff0_o.jpg

14064608866_2122ef353b_o.jpg

13896932879_9e13ce8609_o.jpg

14080351641_059a6a8abf_o.jpg

14083535605_8bce6aa602_o.jpg

14080397092_22b380ae43_o.jpg

13896958448_5848c693bc_o.jpg

14060437896_4ffcc6b7ab_o.jpg

14103612933_29cdb82271_o.jpg

14080395972_92072424bc_o.jpg

14084031404_b94a74857b_o.jpg

14080396022_aaacdc2360_o.jpg

14083535595_443389bd73_o.jpg

14083535455_4214661b7b_o.jpg

13896932479_bee58fde55_o.jpg

14103612303_bf42774571_o.jpg

Edytowane przez michu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne autko, zadbałeś jak trzeba :cool2: . Jedyne co mi się nie podoba to oklejone listwy i pomalowana nera, ale kwestia gustu.

 

Dużo kilometrów życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za miłe słowa. Co do listew-rączek, to na drzwiach niestety były lekko zniszczone a zakup nowych wiązałby się ze sporym kosztem - za to zostały oklejone i pomalowane (hydrografika), a co pozostaje to za kilka tyg wywalę folie z listew na desce i również zostaną potraktowane hydrografiką - zastanawiam się tylko czy dać taki sam wzór jak na drzwiach czy zmienić na ciemniejszy odcień by nie waliło tak po gałach ;)

 

Nerki były czarne od momentu zakupu - tutaj nic nie robiłem. Na szczęście, bądź nie-szczęście nie mają żadnych odprysków po kamykach i innych więc ktoś zrobił je solidnie. Do zmiany pozostają listwy drzwi (shadow-line) - czas swoje zrobił i ktoś chyba próbował nieudolnie je zdemontować i niestety mają nierówności (wygięcia) i najwyższa pora zmienić ja na nowe - ori.

 

Wlepa - jabco na klapie, to takie "zboczenie" - może usunę, może nie ;)

 

Końcowy tłumik muszę też skrócić bo mi się nie podoba, za bardzo wystaje i chyba coś zrobić by wstawić mniejszą dwururkę..

 

Wkrótce nowe fotki po jakiejś lepszej sesji... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki :) jak się wyrobie to choć wpadnie na chwile.. W przeciwnym wypadku next time :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za post pod postem, lecz podwójnie jakoś mi dodało.. Panowie doradzcie dzie w okolicy Wrocławia (jak ktoś zna) zrobią dobrze polerke całego auta? Chodzi o korektę lakieru bo lekkie ryski są, ale generalnie przedni błotnik był malowany (wiem o tym) i jest lekko matowy. Niestety taka była i nie miałem na to wpływu :evil: a razi mnie to strasznie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za post pod postem, lecz podwójnie jakoś mi dodało.. Panowie doradzcie dzie w okolicy Wrocławia (jak ktoś zna) zrobią dobrze polerke całego auta? Chodzi o korektę lakieru bo lekkie ryski są, ale generalnie przedni błotnik był malowany (wiem o tym) i jest lekko matowy. Niestety taka była i nie miałem na to wpływu :evil: a razi mnie to strasznie...

 

samemu spróbuj, dobre pasty/mleczka/nanopolery , dopieszczamy sami nasze rydwany :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wet Look Długołęka, sam u nich robiłem i jestem zadowolony, zerknij do mojej galerii w podpisie będziesz miał tam zdjęcia :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po małej przerwie - krótki update:

 

Zakupiona została ori odma z całym kompletem węży + tulejki i wodziki drążka zmiany biegów bo cały lata jak nie powiem co ;)

Czekam jeszcze na podporę wału i będę wymieniał :) fotki w miarę postępu prac załączę

 

14301914511_79eb972834_z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po małej przerwie - krótki update:

 

Zakupiona została ori odma z całym kompletem węży + tulejki i wodziki drążka zmiany biegów bo cały lata jak nie powiem co ;)

Czekam jeszcze na podporę wału i będę wymieniał :) fotki w miarę postępu prac załączę

 

14301914511_79eb972834_z.jpg

 

a co ze starą odmą, zatykała ci się? czasem wystarczy przeczyścić/przepłukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam objawy typu: po wyłączeniu silnika mam po 2-3 sek mocne zaciągnięcie powietrza - jakby coś zasysało się i podczas dodawania gazu słyszę ten sam odgłos. Silnik pracuje ciut głośniej, bierze mi trochę oleju, więcej niż powinien, fakt słyszałem, że M54 lubią olej, ale tyle nie powinien. Poza tym po odłączeniu jednego z węża odmy który idzie do vanosa (chyba) objawy ustępują. Zauważyłem, że również jest masę śluzu - typu czarny majonez w tych wężach, ale podobno to norma... zatem kupiłem wszystko nowe i mam nadzieje, że objawy znikną. Wydaje mi się, że nikt tej odmy jeszcze nie zmieniał (takie mam przeczucie), więc coupe'cie dobrze to zrobi :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu z Litwy? Bo sprawdzałem u siebie w Inchape we Wrocławiu i ceny były większe. Jak i również na sklepach internetowych w PL oferujący tylko oryginalne części (bo na takich mi zależało). Na Litwie było dla mnie taniej, ale i również części do lewarka zmiany biegów wyszły lepiej, stad Litwa :) przesyłka powyżej 350zł gratis ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mała aktualizacja..

 

Nie było wiele czasu na cokolwiek dla auta, lecz ostatnio w weekend zająłem się lakierem za pomocą środków: Ultimate Compound + wosk Meguiar's. Na początku porządne ręczne mycie + wspomniane aplikatory. Co do wnętrza to standardowe odkurzanie + dresing od Poorboy's Natural Look + pianka na tapicerkę od Plaka’a - efekty poniżej. Może nie widać aż tak wielkiej różnicy, lecz na żywo prezentuje się znacznie lepiej.. - zwłaszcza usunięte niektóre rysy, które wcześniej raziły a teraz są ledwo widoczne. Teraz wiem, ze do malowania mam zderzaki: przód i tył bo są straszne.

 

Ponadto po wymianie odmy cały czas męczę się z falowaniem obrotów – nie wiem czemu :(

 

*Sorry za leżaki w tle ;)

14704217464_3ecc1d895b_z.jpg

 

z ciekawości dzień wcześniej musiałem sprawdzić na zajechanej klapie bagaznika - efekt zadowalający:

14519962708_08ac06bf59_z.jpg

 

tutaj po całości:

14703312731_6c51732338_z.jpg

14704098404_51052653ec_z.jpg

14703333871_333f37c1e3_z.jpg

14706223472_d810737765_z.jpg

14520083077_6fdcdf6b90_z.jpg

14706242142_472e3de306_z.jpg

14704145214_15affe3e42_z.jpg

14520110857_f6d72d9250_z.jpg

 

wnętrze:

14706270102_34259fcf4b_z.jpg

14703394311_45fa60782b_z.jpg

14519916869_6128a554a5_z.jpg

14519911890_7d3be823c9_z.jpg

14519935139_3ae8be1158_z.jpg

14703428511_1356450cff_z.jpg

 

następnego dnia rano:

14706639015_caa492d1bb_z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.