Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Dzisiaj podczas zamykania rozpadl mi sie hydrauliczny silownik zamykajacy tylna klape. Dokladnie wyskoczyl po stronie karoserii z tego polaczenia kulowego. Wszystko jest dosc lozne i widac slady korozji. Nie wiem jak to polaczenie jest zbudowane :( Moze juz ktos przerabial ten temat ? Konieczna jest wymiana calego silownika lacznie z pinem ? Jest mozliwa wymiana tego samemu ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam ponownie Kolegów

 

Dla wszystkich posiadaczy "hydraulicznej" klapy radzę obejrzeć temat zanim trafi się niemiła niespodzianka za którą w serwisie chcą 1400 euro.

Pod wpływem brudu i korozji zapieka się pierścień zabezpieczający połączenie kulowe z siłownikiem. Ponieważ pierścień jest rozcięty i brakuje mniej więcej 30 stopni do pełnego koła ostre krawędzie zapieczonego pierścienia zaczynają zeszlifowywać się i kulę mocowania. Wygląda na to że pierścień jest ze znacznie twardszego materiału ponieważ u mnie kula mocowania była znacznie mocniej i więcej wytarta. Trwa to oczywiście dopóki siłownik nie spadnie z mocowania.

Zalecam więc ściągnięcie siłownika z mocowania i obejrzenie stanu gniazda, pierścienia i główki mocowania. Ja u siebie dorobiłem nowy pierścień ze sprężyny nasmarowałem i wymieniłem mocowanie na nowe - koszt 5 euro plus 2h zabawy. Dla porównania sam siłownik kosztuje 750 euro (pierścień nie jest dostępny osobno).

 

Pozdrawiam

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.