Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich bardzo serdecznie, przymierzam się do kupna BMW E60. Zamierzam kupić wersję na pewno po liftingu. Z racji iż auto będzie dużo gonione po mieście przymierzam się do benzyniaka. Mieszkam w niemczech i tam będę go też rejestrował, ale niestety w niemczech benzyniaków jest mało a jak już się trafi to ceny naprawdę wysokie. Pomyślałem więc żeby sprowadzić sobie jakiegoś z USA. Przeglądałem parę firm co zajmują się sprowadzaniem samochodów z USA i podają tylko strony z licytacjami. Mam dlatego kilka pytań:

1. Ile mniej więcej kończą się licytacje w USA takich E60 benzynowych?

2. Auto na pewno było by zagazowane, więc na jaki silnik najlepiej patrzeć żeby było z nim najmniej problemów i żeby nie miał bezpośredniego wtrysku paliwa, żeby można było bez problemu gaz założyć?

3. Auto będzie rejestrowane w niemczech, więc jak się nie mylę ominie mnie opłata związana z akcyzą czy się mylę?

4. Jak wyglądają przeróbki E60 aby auto mogło się poruszać po niemczech? Chodzi mi o to co będzie do wymiany a co po prostu do przekodowania?

5. Czy generalnie części będą dostępne w Europie w ASO do BMW z USA> Czy może się zdarzyć że zajadę do ASO a części będą niedostępne?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość, do tej pory miałem Audi i chcę wypróbować BMW dlatego zanim kupię wolę zapytać żeby w przyszłości złego słowa o marce nie powiedzieć :)

Opublikowano

Osobiście bym Ci polecił wariant znalezienia kogoś z forum co się zajmuje ściąganiem aut z USA, firmy pośredniczące to IMHO gorszy wariant, niemniej wybór oczywiście należy do Ciebie. Na forum jestem ja, jest kolega mmw, jak poszukasz, to znajdziesz jeszcze może kogoś. Przez firmę będziesz miał odrobinę taniej, ale oni tylko udostępnią Ci portal lub za Ciebie zalicytują, potem wsadzą to do kontenera jakie jest i dostarczają pod wskazany przez Ciebie adres. U nas wygląda to trochę inaczej, auto praktycznie zawsze jest oglądane na żywo przed zakupem, więc z dużym prawdopodobieństwem wiesz co kupujesz. Itd., resztę napiszę Ci na PW, jak będziesz zainteresowany, aby nie zanudzać tu dalej.

 

Pytanie czy chodzi Ci o auto całe, czy też może mieć jakąś historię wypadkową. Jak to z wypadkami bywa są ciężkie i mniej ciężkie i można znaleźć coś niegroźnego, bez problemu do naprawienia, a wartość masz wówczas dużo niższą i samego zakupu, jak również haraczy celno - podatkowych.

 

Odpowiadając na Twoje pytania:

1 - to zależy jakie auto licytujesz, jaki ma przebieg, jaką ma historię. Im lepsze auto, tym droższe. To akurat odkrywcze nie jest. Przypuszczam, że będziemy oscylować w przedziale od 8 tys do 15 tys USD, w przypadku samochodu po jakiś tam przejściach. Jak całe auto, to wejdź sobie na cars.com i zobacz ile kosztują, odejmij 10-20% i będziesz miał cenę zakupu.

 

2 - W wersjach LCI modele 528 i 535 mają wtrysk bezpośredni, więc LPG odpada (gdybym się mylił, to proszę mnie poprawić). Zostałby na placu boju tylko smok V8. Niemniej, popatrz sobie na moją galerię, jakie mam spalanie, więc nawet gdyby automat i Twój styl jazdy wygenerował 2 litry więcej, to chyba nie byłoby tragedii. V8 na gazie wyciągnie Ci podobną kasę z portfela.

 

3 - Tak, akcyzy brak, VAT 19% do odliczenia w całości jeśli prowadzisz tam DG.

 

4 - Do wymiany są tylne lampy (w USA czerwone diody), dołożenie kabelka do tylnego przeciwmgielnego, nie trzeba kodować. Resztę ogarnia przekodowanie całego softu, to robi np kolega Dziqusek, nawet zdalnie, więc to najmniejszy problem.

 

5 - Te same numery części BMW obowiązują w USA jak i w Europie, nie ma żadnego problemu z ich nabywaniem i w ASO nie usłyszysz, że Ci tego nie sprzedadzą. Możesz usłyszeć inne pierdoły, ale jakie by one nie były, mijają się z rzeczywistością.

 

Polecam wersję 535xi. Bez opcji z LPG, ale za to wdzięczny materiał w codziennym użytkowaniu jak i dla chcących w podnoszeniu osiągów.

 

EDIT

N52N to jednak silnik z pośrednim wtryskiem, więc tam LPG bez problemu podejdzie.

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Opublikowano
Powiedzmy że chciałbym się zmieścić w 55 tysiącach złotych. Fajnie że są tutaj osoby na forum które zajmują się sprowadzaniem aut z USA. Zmartwiło mnie tylko że po liftingu wszystkie silniki beznynowe są na bezpośrednim wtrysku. W takiej sytuacji niestety ale chyba będę musiał pomyśleć o dieslu gdyż średnio co 6 tygodni robię traskę do Polski a wtedy to taki 530 wyrwie mnie z butów.
Opublikowano
Powiedzmy że chciałbym się zmieścić w 55 tysiącach złotych. Fajnie że są tutaj osoby na forum które zajmują się sprowadzaniem aut z USA. Zmartwiło mnie tylko że po liftingu wszystkie silniki beznynowe są na bezpośrednim wtrysku. W takiej sytuacji niestety ale chyba będę musiał pomyśleć o dieslu gdyż średnio co 6 tygodni robię traskę do Polski a wtedy to taki 530 wyrwie mnie z butów.

 

55 tys zl troche malo zeby zmiescic sie w sprowadzeniu lekko rozbitego E60 na gotowo. Ceny na aukcjach nie sa niskie teraz bo duzo ludzi kupuje z poza USA i srubuja ceny za wraki w gore juz na wyjsciu. Sprzyja natomiast niski kurs dolara. Co do benzyn to ja bym sie nie pchal w gaz w tym bo auto nie spala najgorzej (zapytaj KW jakie ma spalanie w jego 535xi)

Ja mam 528xi i spalanie w trasie mam 9-9.5l/100km a po miescie mi wychodzi 12-13l /100km zatem niema trgedii. Kupisz diesla ktory nie spala az tak duzo mniej i za chwile Ci wyjdzie ze trzeba cos drogiego bedzie wymienic jak to w dieslach bywa dwumasa (chyba ze bedzie automat to dwumase wykresl) wtryski, przeplywka itp itd i cala oszczednosc idzie w pi....u. W benzynie masz spokojna glowe na lata. Ja uwielbiam swoja 528, przez 1,5 roku nie dolozylem do auta ani grosza jak narazie :cool2: , no moze poza uszkodzona felga (kraweznik, zima) ale to bylo na wlasne glupie zyczenie :(

Nie musze dodwac chyba jak odpycha sie 535xi w prownaniu do 3 litrowego diesla. Wrazenia z jazdy niesamowite i piekny dzwiek prostej benzynowej 6tki. :cool2: :cool2:

Opublikowano

Ja planuję te auto zarejestrować w niemczech więc odpada mi akcyza 18,1 % oraz podatek jest niższy o 4 procent niż Polski. Czkekam na odpowiedź paru ludzi tutaj z forum co ściągają auta z USA. Ale wydaje mi się że jak za 12 tyś bym tam dostał to spokojnie powinienem się w mojej kwocie zmieścić.

Jeśli ciężko żeby się w 55 tyś zmieścić to sobie poszukam w niemczech za 17 tyś. Euro już coś przyzwoitego dostanę. Dlatego chciałem z USA żeby trochę taniej mnie to wyszło i w miarę dobrze uposażone było.

Opublikowano
Ja planuję te auto zarejestrować w niemczech więc odpada mi akcyza 18,1 % oraz podatek jest niższy o 4 procent niż Polski. Czkekam na odpowiedź paru ludzi tutaj z forum co ściągają auta z USA. Ale wydaje mi się że jak za 12 tyś bym tam dostał to spokojnie powinienem się w mojej kwocie zmieścić.

Jeśli ciężko żeby się w 55 tyś zmieścić to sobie poszukam w niemczech za 17 tyś. Euro już coś przyzwoitego dostanę. Dlatego chciałem z USA żeby trochę taniej mnie to wyszło i w miarę dobrze uposażone było.

 

Skoro akcyza odpada to zmienia troche postac rzeczy. Jesli w miare cos czytasz po angielsku podam Ci stronki gdzie mozesz sobie sam szukac auta a potem tylko umowic sie z kims tutaj zeby ktos Ci to kupil. Poprzegladaj sobie www.copart.com lub www.iaai.com jest tam sporo E60 w mniejszym lub wiekszym stopniu bite. Jesli uszkodzone E60 to raczej skup sie na tych ktore maja uszkodzenia boku lub tylu. Uszkodzenia przodu w E60 nie rokuja dobrze z racji na aluminiowe elementy nosne przodu ktorych za chiny nie pospawasz. Chyba ze sa to doslownie kosmetczne uszkodzenia typu pogiety blotnik lub maska.

Z Ciekawosci to w jakich cenach oscyluja bezwypadkowe E60 np w dieslu (530d) z rocznikow 2009-2010 z w miare przystepnym przebiegiem 80-100tys km?

Opublikowano
530D z takim niskim przebiegiem i rocznik 2009-2010 oscyluje w granicach 20-22 tyś Euro. Ogladałem obie te stronki tylko tam jest licytacja, a mniej więcej w jakich granicach kończą się tam aukcje takich E60? Żebym miał pogląd o cenach.
Opublikowano
530D z takim niskim przebiegiem i rocznik 2009-2010 oscyluje w granicach 20-22 tyś Euro. Ogladałem obie te stronki tylko tam jest licytacja, a mniej więcej w jakich granicach kończą się tam aukcje takich E60? Żebym miał pogląd o cenach.

 

Dobre E60 528xi bezwypadkowe z rocznika 2010 z przebiegiem 40-60tys mil (60-100tys km) ceny zaczynaja sie od 21tys dolarow a za 24-25 tys kupisz juz z dobrym wyposazeniem i jakies 20tys mil prebiegu tylko. Wiec widze ze u Was jest drozej.

 

Na gieldzie wszystko zalezy od przebiegu i stopnia uszkodzenia. Dam przyklad mojej. Spadlo na nia drzewo na szczescie nieduze dach lekko wgnieciony tylko nad szyba, szyba przod zbita, szyberdach zbite szklo, maska do wymiany, tylna klapa do wymiany lusterko pasazera urwane, lampa tylna zbita. spore wgniecienie na tylnych drzwiach, cala karoseria do malowania.

Auto z 2009 r przebieg w momencie kupna 38tys mil, w miare zadowalajace wyposazenie zaplacilem na aukcji jako wrak 8tys dolarow. Na gotowo wyszla mnie 15tys $.

 

P.S. Natomiast jesli chcesz E60 z wiekszym przebiegiem tzw high mileage 100tys mil i w gore (160tys km) Kupisz juz cos sensownego za 16 tys $

 

Zobacz tutaj: http://www.cars.com/go/search/detail.jsp?tracktype=usedcc&csDlId=&csDgId=&listingId=603573743&listingRecNum=10&criteria=feedSegId%3D28705%26rpp%3D50%26isDealerGrouping%3Dfalse%26sf2Nm%3Dmiles%26requestorTrackingInfo%3DRTB_SEARCH%26yrId%3D27381%26sf1Nm%3Dprice%26sf2Dir%3DASC%26stkTypId%3D28881%26PMmt%3D1-1-0%26rn%3D0%26zc%3D06051%26rd%3D50%26crSrtFlds%3DstkTypId-feedSegId-mkId-mdId%26mdId%3D20496%26stkTyp%3DU%26mkId%3D20005%26sf1Dir%3DDESC&aff=national&listType=1

Opublikowano
Tylko kolega boss22 kupował auto w momencie maksymalnej podaży aut po huraganie Sandy, o ile dobrze pamiętam. Wówczas była taka nadpodaż tych topielców, że ceny wszystkich aut były dużo niższe w porównaniu do okresów względnej równowagi. O tym też trzeba pamiętać, bo raczej w innych okolicznościach nie wyrwałby tego auta za 8k USD z hakiem.

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Opublikowano
Tylko kolega boss22 kupował auto w momencie maksymalnej podaży aut po huraganie Sandy, o ile dobrze pamiętam. Wówczas była taka nadpodaż tych topielców, że ceny wszystkich aut były dużo niższe w porównaniu do okresów względnej równowagi. O tym też trzeba pamiętać, bo raczej w innych okolicznościach nie wyrwałby tego auta za 8k USD z hakiem.

 

 

Zgadza sie. Auto nabylem po huraganie Sandy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.